• Welkom bij Dudley's schrijfwedstrijd!


    Krullebol schreef op 11 sep 2011 - 17:52:

    Toestemming!

    Hallo Dudley, je mag beginnen met je schrijfwedstrijd!
    Hiervoor krijg je 1 week de tijd.
    Groetjes,


    Eindelijk, ik mag beginnen met mijn schrijfwedstrijd.

    De bedoeling
    Het is de bedoeling dat jullie elke twee weken een verhaal schrijven, aan de hand van de opdracht die ik jullie geef. Ik wil minimaal 15 deelnemers en maximaal 25 deelnemers.

    Hoe zit het met uitstel?
    Natuurlijk ben ik geen slecht persoon, en zal ik jullie heus wel uitstel geven als de deadline niet gehaald kan worden. Hiervoor wil ik wel een geldige reden hebben, zoals overlijden, (ernstige) ziektes en de drukte van school, maar ik wil geen slappe smoesjes hebben. Vraag op tijd uitstel aan, anders lig je uit de wedstrijd. De uitstel kan via een privé bericht worden aangevraagd.

    De duur van de rondes
    Er zijn vijf rondes, en elke ronde duurt twee weken, dus er is genoeg tijd om te schrijven. Na deze twee weken zullen mijn jury-leden en ik alles nakijken en professioneel beoordelen.

    De beoordeling
    Misschien hebben jullie het wel gemerkt, maar ik let ontzettend goed op spellings- en taalfouten! Hiervoor moet je je teksten dus goed nakijken zodat er geen onnodige fouten in zitten.
    Let hier dus goed op! Er staat trouwens een verbod op het insturen van je verhaal naar een beta-reader. Als je het wel doet, merk ik dat meteen!
    Interpunctie, spelling en originaliteit zijn dus ontzettend belangrijk.

    De prijzen!
    De winnaar krijgt:
    - Vijftien credits.
    - De eer, natuurlijk.
    - En een maand lang reclame op mijn profiel.

    De tweede plaats krijgt:
    - Tien credits.
    - Twee weken lang reclame op mijn profiel.

    De derde plaats krijgt:
    - Vijf credits.
    - Eén week lang reclame op mijn profiel.

    Jury
    Zonder jury ben ik helemaal niets, dus met trots stel ik jullie voor aan mijn lieftallige jury!
    - Dudley
    - Dursley
    - StoryBelle

    Deelnemers
    - Hel
    - Meddows
    - Eurydice
    - RoseCullen
    - SweetieBelle
    - Arlene
    - xKennedyx
    - Inu
    - BRAINWITCH
    - Sasja4u
    - Dalmatian
    - Feorge
    - Soarin
    - AppleJack
    - Joyable
    - Mayfly
    - Blueprint
    - Fidem
    - Superficial
    - Roodkapje
    - Padalecki

    De tweede opdracht

    Voor deze opdracht wil ik dat jullie je fantasie aanspreken. Jullie gaan namelijk een compleet nieuwe wereld maken! Dit verhaal schrijf uit het oogpunt van de hoofdpersoon, en zo beschrijf je de nieuwe wereld én het ras dat daar woont. Na veel klachten over de opdracht, mag het nieuwe ras een aantal kenmerken van een mens hebben!

    Minimaal 500 woorden, er zit geen woordenlimiet aan!


    Deadline: Zondag 9 oktober 23.00 uur!


    Veel succes en plezier toegewenst!

    Je levert bij mij in. Je maakt een aparte story en de link zet je in dit topic.


    Hier is de story waar alle inzendingen, opdrachten en uitslagen komen te staan. Neem hier een abonnement op!

    [ bericht aangepast op 2 okt 2011 - 16:48 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    We proberen er gewoon een beetje onderuit te komen, omdat deze opdracht best wel aardig -fukkingpieehieehptirikliri- moeilijk is voor sommigen van ons (: -denkik-


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hel schreef:
    (...)

    Echt waar mensen, lees een beetje.

    Punt een wacht eens af of ik wel een mens alf hoofdpersoon heb.
    En punt 2 misschien (als ik dat heb) heb ik dat daar goed in verwerkt, er staat niet dat dat niet mag. Alleen dat die wezens op die planeet/wereld niet op mensen mogen lijken en dat moet je beschrijven.

    Eurydice schreef:
    (...)Maar het mag dus niet zo zijn dat er een mens in die wereld is? En dat je diens gedachten volgt?
    Want anders wordt het heel moeilijk, aangezien je geen woorden kan gebruiken die mensen hebben verzonnen ("het leek op een boom", bijvoorbeeld, kan dan niet. Want de boom is dan een onbekend begrip).


    Natuurlijk kan dat wel. Je hoeft geen compleet nieuwe taal te bedenken zoveel moeite hoef je ook weer niet te doen. Er mogen gewoon geen mensen in voorkomen, klaar.

    Hel schreef:
    (...)

    Natuurlijk kan dat wel. Je hoeft geen compleet nieuwe taal te bedenken zoveel moeite hoef je ook weer niet te doen. Er mogen gewoon geen mensen in voorkomen, klaar.

    Dat er geen mensen in voor mogen komen staat er niet. Er is al vker gevraagd of er mensen in voor mogen komen en dat mag.

    Hel schreef:
    (...)

    Natuurlijk kan dat wel. Je hoeft geen compleet nieuwe taal te bedenken zoveel moeite hoef je ook weer niet te doen. Er mogen gewoon geen mensen in voorkomen, klaar.
    Oh, oke. Bedankt (:


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Lykos schreef:
    (...)
    Punt een wacht eens af of ik wel een mens alf hoofdpersoon heb.
    En punt 2 misschien (als ik dat heb) heb ik dat daar goed in verwerkt, er staat niet dat dat niet mag. Alleen dat die wezens op die planeet/wereld niet op mensen mogen lijken en dat moet je beschrijven.


    Dus jij wil van je hoofdpersoon een mens maken die op een planeet leeft tussen een compleet nieuw ras op een compleet nieuwe planeet, ik hoop dat je je realiseert dat dit gewoon onzin is?

    Je moet vanuit het OOGPUNT van het HOOFDPERSOON schrijven die op DIE PLANEET LEEFT, dan lijkt het me toch vanzelfsprekend dat je daar geen mens voor gaat gebruiken? "Goh ik leef als enigste mens tussen allemaal wandelende stenen op een planeet waar geen zuurstof is."
    -_-'

    Lykos schreef:
    (...)
    Dat er geen mensen in voor mogen komen staat er niet. Er is al vker gevraagd of er mensen in voor mogen komen en dat mag.


    erin voorkomen en er de hoofdpersoon van maken is ook een groot verschil.

    Ik heb mijn idee al en ik vind het origineel dus wacht maar af hoe ik het heb gedaan met mens en wezens.

    Oow en het is toch mijn probleem als ik de opdracht anders maak als wat jullie van de opdracht vinden. Het is mijn verhaal en ik ben er tot nu toe nog trots op.

    Zullen we het een beetje gezellig houden hier..?


    -

    Weet je wat? Lykos gaat gewoon verder met waar ze mee bezig is, als ze denkt dat het niet in de weg zal zitten met de opdracht, is dat goed, toch? En de boodschap is duidelijk dat er geen mensen in voor mogen komen. Everyone happy. Jeuj.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    SweetieBelle schreef:
    Weet je wat? Lykos gaat gewoon verder met waar ze mee bezig is, als ze denkt dat het niet in de weg zal zitten met de opdracht, is dat goed, toch? En de boodschap is duidelijk dat er geen mensen in voor mogen komen. Everyone happy. Jeuj.


    Het is toch ook gezellig(joehoe), kiddie van 14 die de wijsneus wil uithangen is niet mijn probleem. In de opdracht staat duidelijk dat de bewoners van de planeet niet op mensen mogen lijken, het is alleen maar vermakelijk als ze precies het tegenovergestelde gaan doen wat in de opdracht staat xD

    Hel schreef:
    (...)

    Het is toch ook gezellig(joehoe), kiddie van 14 die de wijsneus wil uithangen is niet mijn probleem. In de opdracht staat duidelijk dat de bewoners van de planeet niet op mensen mogen lijken, het is alleen maar vermakelijk als ze precies het tegenovergestelde gaan doen wat in de opdracht staat xD

    Ja sorry hoor dat ik er iets van zeg als iets me niet aanstaat, ik ben wijs genoeg om te weten wat ik wel en niet kan hebben. En je oordeeld al over mijn verhaal hoe het eruit gaat zien voordat je het ook maar gelezen hebt.

    Hel schreef:
    (...)

    Het is toch ook gezellig(joehoe), kiddie van 14 die de wijsneus wil uithangen is niet mijn probleem. In de opdracht staat duidelijk dat de bewoners van de planeet niet op mensen mogen lijken, het is alleen maar vermakelijk als ze precies het tegenovergestelde gaan doen wat in de opdracht staat xD

    Maakt het uit dat ze veertien is? :')


    -

    Lykos schreef:
    (...)
    Ja sorry hoor dat ik er iets van zeg als iets me niet aanstaat, ik ben wijs genoeg om te weten wat ik wel en niet kan hebben. En je oordeeld al over mijn verhaal hoe het eruit gaat zien voordat je het ook maar gelezen hebt.


    Zij oordeelt over je verhaal naar de feiten die jij er zelf over gegeven hebt :W Jij zegt dat je de hoofdpersoon en mens gaat maken, de opdracht zegt dat het niet mag. Dan moet je niet gaan zeuren als iemand je wijst op de opdracht en wat wel en niet mag. Punt, uit, klaar.

    Dudley, misschien is het handig om dit even op te helderen x] Even wat extra duidelijkheid :Y)

    [ bericht aangepast op 28 sep 2011 - 22:25 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.