• Ja op het Lyceum de Grundel in Hengelo (Nederland, Overijssel) is een pernotenverbod ingevoerd, net zoals de afgelopen jaren.

    'Pepernoten zijn levensgevaarlijk'
    Lyceum De Grundel in Hengelo hanteert dit jaar opnieuw een pepernotenverbod. De gladde betonnen vloeren maken dat rondslingerende pepernoten levensgevaarlijk zijn. Teamleider Herbert Wensink in TC Tubantia: "Een pepernoot is nog gevaarlijker dan een ijsbaan. Dan valt iedereen op zijn staartbotje en dat willen we niet."

    In De Telegraaf valt vandaag te lezen dat overtreding van het verbod wordt bestraft met een corveedienst. Dat moet het zogeheten 'bananenschileffect' voorkomen. Wensink: "Leerlingen vinden die pepernoten lekker. Zoals iedereen. Kopen een gezinszak en strooien soms voor de lol het snoepgoed door de school."



    Klik hier voor het artikel
    Op youtube is ook nog een filmpje te vinden van 'De Koen en Sander Show' waarin het gaat over dit verbod.
    Op de school zijn NOS en SBS6 vandaag ook al langs gekomen om opnames te nemen. Radiozenders hebben het erover en kranten schrijven erover.

    Wat vinden jullie van dit pepernotenverbod op school?
    EDIT; Ik zit op deze school.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 28 okt 2011 - 18:56 ]


    Don't dream your life, but live your dream!

    Stray schreef:
    (...)

    Ja, in die radioshow begonnen ze ook over broodkruimels hoe dat dan ging -.-"


    Die zijn vast ook zeer bedreigend, maar daar heb ik gelukkig geen ervaring mee. Slablaadjes zijn echter dodelijk. Ik ben in vijf jaar tijd echt al meer dan vier keer op school van de trap afgevallen wanwege dat stomme spul. Plat op mijn gezicht, thanks a lot. En dan zeggen ze dat groentes goed voor je zijn. Yeah, right.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    dit is hilarisch. en nog wel bij mij op school. begrip ervoor. echt niet. elk jaar weer hetzelfde stomme regeltje. stelletje spelbrekers. dan mogen ze alles wel gaan verbieden. dit slaat echt nergens op. ze zullen nu wel blij zijn met al die aandacht. 3fm, rtv oost, sbs6, telegraaf, tubantia etc. allemaal zijn ze al langsgeweest. dit is gewoon te hilarisch voor woorden!!!!

    RLovesAnne schreef:
    (...)

    Elena! Zit jij daar ook op school? Of dat niet?
    Nee, haha! :W
    Maar ik had het van iemand van training gehoord, die daar wel op school zit


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Wij hebben ook een pepernoten verbod, dus ik snap niet wat hier zo bijzonder aan is


    Happy Birthday my Potter!

    Everdeen schreef:
    (...)


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Dat is ook op mijn school zo :') pepernoten zijn verboden


    Not all those who wander are lost.

    MustacheMe schreef:
    Hilarisch :'D


    Wees jezelf, niet en copycat van en ander

    Fayan schreef:
    LOL :'D

    Zaynette schreef:
    (...)Nee, haha! :W
    Maar ik had het van iemand van training gehoord, die daar wel op school zit


    Jammer(no_chears)


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Cresta schreef:
    Als ik op een pepernoot trap dan verpulverd die? Fail.

    Dat was op mijn oude school ook. Maar daar mocht je bijna niets eten...


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Dat is mijn school die volledig voor schut staat. (no_chears)


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Joh, voer dan gelijk ook een Skittle-verbod in. En een M&M-verbod. En een algeheel koekjesverbod. En een lollyverbod. En een kauwgomballenverbod enz enz :'O


    ars moriendi