• Ik begrijp niet dat Nederlanders zo slecht praten over Belgen, of andersom. Het zou toch saai zijn als we allemaal hetzelfde accent & hetzelfde dialect hebben. Er zijn al zo weinig mensen die Nederlands - of vlaams - praten, & dan kunnen we elkaar nog niet uitstaan en schelden we elkaar voortdurend uit. Ik vind het echt stom. Okay, wij hebben misschien een grappig accent, maar dat vinden we van de Nederlanders ook. Maar dat is toch normaal? Dat is toch gewoon omdat je een ander accent niet gewend bent. Als ik iemand uit Gent hoor praten, is het voor mij ook een hele aanpassing, maar ik lach er ook niet om. Ik vind Nederlanders juist aardig, & gierig zijn ze helemaal niet. Ik behandel gewoon iedereen als 1 volk, of hoe zeg je dat ? (:

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 16:30 ]


    Save me from myself.

    dance4ever schreef:
    (...)
    Ik zeg eerder Hollanders voor Nederlanders, dan Vlamingen voor Belgen...
    Er is een verschil tussen Hollanders en Nederlanders, maar dat is lang niet zo groot als het Belgische verschil. Btw: Hoe heten de Duits-talige Belgen?? Vlamingen of Walen of wonen ze voor een deel aan de Vlaamse kant en voor een deel aan de Waalse kant???

    de Duits-talige wonen helemaal in het Oosten, een deel in Vlaanderen & een deel in Wallonië. Maar ik noem iedereen meestal gewoon Belg, dus ik weet eigenlijk niet hoe ze heten. Gewoon Belgen, zeker ?

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 17:11 ]


    Save me from myself.

    aberforth schreef:
    (...)
    we zijn toch allemaal mensen, eigenlijk is dat ook een volk. (: & ja, ik behandel ook iedereen gelijk, dus eigenlijk kan je het zo wel zien, ja.

    Nee een volk slaagt op een groep mensen dus wat jij daar zegt klopt niet.
    Maar voor de rest had iedereen dat wel door dat het niet slecht bedoeld was volgens mij. Iedereen zei gewoon stereotype dingen, en dat wilt toch niet meteen betekenen dat ze zo zijn? Ze vroegen hoe je dacht dat ze zijn. Wel dan zeggen ze dat toch gewoon. Ik denk wel dat iedereen genoeg wist dat het niet de bedoeling was om Nederlanders of belgen ofzo uit te schelden of wte kwetsen of aan te vallen ofzo.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Scootaloo schreef:
    Het maakt niet zo veel uit als je Holland zegt veel NLers zegen zelf ook Holland..

    Maar Limburgers wel. Geloof me als je dat hier zegt word je gelyncht.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Nee een volk slaagt op een groep mensen dus wat jij daar zegt klopt niet.
    Maar voor de rest had iedereen dat wel door dat het niet slecht bedoeld was volgens mij. Iedereen zei gewoon stereotype dingen, en dat wilt toch niet meteen betekenen dat ze zo zijn? Ze vroegen hoe je dacht dat ze zijn. Wel dan zeggen ze dat toch gewoon. Ik denk wel dat iedereen genoeg wist dat het niet de bedoeling was om Nederlanders of belgen ofzo uit te schelden of wte kwetsen of aan te vallen ofzo.

    het gat ook niet over die andere topics, het gaat gewoon over in het algemeen. Ik kan er gewoon niet tegen hoe sommige Belgen hier over Nederlanders praten, ik heb niks gezegd over dat andere topic. & voor mij is iedereen wel 1 volk.


    Save me from myself.

    Mensen zijn tegenwoordig niet normaal meer.& belgen dom noemen vind ik echt zielig.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 18:01 ]


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    slowpoke schreef:
    ik vind Belgen juist echt aardig; niks mis met ze.

    wat ik wel irritant vind is dat mensen zeggen dat NLers gierig zijn; bullshit.
    waarom zou je extra geld uitgeven als dat helemaal niet nodig is?
    dat doet iedereen toch?


    'A journey of a thousand miles, begins with a single step.'

    aberforth schreef:
    (...)
    het gat ook niet over die andere topics, het gaat gewoon over in het algemeen. Ik kan er gewoon niet tegen hoe sommige Belgen hier over Nederlanders praten, ik heb niks gezegd over dat andere topic. & voor mij is iedereen wel 1 volk.

    Dan wil ik wel eens weten hoe dat wij Belgen over jullie praten? Want eerlijk gezegd heb ik daar zelf nog niets van gemerkt :'D.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ey lena, niks tegen Gent eh ! o: haha. maar ik vind de stem van NL misschien wel irritant maar mijn beste vriendin komt uit NL dus, ik heb niks tegen hun.

    als we splitsen en bij NL gaan horen, hoop ik echt dat we geen typische vlaanderen-wallonië gedoe'en gaan krijgen. Want dan wil ik als volwaardige Nederlander behandelt worden.

    onthoud dat wij, Nederland en Vlaanderen, nog altijd de NederlandEN zijn.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik praat niet slecht over Belgen hoor, waarom zou ik :P? Ja ok, af en toe een grapje, maar dat doen zij ook... Volgens mij bestaat er niet echt haat tussen Belgen en Nederlanders.


    Life is hard and then we die

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Dan wil ik wel eens weten hoe dat wij Belgen over jullie praten? Want eerlijk gezegd heb ik daar zelf nog niets van gemerkt :'D.

    Je hoeft niet te zeggen 'hoe wij belgen over jullie praten' want ik ben namelijk Belg, & ik vind vooral de moppen over Nederlanders, & voor Nederlanders de moppen over Belgen, echt stom. :3


    Save me from myself.

    Tsja ik heb niks tegen Belgen, mijn moeders beste vriendin woont in Belgie, en ik vind het wel een mooi land.. Waarom zou ik slecht denken over Belgen? Er is toch niks mis mee?


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Hier op Q heb ik nog nergens gemerkt dat Nederlanders of Belgen slecht over elkaar praten, maar oké. Ik heb niks tegen Belgen. Ieder z'n eigen ding, respecteer elkaars verschillen.


    I love you Tim

    aberforth schreef:
    (...)
    Je hoeft niet te zeggen 'hoe wij belgen over jullie praten' want ik ben namelijk Belg, & ik vind vooral de moppen over Nederlanders, & voor Nederlanders de moppen over Belgen, echt stom. :3

    Sorry.
    Maar dat zijn moppen, zoals het woord zegt, da's maar om te lachen, da's toch niet echt. :'D


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    iZAYN schreef:
    We waren 1 land geweest.. Belgen praten gwn nederlands met een accent. (:

    maar nederlanders praten ook nederlands met een accent, er bestaat geen 'gewoon nederlands'. Ieder heeft zijn accent.


    Save me from myself.