• Wij moeten dus een huiswerkje doen voor wiskunde, maar onze leerkracht suckt eigenlijk vrij hard want hij kan niet uitleggen. Echt als iemand iets vraagt, is het al te veel om het opnieuw uit te leggen en doet hij vet irritant en ja daar hebben we al over gepraat met onze klassenleraar, elk jaar opnieuw zijn er klachten over die wiskunde leraar en nooit wordt er iets aan gedaan.
    Maar ik snap dus gewoon niets van dat hele huiswerk en meuh, ik ben al slecht in wiskunde en sta al amper op 5.5/10 op mijn rapport en pff. Weet iemand hier iets over tweedegraadsfuncties? Zeg aub ja ):

    Glucio schreef:
    (...)



    a= Dal of Berg.
    Alfa= Verschuiving naar links of rechts
    Beta= Verschuiving naar boven of naar beneden

    Bedoel je zoiets?

    Ja, maar ik weet wat alfa, bèta en a betekenen maar ik moet verklaren waarom ik een voorschrift bij een bepaalde grafiek zet & dat kan ik niet.

    Pachelbel schreef:
    Ik heb precies hetzelfde met mijn leraar. Als je iets vraagt is het, 'kijk maar in je boek' of 'hoe kan het dat je in de 4e zit als je dat niet snapt?" like wtf, ik vroeg om uitleg. Maarja ik ga op bijles. :W

    Maar ik doe Humane wetenschappen & meestal doe je dat omdat 1) j geïnteresseerd bent in psychologie etc en 2) je absoluut niet goed bent in wiskunde & dan geven ze ons de moeilijkste leerkracht die er rondloopt op onze school --'

    Ameera schreef:
    (...)
    Ja, maar ik weet wat alfa, bèta en a betekenen maar ik moet verklaren waarom ik een voorschrift bij een bepaalde grafiek zet & dat kan ik niet.


    Wat bedoel je met voorschrift, want wij gebruiken dat nooit. Bedoel je formule?


    Happy Birthday my Potter!

    Als je dit hebt: y=(x+3)²+2
    dan heb is je parabool:
    - een dalparabool (verklaart dus de vorm)
    - is drie (Alfa) je SAS (x=3)
    - 2 is je bèta en die vertelt je hoe hoog of laag je parabool op de y-as ligt
    - je top is T(3,2)
    Zo kan je het al redelijk verklaren, denk ik >< Oh btw, I'm sorry als het fout is maar het zou juist moeten zijn (dit heeft echt lang geduurd)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Zijn alfa en bèta niet gewoon de B en C in de functie?(cat)


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    oh en trouwens:

    zelfde voorschrift:
    als je begint vanaf y=x²
    dan heb je een verticale verschuiving naar boven over een afstand van 2
    een horizontale verschuiving over een afstand van 3


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Pemberley schreef:
    Als je dit hebt: y=(x+3)²+2
    dan heb is je parabool:
    - een dalparabool (verklaart dus de vorm)
    - is drie (Alfa) je SAS (x=3)
    - 2 is je bèta en die vertelt je hoe hoog of laag je parabool op de y-as ligt
    - je top is T(3,2)
    Zo kan je het al redelijk verklaren, denk ik >< Oh btw, I'm sorry als het fout is maar het zou juist moeten zijn (dit heeft echt lang geduurd)

    Ik ga het zoals jouw verklaren, als het niet goed is heb ik pech maar ik weet het anders ook niet hoor.

    Atropos schreef:
    Zijn alfa en bèta niet gewoon de B en C in de functie?(cat)


    Bedoel jij dan niet de algemene vorm van de TF? want dan werk je met B en C?


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Atropos schreef:
    Zijn alfa en bèta niet gewoon de B en C in de functie?(cat)

    Volgens mij wel.. Maar ik heb alfa en bèta nooit weten te gebruiken


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ameera schreef:
    (...)
    Maar ik doe Humane wetenschappen & meestal doe je dat omdat 1) j geïnteresseerd bent in psychologie etc en 2) je absoluut niet goed bent in wiskunde & dan geven ze ons de moeilijkste leerkracht die er rondloopt op onze school --'

    oh, lol.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind