• Hallo mensen,
    ik wil het even met jullie hebben over
    dit
    topic.

    Hierin werd gevraagd wat men lelijk vind aan mensen/dingen etc. Ik keek eens rond in dat topic, en zag direct een reactie met "te dunne 'anorexia'mensen". Goed, prima, dat mag je vinden. En ja hoor, iedereen vond dat een compleet maatschappelijk geaccepteerde reactie.

    Als test (maar, naar alle eerlijkheid, ook deels naar waarheid) poste ik vervolgens de volgende reactie:



    De reacties die op mijn geplaatste post volgden waren die in de trant van "jij bent echt grof/harteloos/een slecht mens" en ik werd zelfs "ziek" genoemd.

    Juistem. Waar ik heen wil is denk ik wel duidelijk. Ik vind het ongelooflijk dat wanneer iemand zegt dat hij/zij dunne mensen afzichtelijk vind dat wel allemaal maar kan, maar als iemand ook maar iets durft te zeggen over ronde vormen die niet helemaal naar smaak zijn, ben je meteen harteloos en grof.

    Waar ligt dat dat aan? Eigen onzekerheden? Maatschappelijke boodschappen?

    Ik vraag me echt af wat jullie hiervan denken. (: Speak out your mind.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2011 - 20:32 ]


    ars moriendi

    Ik vind je best geniaal. :W


    To infinity and beyond •

    Dat vind ik gemeen,, als mensen dat doen..

    daarmee bedoel ik, als ze dunne mensen zijn niet mooi wel accepteren, en dat van dikke mensen zijn niet mooi niet..

    [ bericht aangepast op 29 okt 2011 - 20:35 ]


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Ik vind veel van de sociaal correcte reacties die hier gepost worden sowieso hypocriete bullshit.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik had er eerlijk gezegd geen problemen mee toen je dit zei :')


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vind dat je gelijk hebt. Als je dunne mensen lelijk vind dan is iedereen het ermee eens inderdaad, maar o wee als je iets zegt over wat zwaardere mensen. Pff :/


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik denk omdat te dik zijn nou iets is wat geaccepteerd is door de maatschappij maar "anorexia" mensen zijn nog niet echt geaccepteerd dus als je iets zegt over dikke mensen dan ben je harteloos en grof

    [ bericht aangepast op 29 okt 2011 - 20:38 ]


    Physics is awesome

    you're totally right.

    Mensen moeten gewoon stoppen met oordelen op uiterlijk, sowieso.
    Ik vind dat het beide niet erg.. aardig is, om iemand te DIK of te DUN te noemen, want welke van beide je ook zegt, je weet nooit wat voor schade je ermee aanricht, denk ik zo.


    Intersectional feminist

    Weet je, ik vind dat je gewoon gelijk hebt. Als jij dikke mensen lelijk vindt, mag je gewoon je mening geven. Hetzelfde voor de mensen die dunne mensen lelijk vinden. Amen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Je moet sws niet 'dikke mensen' plaatsen op een plek waar bijna alleen pubers komen. Ja het gaat over onzekerheden, en ik ben het ook niet mee eens als iemand zegt 'dunne mensen'. Want je weet het verhaal daar achter niet, waarom iemand zo dun is of waarom iemand zo dik is.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    suicidal schreef:
    Mensen moeten gewoon stoppen met oordelen op uiterlijk, sowieso.
    Ik vind dat het beide niet erg.. aardig is, om iemand te DIK of te DUN te noemen, want welke van beide je ook zegt, je weet nooit wat voor schade je ermee aanricht, denk ik zo.


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Fayan schreef:
    Ik vind dat je gelijk hebt. Als je dunne mensen lelijk vind dan is iedereen het ermee eens inderdaad, maar o wee als je iets zegt over wat zwaardere mensen. Pff :/


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ach, wat een gezeik ook altijd. Te dik, te dun, wat maakt het uit. Iemand kan nog zo knap zijn, maar als diegene niet aardig is vind ik diegene pas lelijk. :D

    Uneventful schreef:
    Je moet sws niet 'dikke mensen' plaatsen op een plek waar bijna alleen pubers komen. Ja het gaat over onzekerheden, en ik ben het ook niet mee eens als iemand zegt 'dunne mensen'. Want je weet het verhaal daar achter niet, waarom iemand zo dun is of waarom iemand zo dik is.

    Ik snap niet waarom mensen daarom gaan zeiken. Ik bedoel, het is jouw mening, dus dan zouden ze dat moeten accepteren. Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt. Mensen voelen zich met 'dik' eerder aangesproken dan met 'te dun' en daarom reageerden ze waarschijnlijk zo op jouw mening? Het slaat nergens op, het is jouw mening, als mensen die vervelend vinden, moeten ze het gewoon negeren. Probleem opgelost.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2011 - 20:40 ]


    wth.