• Waarom schrijft de helft van Q op z'n engels?
    -Net ook weer. Wilde ik een story gaan volgen die me wel leuk leek, staat er al in het begin bij dat het engels geschreven is. Ik bedoel, ik ga me niet de moeite nemen om dan een abo te nemen. Als ik al een engelse tekst wil lezen ga ik wel in de bibliotheek een engels boek halen. Dan weet ik tenminste zeker dat het goed geschreven is.

    En waarom gebruiken jullie engelse titels?
    Des al niet te min. Ik heb twee van de drie story's die ik ook zo schrijf. Maar alleen omdat ik toen nog met de stijl mee ging, en ik nu geen zin heb om het allemaal te veranderen. En de tweede omdat het zo uitkwam met de naam van de hoofdpersoon.

    Je kent het nog niet eens goed. Laatst zag ik dit voorbij komen: "i em" en dan als in, ik ben. En dan denk ik, serieus, doe het dan op z'n Nederlands.
    Ik heb mijn spelling hartstikke verbeterd doordat ik hier op Q Nederlandse verhalen heb geschreven. En de laatste tijd ook consequent op z'n Nederlands, en niet meer half Engels. Over wat ik een jaar geleden heb gedaan, dat ga ik veranderen.
    En als ik al een engelse tekst wil schrijven, laat ik het controleren door iemand die bevoegd is om dat te doen. Dwz niet iemand die uit engeland komt, en toevallig goed engels kan, maar door mijn engels lerares.


    Wat vinden jullie ervan?

    Dit is geen haattopic.

    Ik wil hier best over discussiëren, maar dan hoef je me nog niet persoonlijk aan te vallen. Dan reageer ik er niet op.
    Als het een gewoon normale reactie is, tegen mijn mening in, wil ik er best wel op in gaan.
    En, o ja, dit is dus mijn mening.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Camillia schreef:
    Als iemand een heel verhaal in het engels schrijft snap ik nog wel dat dat irritant is. Maar een titel klinkt gewoon beter in het engels vind ik.


    Wees jezelf, niet en copycat van en ander

    Ik vind Engels een véél mooiere taal dan Nederlands, ik kan me daar beter in uitdrukken. Daarom schrijf ik veel liever Engels. En Engelse titels zijn vaak mooi, hoewel ik Nederlandse titels bij Nederlandstalige verhalen beter vind passen.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    StoryBelle schreef:
    (...)

    Engels is een wereldtaal, die mooi klinkt.
    door eht lezen en oefenen van je engels zul je beter worden.
    Dus raad ik je, inderdaad, aan om engelse boeke te lezen als je de taal beter wilt beheersen.

    Oh, en als je Engels er goed genoeg voor is, neem een mailvriend/vriendin in Amerika of Engeland. Helpt ook. (A)


    That is a great idea!!


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    Obliviatum schreef:
    (...)
    waar haal je die :9~

    OMEGLE (cat)
    Nah, just kidding. :')


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Ik denk dat je niet meteen alle Engelse stories over een kam moet scheren..er zijn heus ook wel goede Engelse series bij hoor ;) maar ik snap als geen ander dat het heel irritant is als je een Engelse story hebt die in zeer gebrekkig Engels is geschreven, ik studeer namelijk Engels en háát het als ik spelfouten ofzo zie, old habits don't die ;)

    Obliviatum schreef:
    (...)
    waar haal je die :9~


    Quizzilla, Storywrite.com... Daar heb i kze vandaan.
    Maar als het goed is zijn er speciale sites voor mailvrienden en zo, maar dat weet ik niet....
    Of ik stel jullie gewoon allemaal voor aan mijn Britse verloofde 8D


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    I have to be honest, I have an English story too right now, but for me, it's easier to write in English, I don't know

    [ bericht aangepast op 9 okt 2011 - 20:05 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Mensen doen dat omdat ze het mooier en leuker vinden. Als ik goed/beter Engels zou kunnen zou ik ook op zijn Engels schrijven, helaas kan ik dat niet. Zelf, en meerdere met mij, vind Engels veel mooier dan Nederlands. Simpel.
    Als jij het niks vind, lees je het toch gewoon niet. Waar mensen al niet over kunnen zeuren


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nederlands is een afschuwelijke taal waar ik niks mee kan. Ik kan veel beter Engels dan Nederlands, en kan er gewoon beter mee overweg. Dagelijkse spraak gebruik ik nooit Engels, maar met het schrijven van verhalen altijd.

    Met Engelse woorden kun je veel beter spelen. Er zijn meer synoniemen, de taal klinkt mooier. Nederlandse is een lamme taal, heeft die mooie frutsels niet en is erg rechttoe rechtaan.


    quidquid excusatio prandium pro

    DirectionOne schreef:
    I have to be honest, I have an english story to right now, but for me, it's easier to write in english, I don't know
    Vandaar de 3 fouten in dit zinnetje. x')


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wat is er zo ''afschuwelijk'' aan de Nederlandse taal dan? (cat)


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Bro schreef:
    Wat is er zo ''afschuwelijk'' aan de Nederlandse taal dan? (cat)


    Als je er in schrijft, alles. Je kan je niet uitdrukken zoals het hoort.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Bro schreef:
    Wat is er zo ''afschuwelijk'' aan de Nederlandse taal dan? (cat)

    Idd. Ik vind Nederlands persoonlijk één van de mooiste talen ooit. En ik ben er nog maar 6 jaar mee bekend.


    Where there is a sea there are pirates...

    Orchideous schreef:
    (...)

    Als je er in schrijft, alles. Je kan je niet uitdrukken zoals het hoort.


    Inderdaad. In het Engels vind ik, persoonlijk, alles gewoon mooier en sterker klinken.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Orchideous schreef:
    (...)

    Als je er in schrijft, alles. Je kan je niet uitdrukken zoals het hoort.


    Dat snap ik dus niet. Je kan toch hetzelfde zeggen als bijvoorbeeld in het engels? (cat)


    Big girls cry when their hearts are breaking