• Als je er niet tegen kunt dat ik bepaalde soorten stories afkraak, ga dit dan niet lezen.

    Als er iets is waar ik me aan erger op deze site zijn het wel die super goedkope stories. Van die stories die constant in de spotlight of top 5 staan, en als ik het dan lees haak ik al af na de eerste paar zinnen die zo slecht geformuleerd zijn dat ik denk: what the fuck waarom lezen mensen dit? Ik ga geen namen noemen want dit is niet bedoelt naar specifieke mensen of verhalen.

    Het ergste vind ik wel al die fan fictions. Kijk, ik snap dat een fan fiction leuk kan zijn, maar ik heb de indruk dat meesten het gewoon schrijven uit pure wanhoop. Mensen willen aandacht, mensen zijn niet origineel, dus wat doen ze? Ze gaan over Harry Potter schrijven. Of nog beter, onze zangeres Justin Bieber. Niks op tegen hoor, alleen bestaat zo'n 90% van onze stories uit slechte fan fiction en meestal allemaal over dezelfde personen. Nee, dan ben je origineel bezig hoor. Mensen, wees eens origineel en ga over onbekende personen schrijven! Daarmee kun je wat. Dat kun je uitgeven, en dat is tenminste een uitdaging omdat je dan voor het eerst eens origineel mag zijn.

    Oh dat is nummer twee. Ik heb een deel gelezen van zo'n story over anorexia, nou, persoonlijk gezegd vond ik het typische Quizlet kwaliteit, verder wel goed, alleen niet mijn smaak. Wat zie je nu? Ineens gaan tientallen mensen zulke originele verhalen maken met een bijna identieke titel, allemaal over anorexia. Stop met kopiëren! Eindelijk eens iemand die een goed verhaal over onbekende personen schrijft, en iedereen doet het na. Nee, dan ben je zeker wél origineel bezig? Kom op zeg, doe niet sneu?

    Laatste waar ik me aan erger is het feit dat alle hoofdstukken zo verschrikkelijk kort moeten zijn. Hoe kun je nou een verhaal schrijven als elk hoofdstuk nog geen 500 woorden is? En dan zeikt iedereen dat je heel snel verder moet, maar als ze mijn boek lezen gaan ze niet verder omdat het hoofdstuk te lang is, terwijl ze wél heel snel het vervolg willen lezen. Dus waarom niet direct 3000 woorden zodat je een heel lang stuk kunt lezen, in plaats van elke dag moeten wachten op 5 hoofdstukken?

    Ergste is nog wel dat mensen dit soort stories puur voor aandacht schrijven, en niet voor zichzelf. Alsjeblieft, houd op hiermee. Jullie kunnen beter.

    Nogmaals, als je het hier niet mee eens bent, dan snap ik dat, maar ga niet haten. Mijn mening verander je niet, dus als je jouw mening wilt delen, doe dat dan met respect.

    Dankje.

    Edit: ik probeer hier niet mee te zeggen dat alle fanfic slecht is óf dat het niet goed kan zijn. Het kan absoluut goed zijn en ieder moet het voor zich weten. Dit wat ik hier schreef gaat puur over de slechte fanfics die ik heb gelezen. Also, het is niet nodig mijn boeken af te kraken omdat ik niet van slechte fanfic houd. Ik kraak jullie ook niet af, ik kraak slechte stories af maar noem daarbij geen namen. Voel jij je aangesproken? Nou sorry dat is niet de bedoeling.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 20:01 ]


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    *Leest de eerste paar zinnen*

    Je hebt gelijk.
    Zelf heb ik dus niets met Fanfics.
    Ik volg er twee, en alleen omdat ze super goed geschreven zijn.

    Zelf schrijf ik alleen originele stories.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Oké, ik ben na de tweede alinea gestopt omdat het té grof was. Sorry. Als niet tegen FF kan, verdwijn hier dan gewoon --'

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 19:19 ]


    comfort in c h a o s

    Ik ben het wel een beetje met je eens, over dat als een iemand een origineel verhaal heeft, iedereen ineens van zulk soort verhalen gaat schrijven. Al vind ik sommige fanfictions wel leuk om te lezen en om te schrijven, omdat je soms sneller een verhaallijn kunt bedenken. (maar dan niet de JB of 1D fanfiction, maar met artiesten die iets minder bekend zijn)
    Ik ben het alleen niet eens met de hoofdstukken, want ik lees liever kleinere delen (niet té klein, iets van 700 woorden ofzo) dan delen van 3000 woorden. Dan kan ik mijn gedachte er niet bijhouden :x

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 19:11 ]


    As travars

    Austen schreef:
    Oké, ik ben na de tweede alinea gestopt omdat het té grof was. Sorry.


    Dit, en als je je er zo aan ergert, rot dan gewoon op van Q? Seriously, iedereen bepaald zelf wel wat ze schrijven. Daar hebben ze jouw mening niet voor nodig. Zitten er regels aan hoe je moet schrijven? Hoe lang je je hoofdstukken wil maken? Of waarover je wilt schrijven? NEE. Dus ga niet zulke topics openen want je kwetst mensen hiermee.
    Als het je niet aanstaat, lees je toch gewoon niet? Dus schrijf jij maar even een goed verhaal over onbekende personen en dan praten we verder (;

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 19:18 ]


    To infinity and beyond •

    Ik schrijf FF dus daar kan ik alleen mijn gegronde mening over zeggen. Je hebt grotendeels gelijk als je zegt dat ze niet origineel zijn. Toch wil ik zeggen dat er zeer weinigen zijn die FF wél op een originele manier kunnen schrijven. Daarmee bedoel ik dat ze een andere verhaallijn dan alle andere hebben of dat er originele ellementen of bijkomende onbekende personages in zitten. Het jammere is dat die stories allesbehalve opvallen omdat ze zo overschaduwd worden door de niet originele, populaire stories.
    Ze vallen niet op en daarom worden ze veralgemeend met andere stories waardoor hun echte waarde niet gezien wordt.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Op sommige punten ben ik het met je eens, maar lang niet overal. Fanfics worden echt niet alleen geschreven omdat het meer gelezen wordt, I mean, het kan toch gewoon zo zijn dat je je in een personage interesseert en hier graag over schrijft? En er zitten echt hele goede verhalen tussen, ook al zijn dit ze lang niet allemaal.
    Enerzijds worden fanfics veel gelezen omdat het nou eenmaal verhalen zijn met bekende personen, maar anderzijds worden ze afgekraakt omdat het fanfics zijn, zonder dat er überhaupt naar het verhaal wordt gekeken. Wat mij betreft verdient ieder verhaal een kans en ik zal deze dan ook niet in categoriën verdelen.
    Maar qua originialiteit heb je wel gelijk, zowel bij fanfics als onbekende personen. Je kunt hier niks schrijven, of het wordt bijna letterlijk overgenomen. Maar dat wordt in echte boeken ook gedaan, so who's there to blame?


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik schrijf ook fanfiction, maar ik vind mijn story Cursed Gifts nou niet bepaald onorgineel. Ik ben het op sommige punten met je eens, maar er zijn zat goede schrijfsters die fanfiction schrijven. En wat boeit het? Ik vind het leuk om te schrijven en om te lezen. En de reden dat ik fanfiction schrijf is omdat het me helpt om een story af te schrijven. Als ik over onbekende personen schrijf lukt het me op een of andere manier niet om het af te maken. En ik vind het leuk om mijn dagdromen op papier te zetten en die gaan nou eenmaal niet over onbekende personen.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Maiko schreef:
    Austen schreef:
    Oké, ik ben na de tweede alinea gestopt omdat het té grof was.


    Dit, en als je je er zo aan ergert, rot dan gewoon op van Q? Seriously, iedereen bepaald zelf wel wat ze schrijven. Daar hebben ze jouw mening niet voor nodig. Zitten er regels aan hoe je moet schrijven? Hoe lang je je hoofdstukken wil maken? Of waarover je wilt schrijven? NEE. Dus ga niet zulke topics openen want je kwetst mensen hiermee.
    Als het je niet aanstaat, lees je toch gewoon niet? Dus schrijf jij maar even een goed verhaal over onbekende personen en dan praten we verder (;


    Ex astris, sciencia

    Wel ergens moet ik je toch voor 90% gelijk geven, vooral over die slechte goedkope fanfic en over het gefake.
    Nochtans vind ik het zelf ook fijn om fanfic te schrijven en te lezen, omdat ik dat ook gemakkelijker vind en dat ook rapper kan bedenken als ik zin heb in iets luchtigs ofzo.
    Sterke mening en ik ben trots dat je dat zo durft te zeggen. Four for you !

    Maiko schreef:

    Dit, en als je je er zo aan ergert, rot dan gewoon op van Q? Seriously, iedereen bepaald zelf wel wat ze schrijven. Daar hebben ze jouw mening niet voor nodig. Zitten er regels aan hoe je moet schrijven? Hoe lang je je hoofdstukken wil maken? Of waarover je wilt schrijven? NEE. Dus ga niet zulke topics openen want je kwetst mensen hiermee.
    Als het je niet aanstaat, lees je toch gewoon niet? Dus schrijf jij maar even een goed verhaal over onbekende personen en dan praten we verder (;


    and

    Austen schreef:
    Oké, ik ben na de tweede alinea gestopt omdat het té grof was. Sorry.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Maiko schreef:
    (...)

    Dit, en als je je er zo aan ergert, rot dan gewoon op van Q? Seriously, iedereen bepaald zelf wel wat ze schrijven. Daar hebben ze jouw mening niet voor nodig. Zitten er regels aan hoe je moet schrijven? Hoe lang je je hoofdstukken wil maken? Of waarover je wilt schrijven? NEE. Dus ga niet zulke topics openen want je kwetst mensen hiermee.
    Als het je niet aanstaat, lees je toch gewoon niet? Dus schrijf jij maar even een goed verhaal over onbekende personen en dan praten we verder (;


    Cool, neat, swell -Cry

    Wow................. Op veel punten ben ik het met je eens. Alleen over die fanfic dingen, ik mag hier dus niks anders plaatsen. *heeft vader die zich als manager gedraagt*

    Ik wil even alle mensen met geweldige originele stories oproepen; Plaats het hier niet! Straks wil je het wel uitgeven en dan is het al 100 keer gekopieerd! Echt niet doen!


    Happy Birthday my Potter!

    Ik kom met met een beetje mazzel eens op 15 abo's, puur omdat mijn onderwerpen vaak niet aansluiten op wat de gemiddelde persoon hier wil. Daar ben ik me bewust van: 'Je schrijft gaaf, maar ik kan me niet in het onderwerp vinden,' zei iemand me eens. Their rightful choice :] I write about war, violence, sick minds. Dus geen zoetsappige liefdesverhalen met Zayn Malik, Ibrahim Affelay of weet ik veel hoe die gozers allemaal heten -.- En waarom doe ik dat? Omdat ik daar m'n ei in kwijt kan.


    No growth of the heart is ever a waste

    Persoonlijk vind ik dat je een beetje overdrijft. Q. is een site voor de lol, niet per se om 'professioneel' te gaan schrijven, aangezien ook niet iedereen het kan, maar schrijven misschien wel heel leuk vindt. Dus is het logisch dat hier luchtigere verhalen zoals ff op Quizlet verschijnen en daarnaast kun je echt heel veel leren door het schrijven van fanfics. Hier ben ik zelf ook mee begonnen en dat heeft me heel veel bijgebracht over de opbouw van verhalen, personages, beschrijvingen etc. omdat het nu eenmaal erg moeilijk is voor een beginnend schrijver om zomaar uit het luchtledige te beginnen. Daar zou je ook eens bij moeten nadenken, mensen moeten eerst ervaring opdoen en zullen eerst nog niet zo goed zijn zoals je dat van professionele schrijvers verwacht. Als jij begint met schilderen, kun je toch ook niet meteen een schilderij à la Da Vinci maken?

    En over het nadoen van verhalen, dat is echt iets wat niet alleen op Q. voorkomt. Het komt in het dagelijkse leven ook veelvoudig voor (denk aan Anna Rice, the Vampire Diaries en de Twilight-saga die eigenlijk daaruit is onstaan en daarvanaf is gepakt). Wees blij dat het tenminste niet echt wordt uitgegeven en dus geen werkelijk plagiaat is. Bovendien is ieder verhaal anders op een eigen manier.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 19:47 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Weltschmerz schreef:
    Ik schrijf FF dus daar kan ik alleen mijn gegronde mening over zeggen. Je hebt grotendeels gelijk als je zegt dat ze niet origineel zijn. Toch wil ik zeggen dat er zeer weinigen zijn die FF wél op een originele manier kunnen schrijven. Daarmee bedoel ik dat ze een andere verhaallijn dan alle andere hebben of dat er originele ellementen of bijkomende onbekende personages in zitten. Het jammere is dat die stories allesbehalve opvallen omdat ze zo overschaduwd worden door de niet originele, populaire stories.
    Ze vallen niet op en daarom worden ze veralgemeend met andere stories waardoor hun echte waarde niet gezien wordt.


    Dit.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.