• Als je er niet tegen kunt dat ik bepaalde soorten stories afkraak, ga dit dan niet lezen.

    Als er iets is waar ik me aan erger op deze site zijn het wel die super goedkope stories. Van die stories die constant in de spotlight of top 5 staan, en als ik het dan lees haak ik al af na de eerste paar zinnen die zo slecht geformuleerd zijn dat ik denk: what the fuck waarom lezen mensen dit? Ik ga geen namen noemen want dit is niet bedoelt naar specifieke mensen of verhalen.

    Het ergste vind ik wel al die fan fictions. Kijk, ik snap dat een fan fiction leuk kan zijn, maar ik heb de indruk dat meesten het gewoon schrijven uit pure wanhoop. Mensen willen aandacht, mensen zijn niet origineel, dus wat doen ze? Ze gaan over Harry Potter schrijven. Of nog beter, onze zangeres Justin Bieber. Niks op tegen hoor, alleen bestaat zo'n 90% van onze stories uit slechte fan fiction en meestal allemaal over dezelfde personen. Nee, dan ben je origineel bezig hoor. Mensen, wees eens origineel en ga over onbekende personen schrijven! Daarmee kun je wat. Dat kun je uitgeven, en dat is tenminste een uitdaging omdat je dan voor het eerst eens origineel mag zijn.

    Oh dat is nummer twee. Ik heb een deel gelezen van zo'n story over anorexia, nou, persoonlijk gezegd vond ik het typische Quizlet kwaliteit, verder wel goed, alleen niet mijn smaak. Wat zie je nu? Ineens gaan tientallen mensen zulke originele verhalen maken met een bijna identieke titel, allemaal over anorexia. Stop met kopiëren! Eindelijk eens iemand die een goed verhaal over onbekende personen schrijft, en iedereen doet het na. Nee, dan ben je zeker wél origineel bezig? Kom op zeg, doe niet sneu?

    Laatste waar ik me aan erger is het feit dat alle hoofdstukken zo verschrikkelijk kort moeten zijn. Hoe kun je nou een verhaal schrijven als elk hoofdstuk nog geen 500 woorden is? En dan zeikt iedereen dat je heel snel verder moet, maar als ze mijn boek lezen gaan ze niet verder omdat het hoofdstuk te lang is, terwijl ze wél heel snel het vervolg willen lezen. Dus waarom niet direct 3000 woorden zodat je een heel lang stuk kunt lezen, in plaats van elke dag moeten wachten op 5 hoofdstukken?

    Ergste is nog wel dat mensen dit soort stories puur voor aandacht schrijven, en niet voor zichzelf. Alsjeblieft, houd op hiermee. Jullie kunnen beter.

    Nogmaals, als je het hier niet mee eens bent, dan snap ik dat, maar ga niet haten. Mijn mening verander je niet, dus als je jouw mening wilt delen, doe dat dan met respect.

    Dankje.

    Edit: ik probeer hier niet mee te zeggen dat alle fanfic slecht is óf dat het niet goed kan zijn. Het kan absoluut goed zijn en ieder moet het voor zich weten. Dit wat ik hier schreef gaat puur over de slechte fanfics die ik heb gelezen. Also, het is niet nodig mijn boeken af te kraken omdat ik niet van slechte fanfic houd. Ik kraak jullie ook niet af, ik kraak slechte stories af maar noem daarbij geen namen. Voel jij je aangesproken? Nou sorry dat is niet de bedoeling.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 20:01 ]


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Ja heel vaak. Kijk maar eens rond. Geweldige story was dat, geef ik toe, ook al is het niet mijn smaak, maar nu zie je tientallen kopieën en dat vind ik vooral jammer als je weet dat die mensen beter kunnen.

    Ik heb de story nog nooit gelezen maar ik ben eerlijk je ziet veel Anorexia storys op Q voortaan en ik heb een keer een gekopieerde story gezien meer niet


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Patronum schreef:
    (...)

    Dit
    + dan nog eens het feit dat mensen hier gewoon voor de lol zitten en 99 % van de mensen hier wil niet eens ooit een boek uitgeven.
    Sommigen willen dat dan misschien wel, maar dat is dan hun zaak.
    Als je niet tegen al dat 'fanfiction-gedoe' kan, hoepel je maar op en regel een huwelijk met een eeuwenoude bibliotheek.
    Oh nee wacht, zelfs 2000 jaar geleden kopieerden ze al verhalen van elkaar.

    Agree! :'D En: Fanfiction is misschien niet helemaal origineel, maar het is wel een manier voor jonge mensen om op een makkelijke manier te beginnen schrijven.

    [ bericht aangepast op 14 sep 2011 - 20:30 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Patronum schreef:
    (...)

    Dit
    + dan nog eens het feit dat mensen hier gewoon voor de lol zitten en 99 % van de mensen hier wil niet eens ooit een boek uitgeven.
    Sommigen willen dat dan misschien wel, maar dat is dan hun zaak.
    Als je niet tegen al dat 'fanfiction-gedoe' kan, hoepel je maar op en regel een huwelijk met een eeuwenoude bibliotheek.
    Oh nee wacht, zelfs 2000 jaar geleden kopieerden ze al verhalen van elkaar.


    Ja maar Finnick had gelijk, en ik wil ook enkel die beginnende schrijvers op het idee brengen om origineel te gaan beginnen, meer niet. En ik ga niet ophoepelen want ik zet mijn verhalen hier op voor de lol, net als die 99%. (:


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Patronum schreef:
    Finnick schreef:
    Persoonlijk vind ik dat je een beetje overdrijft. Q. is een site voor de lol, niet per se om 'professioneel' te gaan schrijven, aangezien ook niet iedereen het kan, maar schrijven misschien wel heel leuk vindt. Dus is het logisch dat hier luchtigere verhalen zoals ff op Quizlet verschijnen en daarnaast kun je echt heel veel leren door het schrijven van fanfics. Hier ben ik zelf ook mee begonnen en dat heeft me heel veel bijgebracht over de opbouw van verhalen, personages, beschrijvingen etc. omdat het nu eenmaal erg moeilijk is voor een beginnend schrijver om zomaar uit het luchtledige te beginnen. Daar zou je ook eens bij moeten nadenken, mensen moeten eerst ervaring opdoen en zullen eerst nog niet zo goed zijn zoals je dat van professionele schrijvers verwacht. Als jij begint met schilderen, kun je toch ook niet meteen een schilderij à la Da Vinci maken?

    En over het nadoen van verhalen, dat is echt iets wat niet alleen op Q. voorkomt. Het komt in het dagelijkse leven ook veelvoudig voor (denk aan Anna Rice, the Vampire Diaries en de Twilight-saga die eigenlijk daaruit is onstaan en daarvanaf is gepakt). Wees blij dat het tenminste niet echt wordt uitgegeven en dus geen werkelijk plagiaat is. Bovendien is ieder verhaal anders op een eigen manier.


    Dit
    + dan nog eens het feit dat mensen hier gewoon voor de lol zitten en 99 % van de mensen hier wil niet eens ooit een boek uitgeven.
    Sommigen willen dat dan misschien wel, maar dat is dan hun zaak.
    Als je niet tegen al dat 'fanfiction-gedoe' kan, hoepel je maar op en regel een huwelijk met een eeuwenoude bibliotheek.
    Oh nee wacht, zelfs 2000 jaar geleden kopieerden ze al verhalen van elkaar.


    Cool, neat, swell -Cry

    Trouwens, even tussendoor, ik heb al eens een story gezien waar er zinnen instonden die bijna identiek waren aan zinnen die ik ooit in een story had staan. Dus gekopieerd wordt hier echt wel en hard ook. En nu ga ik eten want ik krijg hier honger van.

    iPotter schreef:
    (...)
    Agree! :'D En: Fanfiction is misschien niet helemaal origineel, maar het is wel een manier voor jonge mensen om op een makkelijke manier te beginnen schrijven.


    Voila.
    Daar gaat het net om:
    *even wat etymologie*
    Fan: spreekt voor zich, niet?
    Fiction: fictie, niet waargebeurd, fantasie.

    Savvy?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Scootaloo schreef:
    (...)
    Ik heb de story nog nooit gelezen maar ik ben eerlijk je ziet veel Anorexia storys op Q voortaan en ik heb een keer een gekopieerde story gezien meer niet


    Oh ga het anders het lezen, het is best heel goed! (: Tja, ik heb er meer gezien, maar ach.. Ze moeten het uiteindelijk ook maar zelf weten hoor. Ik vind het gewoon zonde.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    ^^ Je hebt best wel gelijk met de meeste dingen. Ik ben zelf een fanfiction schrijven + lezer Ik vind het super leuk en doe het voor mezelf en voor de andere mensen die het leuk vinden om te lezen. Ik ben blij dat je niet leuk vind want dat is jou mening. MAAR fanfictions zijn NIET om aandacht te trekken, ik vind het leuk om het te schrijven en dat is niet uit wanhoop of iets dergelijks. Ik schrijf voornamelijk over anime en manga en NIET over onze zangeres Justin Bieber XD Wat ik wil zeggen is dat je moet letten op je woorden. Fanfiction schrijven is ook ORGINEEL het enige wat je doet is de personen gebruiken en daarmee een verhaal schrijven, hiervoor word net zoveel moeite gedaan en net zoveel fantasie gebruikt als bij elk ander verhaal. Maar dan als nog dit is mijn mening. Over alles wat hier staat hoort 'ik vind' en 'ik denk' voor te staan. Ik vind dat je vooroordelen gebruikt, zeg geen dingen waar je niks over weet, dit is misschien grof maar wel mijn menig. Verhalen woorden met gevoel geschreven en zijn soms op eigen ervaringen gebasseerd. Dat kan zijn geschreven in de meest onmogelijke dingen tot de meest nbormale, van figuurlijk tot letterlijk, van normale fiction tot fanfiction, van simpel geschreven tot moeilijk, van mooi geschreven tot minder. Mensen schrijven hier hun dromen en verwerken dat in verhalen, gedichten, songteksten enz. Ik vind dat voor je, je mening geeft dat je deze dingen tot je door moet laten dringen. Als je hier aan gedacht hebt dan heb ik alle respect voor jou mening. Dit was mijn mening.


    I do what i want !!!

    Ik ga weg uit dit topic.


    To infinity and beyond •

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Watch me. (:


    Rather not (;


    To infinity and beyond •

    Renegade schreef:
    Trouwens, even tussendoor, ik heb al eens een story gezien waar er zinnen instonden die bijna identiek waren aan zinnen die ik ooit in een story had staan. Dus gekopieerd wordt hier echt wel en hard ook. En nu ga ik eten want ik krijg hier honger van.

    er zijn wel duizende stories op deze site
    misschien was het ik wet niet.. TOEVAL??


    Cool, neat, swell -Cry

    Breakdancer schreef:
    (...)

    Ja maar Finnick had gelijk, en ik wil ook enkel die beginnende schrijvers op het idee brengen om origineel te gaan beginnen, meer niet. En ik ga niet ophoepelen want ik zet mijn verhalen hier op voor de lol, net als die 99%. (:


    Tuurlijk zijn er verhaallijnen die elkaar kruisen, maar dat heb je met echte boeken ook hoor...
    Ik bedoel,
    story 1 over Justin Bieber: Meisje wordt verliefd, blablabla
    Story 256853 over JB: Idem.

    Zo gaat dat nou eenmaal :')
    Maar iedereen doet het op zijn eigen manier, of toch al de stories die ik lees (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Renegade schreef:
    Trouwens, even tussendoor, ik heb al eens een story gezien waar er zinnen instonden die bijna identiek waren aan zinnen die ik ooit in een story had staan. Dus gekopieerd wordt hier echt wel en hard ook. En nu ga ik eten want ik krijg hier honger van.


    Ja dat gebeurd ook heel veel hier. Niet alleen hier, overal. Maar ja, aan de andere kant betekend dat weer dat de originele story goed was, misschien moeten ze het maar als een compliment zien. Krijg je hier honger van? Haha geniaal. Hoe moet ik dat opvatten? Haha. (:


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    Ga niet zo algemeen klagen, maar geef opbouwend kritiek.


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Oublier schreef:
    (...)
    er zijn wel duizende stories op deze site
    misschien was het ik wet niet.. TOEVAL??

    Of misschien was het geen toeval. Er zullen best wel mensen zijn die kopiëren, maar dat is er met verhalen over onbekende personen vast ook.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.