• Een Saudische rechtbank heeft een vrouw veroordeeld tot 10 zweepslagen omdat ze met de auto heeft gereden. In Saudi-Arabië is dat verboden voor vrouwen.

    De vrouw was schuldig bevonden in juli. De belangenorganisatie Women2drive, die ijvert voor het recht voor vrouwen om met de auto te rijden in Saudi-Arabië, zegt dat de veroordeelde vrouw in beroep gaat tegen haar veroordeling.

    Uit protest hadden verschillende vrouwen achter het stuur plaatsgenomen en de filmpjes ervan op YouTube gezet. Nog twee vrouwen zouden voor hun auto-protest terecht moeten staan. De mensenrechtenorganisatie Amnesty International klaagt de straf aan. Zweepslagen zijn volgens Amnesty een mensonterende straf.

    Het nieuws over de straf komt er 2 dagen nadat koning Abdullah had aangekondigd dat vrouwen vanaf 2015 voor het eerst stemrecht krijgen.



    bron: deredactie.be

    Ik snap gewoon niet dat zulke zaken nog bestaan in de 21e eeuw, zo erg is het. Meer woorden heb ik er gewoon niet voor.


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Saudi-Arabië is eigenlijk best nog een old-fashioned land. Een vriendin van me woonde vroeger in Syrie, maar ze weet hoe het in Saudi-Arabië aan toegaat en dit soort dingen zijn daar de normale gang van zaken.

    Tha fuq?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    jeetje, in welke eeuw leven die gasten ??

    Belachelijk gewoon!
    Dit is zware discriminatie! Vrouwen verdienen veel beter.

    AppleFritter schreef:
    Tha fuq?


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Belachelijk.


    Where there is a sea there are pirates...

    Wtf? Hoezo mogen vrouwen geen auto rijden?


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Dat is zo belachelijk. Het ergste is dat die mannen echt geloven dat dat het goede is voor hun vrouwen. Ik zag eens een reportage daar over en zij snapten echt niet dat de vroud daardoor gediscrimineerd werd.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ach-ter-lijk.


    Life is hard and then we die

    iPotter schreef:
    Dat is zo belachelijk. Het ergste is dat die mannen echt geloven dat dat het goede is voor hun vrouwen. Ik zag eens een reportage daar over en zij snapten echt niet dat de vroud daardoor gediscrimineerd werd.

    Dat is omdat Saudi_Arabië en landen zoals dat gewoon nog te ouderwets denken. Wij leven gewoon in een totaal andere cultuur dan hen en daarom vinden wij dit raar en discriminerend, terwijl het voor hen normaal is.

    TwiSparkle schreef:
    jeetje, in welke eeuw leven die gasten ??


    Technische gezien zitten die belange nog niet in de 21ste eeuw. Al begrijp ik ook niet dat ze dit kunnen doen,vreselijk!
    Wij zijn gewoon al veel verder in onze cultuur om vrouwen zowat 'evenwaardig' als mannen te zien.

    Bah, maar goed ook dat vrouwen mogen rijden, vrouwen achter het stuur zijn een ramp (cat)

    Grapje D:
    Er worden ook nog regelmatig vrouwen gestenigd voor overspel, da's nog erger :C


    quidquid excusatio prandium pro

    Evaporate schreef:
    (...)
    Dat is omdat Saudi_Arabië en landen zoals dat gewoon nog te ouderwets denken. Wij leven gewoon in een totaal andere cultuur dan hen en daarom vinden wij dit raar en discriminerend, terwijl het voor hen normaal is.
    vrouwen slaan kan je toch moeilijk NORMAAL noemen..


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    (...)vrouwen slaan kan je toch moeilijk NORMAAL noemen..

    Wij noemen dat inderdaad abnormaal, maar daar vinden ze het normaal. Andere cultuur, andere normen, andere waarden, ...

    Ik stem voor een machtsgreep van de vrouwen!
    Het is tijd voor die nietige mannen om onder óns gezag te komen. - evil laugh -


    "Well, well. Look who we've got here!"