• Wij moeten dus een huiswerkje doen voor wiskunde, maar onze leerkracht suckt eigenlijk vrij hard want hij kan niet uitleggen. Echt als iemand iets vraagt, is het al te veel om het opnieuw uit te leggen en doet hij vet irritant en ja daar hebben we al over gepraat met onze klassenleraar, elk jaar opnieuw zijn er klachten over die wiskunde leraar en nooit wordt er iets aan gedaan.
    Maar ik snap dus gewoon niets van dat hele huiswerk en meuh, ik ben al slecht in wiskunde en sta al amper op 5.5/10 op mijn rapport en pff. Weet iemand hier iets over tweedegraadsfuncties? Zeg aub ja ):

    Ja :-)

    Agape schreef:
    Ja :-)

    Echt, of zeg je alleen ja omdat ik het gevraagd had?

    Huh O__o
    Nee dat weet ik niet, maar ik heb morgen mijn wiskunde toets :Y)


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Ik heb net tweedegraadsfuncties gehad op het niveau van de derde, maar ik weet niet in welke klas jij zit.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Atropos schreef:
    Ik heb net tweedegraadsfuncties gehad op het niveau van de derde, maar ik weet niet in welke klas jij zit.

    Vierde, maar we hebben dat nog maar net geleerd. In het derde heb ik geen tweedegraadsfuncties gezien.

    Ja.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Ja. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ameera schreef:
    (...)
    Echt, of zeg je alleen ja omdat ik het gevraagd had?

    Hou rekening dat ik wel al sinds juni geen wiskunde meer heb gehad, maar normaal gezien moet ik dat wel nog kunnen.

    Ameera schreef:
    (...)
    Vierde, maar we hebben dat nog maar net geleerd. In het derde heb ik geen tweedegraadsfuncties gezien.

    Als je je vraag stelt, kan ik kijken of ik het snap of niet ^^

    [ bericht aangepast op 20 okt 2011 - 19:32 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ja.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ah, geweldig :Y)
    Kan er dan iemand me helpen? We moeten zo voorschriften bij grafieken van tweedegraadsfuncties plaatsen en dat kan ik, maar dan moet ik ook verklaren waarom ik dat bij die grafiek geplaatst heb en dat weet ik niet goed hoe ik dat moet doen :/

    Ameera schreef:
    Ah, geweldig :Y)
    Kan er dan iemand me helpen? We moeten zo voorschriften bij grafieken van tweedegraadsfuncties plaatsen en dat kan ik, maar dan moet ik ook verklaren waarom ik dat bij die grafiek geplaatst heb en dat weet ik niet goed hoe ik dat moet doen :/

    Je kunt al rekening houden met het teken van de coëfficiënt a? voor x².. Daarover kun je zeggen of het een bergparabool of dalparabool is (dacht ik toch) of dat je grafiek postief of negatief loopt, zoiets was het

    [ bericht aangepast op 20 okt 2011 - 19:35 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)
    Je kunt al rekening houden met het teken van de coëfficiënt a? voor x².. Daarover kun je zeggen of het een bergparabool of dalparabool is (dacht ik toch) of dat je grafiek postief of negatief loopt, zoiets was het

    Ja klopt. Als je a negatief is, dan is het een bergparabool. En als hij positief is, is het een dalparabool.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Negligible schreef:
    (...)
    Je kunt al rekening houden met het teken van de coëfficiënt a? voor x².. Daarover kun je zeggen of het een bergparabool of dalparabool is (dacht ik toch) of dat je grafiek postief of negatief loopt, zoiets was het

    Dat kan, maar bij ons zeiden ze iets over alfa en bèta dat je dat er ook bij moest betrekken.
    bv bij deze oefening; y=(x+3)²+2, kan je dat ook schrijven als y= a(x+alfa)²+bèta en dan is a=1 , alfa=3 en bèta=2

    Ook kan je de nulpunten berekenen en kijken met welke grafiek die overeen komen?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right