• Een Saudische rechtbank heeft een vrouw veroordeeld tot 10 zweepslagen omdat ze met de auto heeft gereden. In Saudi-Arabië is dat verboden voor vrouwen.

    De vrouw was schuldig bevonden in juli. De belangenorganisatie Women2drive, die ijvert voor het recht voor vrouwen om met de auto te rijden in Saudi-Arabië, zegt dat de veroordeelde vrouw in beroep gaat tegen haar veroordeling.

    Uit protest hadden verschillende vrouwen achter het stuur plaatsgenomen en de filmpjes ervan op YouTube gezet. Nog twee vrouwen zouden voor hun auto-protest terecht moeten staan. De mensenrechtenorganisatie Amnesty International klaagt de straf aan. Zweepslagen zijn volgens Amnesty een mensonterende straf.

    Het nieuws over de straf komt er 2 dagen nadat koning Abdullah had aangekondigd dat vrouwen vanaf 2015 voor het eerst stemrecht krijgen.



    bron: deredactie.be

    Ik snap gewoon niet dat zulke zaken nog bestaan in de 21e eeuw, zo erg is het. Meer woorden heb ik er gewoon niet voor.


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Dudley schreef:
    Ik stem voor een machtsgreep van de vrouwen!
    Het is tijd voor die nietige mannen om onder óns gezag te komen. - evil laugh -


    ik doe ook mee
    respect voor het vrouwenvolk :Y)

    Omfg, then I'll be Josef Stalin. I'll deal with those motherfuckers. Like a boss.


    No growth of the heart is ever a waste

    iPotter schreef:
    (...)
    Ik vind niet dat het daarom zo maar moet kunnen een vrouw zweepslagen te geven. Echt respect voor de vrouwen die in protest komen.

    Ja kijk, wij vinden dat en het is ongelofelijk moeilijk voor ons om dit te begrijpen, maar dat is hun levensstijl en hun cultuur, hun waarden en normen en daar is weinig dat we daaraan kunnen doen.

    C18 schreef:
    (...)
    Precies en daarom hebben die vrouwen die in de auto stapten als protest zo fucking veel ballen waar wij rustig U tegen mogen zeggen.

    Inderdaad!
    Wat ik ook geweldig vond was het verbod tegen het dragen van een boerka in één of ander land (geen idee welk het was) al die vrouwen kwamen naakt op straat. Geweldig gewoon, kunnen die mannen best nog veel van leren.

    Evaporate schreef:
    (...)
    Ja kijk, wij vinden dat en het is ongelofelijk moeilijk voor ons om dit te begrijpen, maar dat is hun levensstijl en hun cultuur, hun waarden en normen en daar is weinig dat we daaraan kunnen doen.


    ja, dat snappen we, maar het is ronduit gwn belachelijk
    en dan kan jij wel zeggen: dat is hun cultuur
    maar dan blijven we discuseren daarover :P

    Evaporate schreef:
    (...)
    Ja kijk, wij vinden dat en het is ongelofelijk moeilijk voor ons om dit te begrijpen, maar dat is hun levensstijl en hun cultuur, hun waarden en normen en daar is weinig dat we daaraan kunnen doen.
    nee anders krijgen we zelf 100 zweepslagen ofzo :/


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    C18 schreef:
    Omfg, then I'll be Josef Stalin. I'll deal with those motherfuckers. Like a boss.

    Samenspannen!
    We laten eens zien aan die mannen wat wij waard zijn, dat we veel meer voorstellen dat zij.


    Where there is a sea there are pirates...

    C18 schreef:
    Omfg, then I'll be Josef Stalin. I'll deal with those motherfuckers. Like a boss.

    Geweldig, we gaan weer terug in de tijd! _O_


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Captain schreef:
    (...)
    Samenspannen!
    We laten eens zien aan die mannen wat wij waard zijn, dat we veel meer voorstellen dat zij.

    Exactly! Hoe durven ze vrouwen zo te onderdrukken? We gaan ervoor zorgen dat die mannen daar een toontje lager gaan zingen!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    jullie doen me aan deze denken:

    :P

    Mag ik meeregeren? (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind het echt vreselijk dat zulke dingen nog gebeuren.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Dudley schreef:
    (...)
    Exactly! Hoe durven ze vrouwen zo te onderdrukken? We gaan ervoor zorgen dat die mannen daar een toontje lager gaan zingen!

    Precies!
    En RainbowDash, welke deel van "vrouwen aan de macht" begrijp je niet? :'D


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Precies!
    En RainbowDash, welke deel van "vrouwen aan de macht" begrijp je niet? :'D


    hij komt voor ons op hoor :)
    Go Alwin :D

    Dan mag hij Goebbels zijn.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    Precies!
    En RainbowDash, welke deel van "vrouwen aan de macht" begrijp je niet? :'D


    Iedereen weet dat regeerders te druk bezig zijn met hun piemel vasthouden om te regeren. Jullie kunnen dat niet, dus dat doe ik wel voor jullie (cat)


    quidquid excusatio prandium pro