• Ik heb hier al een tijdje niets meer geupload, maar ik had nu toch een idee. Dus:
    2376. Geld is al honderd jaar officieel afgeschaft, aangezien het hetgene was dat de meeste oorlogen voorbracht, samen met religie en macht, maar die kun je geen van beiden zo maar afschaffen.
    In plaats van geld word er met tijd betaalt.
    Iedereen word geboren met een willekeuring aantal minuten; na die minuten sterf je. Daardoor begint iedereen gelijk. Deze minuten worden gebruikt als geld. Arm zijn is onmogelijk; wie geen minuten meer overheeft, sterft gewoon. Op je vijftiende verjaardag worden je minuten vastgestelt, en krijg je een apparaatje waarmee je kan betalen en minuten krijgen. Als alles goed gaat, eindig je met meer tijd dan dat je begon.
    Dat is alleen weggelegd voor kinderen met ouders.
    (naam) en (naam) zijn beide wezen en worden als uitschot behandeld. Het weeshuis verhuurt ze als werkers tot ze vijftien worden; daarna worden hun minuten verkocht. Op weglopen staan hoge straffen, maar (naam) en (naam) zijn veertien en willen hun minuten niet kwijt om te sterven. Door het toeval lukt het ze ontsnappen en dan begint hun reis door een wereld die geen van beide kent; beide willen weten waar ze vandaan komen.

    Leuk/origineel? Zou je het lezen?

    okay, dus het is van een film. ****.

    Goed. Idee:
    Er word dus niet met minuten betaald, jammer dan. We houden het op geld. Laten we zeggen dat je tijd word berekent op je vijftiende, en dat iedereen onder de, zeg, vijfenzestig levensjaren als 'zwak' word beschouwd en alle smerige klusjes moet opknappen voor heel weining geld. Daardoor vallen ze ten prooi aan allerlei ziekten en sterven vaak nog eerder. mensen met veel levensjaren zijn sterk en hoeven minder hard te werken, over de rug van 'zwakken'.
    (naam) en (naam) zijn allebei wezen van ouders die 'zwak' waren. 'zwak' zijn zit meestal in de familie en (naam) en (naam) durven hun levensjaren niet te laten vaststellen. Daarom vluchten ze. Beter?

    [ bericht aangepast op 6 nov 2011 - 16:05 ]


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Alweer van de film. Daar staat dat je na je 25e pas berekent word, en niet oud word.

    ik zeg niet dat je niet oud wordt, ik zeg dat je wel gewoon door blijft groeien. Alleen kan je leven gerekt worden, maar oud word je toch. 'Eeuwige jeugd' bestaat niet.


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Ik weet niet of Ruri van België is, maar hier zie je geen reclame over die film. Ik toch niet.


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    Ik weet niet of Ruri van België is, maar hier zie je geen reclame over die film. Ik toch niet.

    Nope, nederland. Maar ik ga toch wel iets anders schrijven dan. En dan eerst vragen of er niet een film van is:)


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Wacht. Mij heeft nieuw idee. Dag, tijd & film gezeur...


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Ruri schreef:
    Wacht. Mij heeft nieuw idee. Dag, tijd & film gezeur...


    Simpsons did it!

    Maar ik hoop dat je volgende idee origineler is en een mooi verhaal wordt ^^


    quidquid excusatio prandium pro

    Ameria schreef:
    (...)

    Ehm, dit is ook de eerste keer dat ik het zie? Dus niet iedereen heeft het meegekregen, terwijl ik toch vrijwel iedere dag op YT/Facebook etc. zit.

    Maar toch, je idee is wel opvallend hetzelfde. Ik weet het niet zo goed. Maarja, ik moet je maar geloven op je woord dan, mensen kunnen nu eenmaal wel eens dezelfde ideeën hebben.


    Als je een zoekopdracht intypte kwam die trailer helemaal bovenaan, en hij stond een tijdje aan de voorkant van YT.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Simpsons did it!

    Maar ik hoop dat je volgende idee origineler is en een mooi verhaal wordt ^^

    Ja. Ik herrinerde me een verhaaltje dat ik ooit verzonnen heb voor m'n broertje, waar ik iets omheen kan bouwen. Past ook meer bij me, denk ik. Fantasy en onbekende personen, en gewoon het nu. Ik ga het eerst uitwerken, denk ik... dan zien we wel weer. Ik wil dit echt heel graag gaan schrijvem:)


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Als je een zoekopdracht intypte kwam die trailer helemaal bovenaan, en hij stond een tijdje aan de voorkant van YT.

    ik let nooit op advertentie's:)


    A punk rock song won't ever change the world, but I can name a couple that changed me.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Als je een zoekopdracht intypte kwam die trailer helemaal bovenaan, en hij stond een tijdje aan de voorkant van YT.


    Mwah, dat zal dan wel, maar dat hoeft dan nog niet te betekenen dat het zo beroemd is dat iedereen het gezien heeft, want niet iedereen vindt het de moeite waard om er ook echt naar te kijken.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ameria schreef:
    (...)

    Mwah, dat zal dan wel, maar dat hoeft dan nog niet te betekenen dat het zo beroemd is dat iedereen het gezien heeft, want niet iedereen vindt het de moeite waard om er ook echt naar te kijken.


    Het ligt er maar aan. Als het een liefdesverhaal was zoals the notebook ofzo (niet om de bekendheid maar om het onderwerp) dan begreep ik het wel. Maar dit onderwerp kan gewoon onmogelijk zo bedacht zijn. En dan blijkt het ook een film te zijn.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.