• Welkom bij Dudley's schrijfwedstrijd!


    Krullebol schreef op 11 sep 2011 - 17:52:

    Toestemming!

    Hallo Dudley, je mag beginnen met je schrijfwedstrijd!
    Hiervoor krijg je 1 week de tijd.
    Groetjes,


    Eindelijk, ik mag beginnen met mijn schrijfwedstrijd.

    De bedoeling
    Het is de bedoeling dat jullie elke twee weken een verhaal schrijven, aan de hand van de opdracht die ik jullie geef. Ik wil minimaal 15 deelnemers en maximaal 25 deelnemers.

    Hoe zit het met uitstel?
    Natuurlijk ben ik geen slecht persoon, en zal ik jullie heus wel uitstel geven als de deadline niet gehaald kan worden. Hiervoor wil ik wel een geldige reden hebben, zoals overlijden, (ernstige) ziektes en de drukte van school, maar ik wil geen slappe smoesjes hebben. Vraag op tijd uitstel aan, anders lig je uit de wedstrijd. De uitstel kan via een privé bericht worden aangevraagd.

    De duur van de rondes
    Er zijn vijf rondes, en elke ronde duurt twee weken, dus er is genoeg tijd om te schrijven. Na deze twee weken zullen mijn jury-leden en ik alles nakijken en professioneel beoordelen.

    De beoordeling
    Misschien hebben jullie het wel gemerkt, maar ik let ontzettend goed op spellings- en taalfouten! Hiervoor moet je je teksten dus goed nakijken zodat er geen onnodige fouten in zitten.
    Let hier dus goed op! Er staat trouwens een verbod op het insturen van je verhaal naar een beta-reader. Als je het wel doet, merk ik dat meteen!
    Interpunctie, spelling en originaliteit zijn dus ontzettend belangrijk.

    De prijzen!
    De winnaar krijgt:
    - Vijftien credits.
    - De eer, natuurlijk.
    - En een maand lang reclame op mijn profiel.

    De tweede plaats krijgt:
    - Tien credits.
    - Twee weken lang reclame op mijn profiel.

    De derde plaats krijgt:
    - Vijf credits.
    - Eén week lang reclame op mijn profiel.

    Jury
    Zonder jury ben ik helemaal niets, dus met trots stel ik jullie voor aan mijn lieftallige jury!
    - Dudley
    - Dursley
    - StoryBelle

    Deelnemers
    - Hel
    - Meddows
    - Eurydice
    - RoseCullen
    - SweetieBelle
    - Arlene
    - xKennedyx
    - Inu
    - BRAINWITCH
    - Sasja4u
    - Dalmatian
    - Feorge
    - Soarin
    - AppleJack
    - Joyable
    - Mayfly
    - Blueprint
    - Fidem
    - Superficial
    - Roodkapje
    - Padalecki

    De tweede opdracht

    Voor deze opdracht wil ik dat jullie je fantasie aanspreken. Jullie gaan namelijk een compleet nieuwe wereld maken! Dit verhaal schrijf uit het oogpunt van de hoofdpersoon, en zo beschrijf je de nieuwe wereld én het ras dat daar woont. Na veel klachten over de opdracht, mag het nieuwe ras een aantal kenmerken van een mens hebben!

    Minimaal 500 woorden, er zit geen woordenlimiet aan!


    Deadline: Zondag 9 oktober 23.00 uur!


    Veel succes en plezier toegewenst!

    Je levert bij mij in. Je maakt een aparte story en de link zet je in dit topic.


    Hier is de story waar alle inzendingen, opdrachten en uitslagen komen te staan. Neem hier een abonnement op!

    [ bericht aangepast op 2 okt 2011 - 16:48 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Parsel schreef:
    (...)
    Maakt het uit dat ze veertien is? :')


    Als je met mij de discussie aan wil gaan zonder te lezen wat de opdracht is maakt de leeftijd helemaal niets uit, of zij veertien is of vierentwintig.

    [ bericht aangepast op 28 sep 2011 - 22:30 ]

    Applejack schreef:
    (...)

    Zij oordeelt over je verhaal naar de feiten die jij er zelf over gegeven hebt :W Jij zegt dat je de hoofdpersoon en mens gaat maken, de opdracht zegt dat het niet mag. Dan moet je niet gaan zeuren als iemand je wijst op de opdracht en wat wel en niet mag. Punt, uit, klaar.

    Dudley, misschien is het handig om dit even op te helderen x] Even wat extra duidelijkheid :Y)

    Yup, I think so too (cat)


    -

    Applejack schreef:
    (...)

    Zij oordeelt over je verhaal naar de feiten die jij er zelf over gegeven hebt :W Jij zegt dat je de hoofdpersoon en mens gaat maken, de opdracht zegt dat het niet mag. Dan moet je niet gaan zeuren als iemand je wijst op de opdracht en wat wel en niet mag. Punt, uit, klaar.

    Dudley, misschien is het handig om dit even op te helderen x] Even wat extra duidelijkheid :Y)

    Ja mijn hoofdpersoon word een mens maar de wezens op die planeet lijken niet op mensen, hoe ik die hoofdpersoon erin heb verwerkt heb ik niet gezegt dus dat wil niet zeggen dat die daar als mens rondhuppeld en ook niet dat ze dat niet doet.

    Hel schreef:
    (...)

    Als je met mij de discussie aan wil gaan zonder te lezen wat de opdracht is maakt de leeftijd helemaal niets uit, of HIJ veertien is of vierentwintig.

    En nu word ik ook al als een HIJ bestempeld, ja lekker zijn jullie

    Lykos schreef:
    (...)
    En nu word ik ook al als een HIJ bestempeld, ja lekker zijn jullie


    Max is geen vrouwennaam voor zover ik weet?

    maar het is aangepast, mijn excuses kiddie

    [ bericht aangepast op 28 sep 2011 - 22:30 ]

    Wees gewoon beiden zo verstandig om er niet verder op in te gaan, dan is dit ook gewoon over en kan iedereen zich weer bezig houden met de opdracht.


    -

    Lykos schreef:
    (...)
    En nu word ik ook al als een HIJ bestempeld, ja lekker zijn jullie

    x'D


    ars moriendi

    Hel schreef:
    (...)

    Max is geen vrouwennaam voor zover ik weet?

    Voor zover ik weet kan dat wel deur lijk en hoef ik daar niet mijn echte naam neer te zetten (ik doe dat niet uit privé kwestie)

    Dudley,
    Nu ga ik vervelend doen xD

    Je hebt in je opdracht staan dat de bewoners van die planeet geen mensen mogen zijn. Hoe ik het dan zie is dat er dus in het hele verhaal geen mens voor mag komen. En zo zijn er nog anderen die dat met me eens zijn. Zou je de opdracht iets duidelijker willen uitleggen om te voorkomen dat mensen dus mensen gaan verwerken als het niet mag, of zelfs als hoofdpersoon gaan gebruiken. Wat is nu precies de bedoeling?

    Oké jongens, kappen nu!
    Ik heb DUIDELIJK gezegd dat de hoofdpersoon NIET op een mens mag lijken!
    Bedenk een aliën! Bedenk een wereld met alleen maar met Loch Ness monsters! Bedenk een wereld met alleen maar dinosaurussen! Jongens, jongens, gebruik jullie fantasie een beetje!
    Ik heb zonet 11 uren keihard gewerkt in een snackbar, waarbij het de hele dag bomvol stond, en ik kom op Q, en ik zie direct dat er ruzie wordt gemaakt. Leuk is dat! Ik wil een vrolijke wedstrijd verzinnen, met opdrachten die niet een twee drie gemaakt kunnen worden. Dát is het doel van mijn wedstrijd, ik wil jullie uitdagen, vermaken en entertainen met mijn opdrachten. Zie hier de uitleg van de opdracht:
    Jullie verzinnen een NIEUWE wereld, met een NIEUW ras. Er MOGEN mensen in voor komen, maar niet als hoofdpersoon. Jullie kunnen gewoon normale AARDSE woorden gebruiken, of een beetje fantasie hebben om iets nieuws te verzinnen. Het is ook niet zo dat ik jullie afschiet als het ras íéts op een mens lijkt, maar het mag dus geen Avatar zijn.



    Duidelijk?


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dudley schreef:
    (...)
    Er MOGEN mensen in voorkomen, maar het nieuwe ras mag NIET op een mens lijken!

    Duidelijk?

    Yes M'am! *salueert*

    Okay, dan ga ik even opnieuw brainstormen (:
    Ik had namelijk een idee over een ontploffende aarde en alles en een onderzoeker die ontkomt en dan een nieuwe wereld ontdekt, maar dat mag dus niet.
    Bedankt voor het ophelderen (:


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Dudley schreef:
    Oké jongens, kappen nu!
    Ik heb DUIDELIJK gezegd dat de hoofdpersoon NIET op een mens mag lijken!
    Bedenk een aliën! Bedenk een wereld met alleen maar met Loch Ness monsters! Bedenk een wereld met alleen maar dinosaurussen! Jongens, jongens, gebruik jullie fantasie een beetje!
    Ik heb zonet 11 uren keihard gewerkt in een snackbar, waarbij het de hele dag bomvol stond, en ik kom op Q, en ik zie direct dat er ruzie wordt gemaakt. Leuk is dat! Ik wil een vrolijke wedstrijd verzinnen, met opdrachten die niet een twee drie gemaakt kunnen worden. Dát is het doel van mijn wedstrijd, ik wil jullie uitdagen, vermaken en entertainen met mijn opdrachten. Zie hier de uitleg van de opdracht:
    Jullie verzinnen een NIEUWE wereld, met een NIEUW ras. Er MOGEN mensen in voor komen, maar niet als hoofdpersoon. Jullie kunnen gewoon normale AARDSE woorden gebruiken, of een beetje fantasie hebben om iets nieuws te verzinnen. Het is ook niet zo dat ik jullie afschiet als het ras íéts op een mens lijkt, maar het mag dus geen Avatar zijn.



    Duidelijk?

    Sorry maar: en bedankt mijn hele originele idee waar volgens nog niemand aan had gedagt naar de filesteinen, kan ik weer op 0 beginnen omdat ik de opdracht anders geïnterpeteerd heb, voor mij heb je het er niet beter op gemaakt.

    Nu kan ik mijn idee ook wel zeggen: het was dat een meisje op een dag erachter kwam dat ze eigenlijk niet van de aarde is en terug gaat naar haar thuisplaneet (in die vorm van thuisplaneet) en zo alles opnieuw moet ontdekken omdat ze daar het leven niet kent.