• Sinds het nieuwe schooljaar is er dus ook een nieuwe okan klas/klassen bij ons in school (okan = onthaalonderwijs anderstalige nieuwkomers) en er was één jongen die mij echt meteen opviel. En ja, een meisje in mijn klas komt uit Syrië en heeft zelf ook enkele jaren geleden in zo'n okan klas gezeten en sinds enkele weken heeft dat meisje contact met een ander meisje uit de okan klas, een Marokkaans meisje die met die jongen, die mij meteen opviel, in de klas zat.
    Die jongen komt uit Afghanistan, is 17 en woont hier bijna 7 maanden.
    En van het één kwam het ander, op een dag ging die vriendin van mij naar die jongen en vroeg ze zijn facebook voor mij. Ik voegde hem toe, hij accepteerde mij en sinds een week of zo zijn we op facebook aan het praten met elkaar.
    Nu deze avond was hij online en we zijn elkaar beter aan het leren kennen via facebook en hij vroeg of ik broers/zussen had. Ik antwoorden en hem hetzelfde vragen. En ik was nieuwsgierig en vroeg of die broers/zussen hier ook in België waren.
    Hij zei neen en toen zei hij dat hij helemaal alleen hier in België was. En ik vond het zo erg, ik voelde me serieus slecht. het klinkt misschien stom, maar ik voel me nog steeds slecht omdat ik hem totaal niet kan helpen, althans ik zou niet weten hoe ;s
    Ik vind het zo erg, I mean hij is hier helemaal alleen :/

    Aawh, nou wil ik hem graag een knuffel geven (cat)


    Not all those who wander are lost.

    En zijn ouders dan? Hij kan toch nooit ergens alleen wonen, volgens mij is dat zelfs tegen de wet aangezien hij minderjarig is.


    All I have in life, is my imagniation.

    Aahw. Die arme jongen. =/


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Een meisje bij ons op school is hier ook alleen. Haar ouders zijn vorig jaar terug gegaan naar Irak en nu woont ze hier. Ik heb wel respect voor haar, ze wil haar school hier afmaken en haar diploma halen enzo. Maarja, vind ik ook niet zo gek als je in 5 vwo zit en altijd goede cijfers haalt.

    OHMYSTYLES schreef:
    Aawh, nou wil ik hem graag een knuffel geven (cat)


    I can't even think straight.

    Fog schreef:
    En zijn ouders dan? Hij kan toch nooit ergens alleen wonen, volgens mij is dat zelfs tegen de wet aangezien hij minderjarig is.

    Nee, mijn leraar biologie (tevens leerlingenbegeleider) heeft ons uitgelegd dat er een jongen van de okan klas was die hier, samen met het Amerikaanse leger of zo naartoe is gebracht en al 2 jaar niets meer van zijn ouders gehoord had, en hij in een centrum zit nu dus ;s

    & ja, @OHMYSTYLES ik wil hem ook een knuffel geven.

    Ah, dat is best wel zielig ja.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ameera schreef:
    (...)
    Nee, mijn leraar biologie (tevens leerlingenbegeleider) heeft ons uitgelegd dat er een jongen van de okan klas was die hier, samen met het Amerikaanse leger of zo naartoe is gebracht en al 2 jaar niets meer van zijn ouders gehoord had, en hij in een centrum zit nu dus ;s

    & ja, @OHMYSTYLES ik wil hem ook een knuffel geven.


    awh, geef hem privé-lessen Nederlands! Kan je hem in de tussentijd ook beter leren kennen :-)


    All I have in life, is my imagniation.

    Fog schreef:
    (...)

    awh, geef hem privé-lessen Nederlands! Kan je hem in de tussentijd ook beter leren kennen :-)

    Haha, dat zou ik nog kunnen proberen :'D

    Ameera schreef:
    (...)
    Haha, dat zou ik nog kunnen proberen :'D


    Niet proberen, doen!


    All I have in life, is my imagniation.

    Fog schreef:
    (...)

    Niet proberen, doen!

    Hoe moet ik dat doen, haha :')

    Ameera schreef:
    (...)
    Hoe moet ik dat doen, haha :')


    Ga naar hem op school, persoonlijk. Vertel hem gewoon dat je hem leuk vind, niet meteen leuk leuk of zo en zeg hem dat je hem graag zou willen helpen om hem meer thuis te laten voelen. Rondleidingen, privé-lessen,.. Dat zal hij vast wel op prijs stellen. (Hahaha ik heb zoveel hem gebruikt, maar ok)


    All I have in life, is my imagniation.

    OHMYSTYLES schreef:
    Aawh, nou wil ik hem graag een knuffel geven (cat)


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Fog schreef:
    (...)

    Ga naar hem op school, persoonlijk. Vertel hem gewoon dat je hem leuk vind, niet meteen leuk leuk of zo en zeg hem dat je hem graag zou willen helpen om hem meer thuis te laten voelen. Rondleidingen, privé-lessen,.. Dat zal hij vast wel op prijs stellen. (Hahaha ik heb zoveel hem gebruikt, maar ok)

    Haha, wel dat durf ik dus niet (cat)

    Ameera schreef:
    (...)
    Haha, wel dat durf ik dus niet (cat)


    Ah c'mon, je moet toch ooit eens tegen jongens durven praten. You can do it, hij gaat je heus niet opeten


    All I have in life, is my imagniation.