• Ik zou normaal mijn plechtige communie doen, maar ik ben niet gedoopt, ik ben er dus echt kapot van, want ik wil echt zo graag mijn plechtige communie doen, nu een vraagje, wat vinden jullie van je plechtige communie doen? Zijn jullie gedoopt, en heb je je plechtige communie gedaan?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Gedoopt, heb me communie gedaan, geloofde er al vanaf jongs af aan niets van al die shit, moest het allemaal toch doen, en bij mijn vormsel schreeuwde ik hard; NO WAY.

    Nu geloof ik lekker nergens in, (joehoe)

    laat je je toch alsnog dopen als je het zo graag wil?


    You cannot even begin to comprehend the bounds of my forthcoming genius.

    Je kan je nog steeds laten dopen. En dan de communie doen
    Zelf vind ik het onnodig. Een kind hoort zich nog niet zo met geloof bezig te houden, daar vind ik ze te jong voor. Daarbij heb ik nooit begrepen waarom je je moet laten dopen of de communie moet doen.
    Ik ben niet gedoopt, heb geen communie gedaan. Ik ben geen Christen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nessuno schreef:
    laat je je toch alsnog dopen als je het zo graag wil?


    Mijn ouders willen daat heel mijn Famillie daarbij is, en die wonen in een ander land, en ze zijn nu te 'druk' om naar Belgie over te vliegen -_-


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Beckett schreef:
    (...)

    Mijn ouders willen daat heel mijn Famillie daarbij is, en die wonen in een ander land, en ze zijn nu te 'druk' om naar Belgie over te vliegen -_-


    't is toch jouw leven, niet dat van je ouders?^^


    You cannot even begin to comprehend the bounds of my forthcoming genius.

    Nessuno schreef:
    (...)

    't is toch jouw leven, niet dat van je ouders?^^


    Eerlijk gezegd wil ik dat ook wel een beetje :$


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    ik heb een beetje een haat aan het geloof over god blablabla -gayhand- no offence


    Shoganai i ne~

    Je moet je allereerst de vraag stellen: Waarom wil ik graag de communie doen?
    Is het omdat je vriendjes dat doen? Niet doen.
    Is het omdat je dan een feest kunt vieren? Helemaal niet doen.
    Is het omdat je dan ergens bij hoort? Niet doen.
    Is het omdat je anders geen geloof hebt, maar je wilt er wel een? Niet doen. Wacht tot je ouder bent. Zo tegen de achttien, en ga dan eens kijken welke geloven er allemaal zijn en waar jij het beste bij past.
    Maar doe je het puurt omdat je écht gelooft in God? Dan zal Hij je met open armen ontvangen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben gedoopt, en heb mijn communie gedaan. Ik denk er niet over na, ik heb het gewoon gedaan omdat het hoort als je gedoopt bent. Ik ben niet echt gelovig, ik ga 1 keer per jaar naar de kerk en verder kom ik er echt nauwelijks.


    <3

    Je kan je alsnog laten dopen? Ik heb mijn plechtige communie gedaan, maar als ik er nu over zou moeten beslissen zou ik het niet doen. Ik deed het toen gewoon omdat heel mijn familie het deed en ook al geloofde ik niet echt, het was ook niet dat ik er iets tegen had.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik ben gedoopt, heb mijn communie én plechtige communie gedaan maar gewoon omdat het hoort als je gedoopt bent. Ik ben niet echt gelovig.

    Storytime schreef:
    Je kan je nog steeds laten dopen. En dan de communie doen
    Zelf vind ik het onnodig. Een kind hoort zich nog niet zo met geloof bezig te houden, daar vind ik ze te jong voor. Daarbij heb ik nooit begrepen waarom je je moet laten dopen of de communie moet doen.
    Ik ben niet gedoopt, heb geen communie gedaan. Ik ben geen Christen.




    Agree ^^ Maar een christen is iemand die vriendelijk en solidair en weet ik veel wat is. Als je Katholiek bent, geloof je in al die shit (ik wil niet respectloos doen tegenover de gelovigen, maar ik vind het maar shit).


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Ik ben gedoopt, heb mijn heilige/eerste communie gedaan en heb mijn vormsel gedaan. ik neem aan, dat het vormsel hetzelfde is als de 'plechtige communie'? Want ik neem niet aan dat je 8/9 jaar bent (cat)

    Oh, en, je kunt sowieso de plechtige communie (zoals jij het noemt) niet doen, zonder je eerste communie gedaan te hebben. Dus moet je eerst jezelf laten dopen, dan eerste communie doen en dan de laatste.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    xlufjoetoexx schreef:
    (...)



    Agree ^^ Maar een christen is iemand die vriendelijk en solidair en weet ik veel wat is. Als je Katholiek bent, geloof je in al die shit (ik wil niet respectloos doen tegenover de gelovigen, maar ik vind het maar shit).

    Een Katholiek is een Christen, net als Protestante. In feite geloven ze het zelfde alleen op een iets andere manier, alleen hebben ze dan soms zelf niet door. Ook weer zo iets hoe kan je het zelfde geloven en mekaar toch "niet mogen."(niet kwaad bedoelt, het is alleen iets wat ik nooit heb begrepen).


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    xlufjoetoexx schreef:
    (...)



    Agree ^^ Maar een christen is iemand die vriendelijk en solidair en weet ik veel wat is. Als je Katholiek bent, geloof je in al die shit (ik wil niet respectloos doen tegenover de gelovigen, maar ik vind het maar shit).


    Je wilt niet respectloos doen, maar noemt het wel shit? Noem het dan ook geen shit. Je kunt het anders verwoorden, waardoor het niet respectloos overkomt, maar nu doet het dat dus wel :Y) Had je 'gedoe' neergezet, was dat al een respectvollere reactie geweest.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.