• Ik kreeg van een penvriendin uit China te horen dat ze daar liefde onder de 18 ontmoedigen, en op sommige scholen is het zelfs verboden.

    Maar ze zei ook dat niet alle mensen zich daar aan hielden, en dat er dus wel relaties waren. Ook zei ze dat de Chinese meisjes eerst afwachten of ze voor de jongen echt iets voelen voordat ze met hem nemen (dus tegen de regels in :3), omdat ze anders "single-minded" zullen worden. Ik weet geen goede vertaling voor single-minded.

    Wat is jullie mening?


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Tja, het is hun cultuur. Dat moet je eigenlijk gewoon aanvaarden.
    Vroeger was het hier ook zo, dus ergens is het wel begrijpelijk.


    Never run out of reasons to smile...

    Je kan er niet veel aandoen.


    They fell in love, didn't they?

    oeh ben blij dat het niet hier is, ben zo slecht in liegen en iedereen ziet het wel aan mij als ik verliefd ben...


    Dreams are the best thing in life, but dont lose yourself!

    Als je ziet hoe vaak mensen hier verkering krijgen en het weer uitmaken en al die shit, vind ik het zo'n gek idee nog niet.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    Als je ziet hoe vaak mensen hier verkering krijgen en het weer uitmaken en al die shit, vind ik het zo'n gek idee nog niet.

    Oh please. Tuurlijk gebeurd dat, maar dat is een leerproces. Anders krijg je dat soort relaties als mensen volwassen zijn. Ik vind het prima hier. (En daarnaast ken ik genoeg volwassen koppels die een relatie kregen in hun tienerjaren.)

    Taize schreef:
    Als je ziet hoe vaak mensen hier verkering krijgen en het weer uitmaken en al die shit, vind ik het zo'n gek idee nog niet.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Hustle schreef:
    Je kan er niet veel aandoen.

    'T is niet dat ik er iets aan wil veranderen, t was meer zoiets van O.o
    Lijkt me gewoon raar dat je geen relatie mag hebben :S


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Uhno schreef:
    (...)
    Oh please. Tuurlijk gebeurd dat, maar dat is een leerproces. Anders krijg je dat soort relaties als mensen volwassen zijn. Ik vind het prima hier. (En daarnaast ken ik genoeg volwassen koppels die een relatie kregen in hun tienerjaren.)


    Dit én dit niet, want dan word je tenminste zwanger als je volwassen bent. :'D


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Dit én dit niet, want dan word je tenminste zwanger als je volwassen bent. :'D


    dat is tenminste een pluspunt


    You can't not look cool with a crossbow.

    Hustle schreef:
    Je kan er niet veel aandoen.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik vind dat Nederland wel wat mag leren van de Aziatische mentaliteit, maar dit vind ik gewoon fucked up slecht :'D Alsof je relaties onder de 18 kunt verbieden, yeah right. Mijn o zo conservatieve familie was in shock toen een 17-jarig adoptiekind met condooms rond liep. Hier kunnen we alleen de schouders ophalen en zeggen: 'Eh ja, das normaal op die leeftijd.' Dan heb ik zoiets van: wat loop je nou te zaniken, wees blij dat ze niet zwanger raakt en tenminste de hersenen heeft om condooms te halen (krul).


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb weer een mail van haar gehad, dit stond erin:
    In our school, teachers often patrol. And there will be some close action between boyfriend and girlfriend, or the two together often. So teachers would judge them based on these relationships. Once caught, they will be forced to separate, and even called the parents to the school. But for poor academic performance students , the school will not control them.

    Ik zal hem nog wel vertalen, maar nu weet je iig hoe ze het controleren.


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Gajeel schreef:
    Ik heb weer een mail van haar gehad, dit stond erin:
    In our school, teachers often patrol. And there will be some close action between boyfriend and girlfriend, or the two together often. So teachers would judge them based on these relationships. Once caught, they will be forced to separate, and even called the parents to the school. But for poor academic performance students , the school will not control them.

    Ik zal hem nog wel vertalen, maar nu weet je iig hoe ze het controleren.

    'forced to separate' Dat vind ik echt grote bullshit. Als die mensen elkaar nu graag zien. Leerkrachten kunnen toch echt niet over liefde beslissen?!


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik kom zelf uit een aziatische cultuur, maar geen vriendje onder de 18 vind ik net iets over. Je kan moeilijk zelf kiezen wanneer je verliefd wordt, het gebeurd gewoon. Verliefd kan je worden op elk leeftijd.
    Het is zoals m'n moeder altijd tegen mij zegt; geen seks voor het huwelijk. --' Niet dat het een slecht idee is, maar zoiets weet je maar nooit. Ik ben blij dat ik nog een vriendje mag hebben van m'n moeder, niet dat ik naar haar ging luisteren moest het niet mogen. ;P


    Remember only God can judge you. Forget the haters because somebody loves you. -