• Ja op het Lyceum de Grundel in Hengelo (Nederland, Overijssel) is een pernotenverbod ingevoerd, net zoals de afgelopen jaren.

    'Pepernoten zijn levensgevaarlijk'
    Lyceum De Grundel in Hengelo hanteert dit jaar opnieuw een pepernotenverbod. De gladde betonnen vloeren maken dat rondslingerende pepernoten levensgevaarlijk zijn. Teamleider Herbert Wensink in TC Tubantia: "Een pepernoot is nog gevaarlijker dan een ijsbaan. Dan valt iedereen op zijn staartbotje en dat willen we niet."

    In De Telegraaf valt vandaag te lezen dat overtreding van het verbod wordt bestraft met een corveedienst. Dat moet het zogeheten 'bananenschileffect' voorkomen. Wensink: "Leerlingen vinden die pepernoten lekker. Zoals iedereen. Kopen een gezinszak en strooien soms voor de lol het snoepgoed door de school."



    Klik hier voor het artikel
    Op youtube is ook nog een filmpje te vinden van 'De Koen en Sander Show' waarin het gaat over dit verbod.
    Op de school zijn NOS en SBS6 vandaag ook al langs gekomen om opnames te nemen. Radiozenders hebben het erover en kranten schrijven erover.

    Wat vinden jullie van dit pepernotenverbod op school?
    EDIT; Ik zit op deze school.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 okt 2011 - 18:56 ]


    Don't dream your life, but live your dream!

    Hahah omygod, ik zou daar dus echt nooit op school willen zitten.


    We can't spend our lives waiting to live.

    Haha! Mijn school heeft hetzelfde. Tussen Oktober en halverwege december mag je geen pepernoten in de school. Anders krijg je idd ook extra corveedienst. Maar wij kwamen niet in het nieuws...


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Ik ben een keer bijna uitgegleden over die dingen ;3.
    Maar op school mogen we ze gewoon eten.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ze zouden beter blaadjes sla kunnen verbieden, veel gevaarlijker.(cat)


    Have you ever been alone in a crowded room?

    dependable schreef:
    ik woon in hengelo, eindelijk komt mijn stad weer eens in het nieuws.(yeah)(hoera)(Y)

    Geweldig voor je. :'D
    Al hoop ik voor je dat het de volgende keer leuker nieuws is. --'


    I can't even think straight.

    MustacheMe schreef:
    Hilarisch :'D


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Het is verder ook niet echt handig om ubergladde vloeren in scholen te bouwen ofzo.


    No growth of the heart is ever a waste

    Reseda schreef:
    Ze zouden beter blaadjes sla kunnen verbieden, veel gevaarlijker.(cat)


    Ja, in die radioshow begonnen ze ook over broodkruimels hoe dat dan ging -.-"


    Don't dream your life, but live your dream!

    Everdeen schreef:
    Als ik op een pepernoot trap dan verpulverd die? Fail.


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    O.o
    Thefcuk?? xD -ligt plat-

    Volgens mij zouden ze dat op mijn school ook graag willen invoeren. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik hoorde het op de radio in de auto. Ik moest heel eventjes huilen van het lachen.


    Destroy what destroys you.

    Ik hoorde het vanochtend bij het RTL ontbijt nieuws xD Ik vond het wel komisch xD Ze zijn inderdaad gevaarlijk en verneuken je schoenen :P


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ohmygod. Dat faalt :'D Bij ons maken ze er juist expres een bende van, leraren verkleden zich als pieten en smijten keihard pepernoten tegen iedereens hoofd, zo erg dat je er blauwe plekken aan overhoud O.e


    Alis volat propriis.

    Op mijn school geven ze er niets om als je een pepernoten fight houdt in de aula; de conciërge deed zelfs mee :'D