• Waarom ben ik verliefd geworden op nog een doll? D:


    Het gaat om haar, echt een prachtig vampiersmeisje.

    Maar ze kost 260 euro, dat is net zoveel als mijn eerste doll en mijn tweede doll die nog steeds in bestelling is (-_-).
    Ik zou haar in feite meteen hebben aangezien ik haar dan tweedehands overkoop.

    Ik heb in mijn spaarpot 105 euro en op mijn bank staat nog 200 euro.

    Wat zou ik doen?
    Haar laten gaat en pas beslissen als ik mijn tweede doll thuis heb of ervoor gaan? Als ik nu nee zeg, is de kans groot dat ze is doorverkocht aan iemand anders.

    Het goede is:
    Mijn eerste doll is 25 cm en kostte 250 euro
    Mijn tweede doll is 43 cm en kostte 255 euro
    en zij is 63 cm en kost 260 euro.
    Moet je rekenen dat een doll van 60 cm vaak gewoon 400-800 euro kost.

    Sheezes, wat een irritant probleem. (joehoe)

    - Ik weet zelf ook wel dat ik mijn geld niet moet verspillen aan overhaast dolls kopen. Ik weet ook dat je heel ver in BJD's kan gaan en dat het echt veel geld kost. Ik wil niet overdrijven.
    Maar je moet wel weten dat ik er wél mee bezig ben. Ik zit vaak op BJD forums, kruip vaak achter de naaimachine, neem foto's op mooie plekken en post die online en binnenkort wil ik ook beginnen met te leren hoe ik hun een face-up kan geven. (Dat is dus de make-up, zeg maar)
    In feite is het zoiets als een laptop, daar kan je ook uren mee bezig zijn, dus een doll is best wel zijn geld waard, als je het zo bekijkt.
    Dus alsjeblieft geen reacties van: 'Nee, niet doen! Je doet toch niets met dat ding!' -


    xx

    Edit: O ja, ze heeft een balkon! Daar let ik ook op aangezien ik heel graag corsetten en zo'n slanke jurken wil maken. (nerd)

    [ bericht aangepast op 28 sep 2011 - 12:41 ]


    Let the Night embrace you

    Persoonlijk vind ik het enge poppen, maar als jij ze zo leuk vindt zou ik het doen.
    Voor zijn grootte is hij best goedkoop, en dat is altijd leuk. :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Als ik het geld had zou ik het doen :'D

    Radke schreef:
    Als ik het geld had zou ik het doen :'D


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Radke schreef:
    Als ik het geld had zou ik het doen :'D


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    best wel goedkoop!
    ik zou het doen :)


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Het is wel goedkoop vergeleken met de andere.
    Ik zou hem kopen :'D


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Ik zou me eerst hard afvragen of ik voor dat geld niet iets beters kan kopen. Maar als jij die poppen over zoveel jaar nog steeds leuk vind, ook al snap ik zelf persoonlijk niet wat je er precies mee moet doen, dan zou ik het doen :] Je moet jezelf blij maken, je leeft maar 1x.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Rickjuh schreef:
    Ik zou me eerst hard afvragen of ik voor dat geld niet iets beters kan kopen. Maar als jij die poppen over zoveel jaar nog steeds leuk vind, ook al snap ik zelf persoonlijk niet wat je er precies mee moet doen, dan zou ik het doen :] Je moet jezelf blij maken, je leeft maar 1x.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Err. Ik zou sowieso nooit zoveel geld uitgeven aan zoiets. Je kan ze ook tweedehands halen, voor een kwart van de prijs, heb ik ergens gezien.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    @Rick: Dat heb ik me al afgevraagd, maar ik kan niets bedenken. Oké, ik zou tonnen films en boeken kunnen kopen voor mijn verzameling, maar dat vind ik een beetje geldverspilling aangezien alles te downloaden valt en er een bib in de buurt is waar ik films kan lenen voor nog geen twee euro.
    Voor de rest misschien een nieuwe naaimachine? Maar daarvoor moet ik eerst beter worden en dat kan nog eeuwen duren.

    Het enige wat ik erg graag wil is een elektrische viool en Lolita kledij. Met die viool is het probleem dat ik het niet kan spelen > geldverspilling. Lolita kledij is vreselijk duur (250 euro voor een merkjurk) en ik durf er toch niet mee over straat lopen, dus dan heb ik liever een doll.

    Dus ja, je hebt een goed punt, want ik twijfel zelf ook heel hard of ik wel dat geld wil geven aan nog een doll.

    @Colibre: Ze is tweedehands. :'D

    [ bericht aangepast op 28 sep 2011 - 13:37 ]


    Let the Night embrace you

    Pusheen schreef:
    @Rick: Dat heb ik me al afgevraagd, maar ik kan niets bedenken. Oké, ik zou tonnen films en boeken kunnen kopen voor mijn verzameling, maar dat vind ik een beetje geldverspilling aangezien alles te downloaden valt en er een bib in de buurt is waar ik films kan lenen voor nog geen twee euro.
    Voor de rest misschien een nieuwe naaimachine? Maar daarvoor moet ik eerst beter worden en dat kan nog eeuwen duren.

    Het enige wat ik erg graag wil is een elektrische viool en Lolita kledij. Met die viool is het probleem dat ik het niet kan spelen > geldverspilling. Lolita kledij is vreselijk duur (250 euro voor een merkjurk) en ik durf er toch niet mee over straat lopen, dus dan heb ik liever een doll.

    Dus ja, je hebt een goed punt, want ik twijfel zelf ook heel hard of ik wel dat geld wil geven aan nog een doll.


    Als ik het zo hoor, heb jij er wel al goed over nagedacht :] Als je het leuk vind, gewoon doen =D


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    @Rick: Natuurlijk! Ik zal mijn boekje eens halen en optellen hoeveel geld ik er al aan kwijt ben. Dat is zo vreselijk dat je echt wel moet nadenken. :'D

    [ bericht aangepast op 28 sep 2011 - 13:46 ]


    Let the Night embrace you

    Mwa, daar moet je eigelijk niet naar kijken. Dat kan je namelijk bij heel veel dingen doen. Zoals bezine, pc spellen, andere hobby's. Daar moet je eigelijk niet naar kijken, daar schrik je heel erg van -ervaring-. Je kan het beste kijken naar hoeveel geld je nu hebt, en of je het uit kan geven en of je dat ook wilt :]


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Ik zou het doen. Het is vrij goedkoop (voor zo'n pop dan) en als je op haar uitgekeken bent verkoop je haar zelf toch weer?
    Misschien is het wel handig om dan af te spreken met jezelf dat dit dan je laatste voorlopig wordt, je hebt er dan 3 van verschillende hoogtes, mij lijkt het dan geldverspilling om nog een doll te kopen. (A)


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Misschien je eerste pop verkopen en dan deze kopen?


    Frankly my dear, I don't give a damn.