• Welkom bij Dudley's schrijfwedstrijd!


    Krullebol schreef op 11 sep 2011 - 17:52:

    Toestemming!

    Hallo Dudley, je mag beginnen met je schrijfwedstrijd!
    Hiervoor krijg je 1 week de tijd.
    Groetjes,


    Eindelijk, ik mag beginnen met mijn schrijfwedstrijd.

    De bedoeling
    Het is de bedoeling dat jullie elke twee weken een verhaal schrijven, aan de hand van de opdracht die ik jullie geef. Ik wil minimaal 15 deelnemers en maximaal 25 deelnemers.

    Hoe zit het met uitstel?
    Natuurlijk ben ik geen slecht persoon, en zal ik jullie heus wel uitstel geven als de deadline niet gehaald kan worden. Hiervoor wil ik wel een geldige reden hebben, zoals overlijden, (ernstige) ziektes en de drukte van school, maar ik wil geen slappe smoesjes hebben. Vraag op tijd uitstel aan, anders lig je uit de wedstrijd. De uitstel kan via een privé bericht worden aangevraagd.

    De duur van de rondes
    Er zijn vijf rondes, en elke ronde duurt twee weken, dus er is genoeg tijd om te schrijven. Na deze twee weken zullen mijn jury-leden en ik alles nakijken en professioneel beoordelen.

    De beoordeling
    Misschien hebben jullie het wel gemerkt, maar ik let ontzettend goed op spellings- en taalfouten! Hiervoor moet je je teksten dus goed nakijken zodat er geen onnodige fouten in zitten.
    Let hier dus goed op! Er staat trouwens een verbod op het insturen van je verhaal naar een beta-reader. Als je het wel doet, merk ik dat meteen!
    Interpunctie, spelling en originaliteit zijn dus ontzettend belangrijk.

    De prijzen!
    De winnaar krijgt:
    - Vijftien credits.
    - De eer, natuurlijk.
    - En een maand lang reclame op mijn profiel.

    De tweede plaats krijgt:
    - Tien credits.
    - Twee weken lang reclame op mijn profiel.

    De derde plaats krijgt:
    - Vijf credits.
    - Eén week lang reclame op mijn profiel.

    Jury
    Zonder jury ben ik helemaal niets, dus met trots stel ik jullie voor aan mijn lieftallige jury!
    - Dudley
    - Dursley
    - StoryBelle

    Deelnemers
    - Hel
    - Meddows
    - Eurydice
    - RoseCullen
    - SweetieBelle
    - Arlene
    - xKennedyx
    - Inu
    - BRAINWITCH
    - Sasja4u
    - Dalmatian
    - Feorge
    - Soarin
    - AppleJack
    - Joyable
    - Mayfly
    - Blueprint
    - Fidem
    - Superficial
    - Roodkapje
    - Padalecki

    De tweede opdracht

    Voor deze opdracht wil ik dat jullie je fantasie aanspreken. Jullie gaan namelijk een compleet nieuwe wereld maken! Dit verhaal schrijf uit het oogpunt van de hoofdpersoon, en zo beschrijf je de nieuwe wereld én het ras dat daar woont. Na veel klachten over de opdracht, mag het nieuwe ras een aantal kenmerken van een mens hebben!

    Minimaal 500 woorden, er zit geen woordenlimiet aan!


    Deadline: Zondag 9 oktober 23.00 uur!


    Veel succes en plezier toegewenst!

    Je levert bij mij in. Je maakt een aparte story en de link zet je in dit topic.


    Hier is de story waar alle inzendingen, opdrachten en uitslagen komen te staan. Neem hier een abonnement op!

    [ bericht aangepast op 2 okt 2011 - 16:48 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Hel schreef:
    (...)

    WTF:8
    seriously waarom meedoen aan een wedstrijd als je niet eens fantasie hebt?

    Soms ligt het niet aan de fantasie, maar loop je er gewoon op vast. En er zijn genoeg wedstrijden waarop er niet zo op je fantasie ingespeeld word. Ik begrijp dat je het erg makkelijk vind, maar dat vinden anderen weer totaal niet (waaronder ik). Niet boos bedoeld (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    SweetieBelle schreef:
    (...)
    Soms ligt het niet aan de fantasie, maar loop je er gewoon op vast. En er zijn genoeg wedstrijden waarop er niet zo op je fantasie ingespeeld word. Ik begrijp dat je het erg makkelijk vind, maar dat vinden anderen weer totaal niet (waaronder ik). Niet boos bedoeld (:


    Naar mijn idee is dit inderdaad een teken van 'zwakte' ja, want je doet mee aan een wedstrijd en het is de bedoeling om dingen te leren, niet dat de wedstrijdhouder de opdrachten makkelijker gaat maken. Wat is dan de uitdaging nog als je zo snel 'opgeeft'?

    Natuurlijk is dit om te leren. Maar het is net als wiskunde of zo - sommigen hebben er aanleg voor, en doen het fluitend met twee vingers in hun neus. Anderen hebben er echt moeite mee, en dat is gewoon zo. Je kunt het wel leren, daar niet van, maar het is voor sommigen gewoon moeilijker (terwijl die op andere vlakken meestal weer beter zijn). Dat probeerde ik meer een beetje te zeggen (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    SweetieBelle schreef:
    Natuurlijk is dit om te leren. Maar het is net als wiskunde of zo - sommigen hebben er aanleg voor, en doen het fluitend met twee vingers in hun neus. Anderen hebben er echt moeite mee, en dat is gewoon zo. Je kunt het wel leren, daar niet van, maar het is voor sommigen gewoon moeilijker (terwijl die op andere vlakken meestal weer beter zijn). Dat probeerde ik meer een beetje te zeggen (:


    Ze zeggen toch oefening baart kunst? Hoe wil je leren en beter worden als je neit doorzet en het toch gewoont probeert?


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Heb je gelijk in. Ik zeur gewoon omdat ik het moeilijk vind :'D

    [ bericht aangepast op 30 sep 2011 - 22:02 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Meddows schreef:
    Ik wil me nergens mee bemoeien.. maar werkt het voor jullie als juryleden niet fijner om, voordat de volgende opdracht en nieuwe deadline starten, eerst de voorgaande opdracht te beoordelen?

    *kuch*


    ars moriendi

    @Meddows: Uhm... I dunno *hides*

    .. Ik moet nu ECHT jureren of er komt niets van *facedesks*


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Meddows schreef:
    (...)
    *kuch*

    Sorry, ik zag je vraag een beetje over het hoofd, haha.
    Misschien is het wel beter, maar ik vind persoonlijk dat de wedstrijd dan zo traag verloopt. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Damnit, ik vind het echt *** dat ik ermee moest stoppen. Maar moest wel van mezelf, ik dwing mezelf gewoon om dit jaar goede cijfers te halen -_-

    Ik was vergeten in m'n abo te verwijderen xd

    [ bericht aangepast op 1 okt 2011 - 15:51 ]


    -

    Parsel schreef:
    Damnit, ik vind het echt *** dat ik ermee moest stoppen. Maar moest wel van mezelf, ik dwing mezelf gewoon om dit jaar goede cijfers te halen -_-

    Ik was vergeten in m'n abo te verwijderen xd

    Wat dacht je van mij? Ik dacht: 'Noooo, een goede schrijfster weg! D:'


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Nog een week tot de deadline!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Oh god, dit jureren duurt zo verschrikkelijk lang. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    *facedesking* ik. meot.werken. moet. jureren. moet.
    en dan gaan mn ouders een barbeque geven in October... the fuck.. kostbare werktijd weg..


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Dat heb je met 21 superenthousiaste deelnemers :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    StoryBelle schreef:
    *facedesking* ik. meot.werken. moet. jureren. moet.
    en dan gaan mn ouders een barbeque geven in October... the fuck.. kostbare werktijd weg..

    Get. Your. Ass. Of. The. Fucking. Forum. And. JUDGE THOSE FUCKING INZENDINGEN D:
    Heel veel succes (flower)

    [ bericht aangepast op 2 okt 2011 - 16:52 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.