• Een Saudische rechtbank heeft een vrouw veroordeeld tot 10 zweepslagen omdat ze met de auto heeft gereden. In Saudi-Arabië is dat verboden voor vrouwen.

    De vrouw was schuldig bevonden in juli. De belangenorganisatie Women2drive, die ijvert voor het recht voor vrouwen om met de auto te rijden in Saudi-Arabië, zegt dat de veroordeelde vrouw in beroep gaat tegen haar veroordeling.

    Uit protest hadden verschillende vrouwen achter het stuur plaatsgenomen en de filmpjes ervan op YouTube gezet. Nog twee vrouwen zouden voor hun auto-protest terecht moeten staan. De mensenrechtenorganisatie Amnesty International klaagt de straf aan. Zweepslagen zijn volgens Amnesty een mensonterende straf.

    Het nieuws over de straf komt er 2 dagen nadat koning Abdullah had aangekondigd dat vrouwen vanaf 2015 voor het eerst stemrecht krijgen.



    bron: deredactie.be

    Ik snap gewoon niet dat zulke zaken nog bestaan in de 21e eeuw, zo erg is het. Meer woorden heb ik er gewoon niet voor.


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ik snap het nog als er in zo'n conservatief land vrouwen bv huisarrest krijgen, of een nachtje in de gevangenis moeten zitten voor zoiets. Het blijft echt raar, maar technisch gezien acceptabel.
    MAAR ZWEEPSLAGEN?
    We hebben een tweede Hitler nodig voor deze mensen, gore klootzakken!


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    Ik snap het nog als er in zo'n conservatief land vrouwen bv huisarrest krijgen, of een nachtje in de gevangenis moeten zitten voor zoiets. Het blijft echt raar, maar technisch gezien acceptabel.
    MAAR ZWEEPSLAGEN?
    We hebben een tweede Hitler nodig voor deze mensen, gore klootzakken!

    Ik stel me kandidaat. :Y)
    - grapje -


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Evaporate schreef:
    (...)
    Wij noemen dat inderdaad abnormaal, maar daar vinden ze het normaal. Andere cultuur, andere normen, andere waarden, ...
    respect voor vrouwen zou toch ten minste in acht genomen kunnen worden.


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Echt belachelijk!


    *inspirerende en motiverende quote van een belangrijk persoon uit de geschiedenis*

    Ze mag zich gelukkig prijzen met die tien zweepslagen, in een land waar je uitgehongerd, opgesloten en verkracht mag worden door je man. Een land waar je niet mag reizen zonder mannelijk gezelschap, waar je geslagen en/of verkracht wordt als je geen hoofddoek draagt en vervolgens een gratis steniging op je bord krijgt als je er wat van durft te zeggen.
    Goddank dat het enige wat ik ooit van dat land heb gezien, het vliegveld in Dubai was.


    No growth of the heart is ever a waste

    Lisboa schreef:
    (...)

    Technische gezien zitten die belange nog niet in de 21ste eeuw. Al begrijp ik ook niet dat ze dit kunnen doen,vreselijk!
    Wij zijn gewoon al veel verder in onze cultuur om vrouwen zowat 'evenwaardig' als mannen te zien.


    ja, dat snap ik xD

    ik vind het gwn belachelijk, want het slaat nergens op

    Dudley schreef:
    (...)
    Ik stel me kandidaat. :Y)
    - grapje -

    Ik doe zò mee. D:
    Niemand komt er ongestraft mee weg, een vrouw zo onderdrukken. Hoe durven ze!


    Where there is a sea there are pirates...

    Evaporate schreef:
    (...)
    Dat is omdat Saudi_Arabië en landen zoals dat gewoon nog te ouderwets denken. Wij leven gewoon in een totaal andere cultuur dan hen en daarom vinden wij dit raar en discriminerend, terwijl het voor hen normaal is.

    Precies en daarom hebben die vrouwen die in de auto stapten als protest zo fucking veel ballen waar wij rustig U tegen mogen zeggen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Captain schreef:
    (...)
    Ik doe zò mee. D:
    Niemand komt er ongestraft mee weg, een vrouw zo onderdrukken. Hoe durven ze!

    Ben jij dan mijn Goebbels? (wbw)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Captain schreef:
    Belachelijk.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Dudley schreef:
    (...)
    Ben jij dan mijn Goebbels? (wbw)

    Iieuw, die was zò lelijk, ik ben mooier. D:
    Ik wil wel je Eva zijn. (wbw)


    Where there is a sea there are pirates...

    Evaporate schreef:
    (...)
    Dat is omdat Saudi_Arabië en landen zoals dat gewoon nog te ouderwets denken. Wij leven gewoon in een totaal andere cultuur dan hen en daarom vinden wij dit raar en discriminerend, terwijl het voor hen normaal is.

    Ik vind niet dat het daarom zo maar moet kunnen een vrouw zweepslagen te geven. Echt respect voor de vrouwen die in protest komen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Dudley schreef:
    Ik stem voor een machtsgreep van de vrouwen!
    Het is tijd voor die nietige mannen om onder óns gezag te komen. - evil laugh -


    Ik doe mee!!


    26 - 02 - '16

    Captain schreef:
    (...)
    Iieuw, die was zò lelijk, ik ben mooier. D:
    Ik wil wel je Eva zijn. (wbw)

    Sexy.(wbw)
    Ik ga meteen een leuke snor en pruik opzoeken! :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Dudley schreef:
    (...)
    Sexy.(wbw)
    Ik ga meteen een leuke snor en pruik opzoeken! :')

    Hehehe, smeer maar meteen een hele pot gel op je haar. :'D


    Where there is a sea there are pirates...