• Mijn vriendin en ik studeren Nederlands/Engels aan de hogeschool en wij moeten voor Nederlands een lesvoorbereiding maken in verband met informatieve teksten.
    Wij hebben enkele teksten geselecteerd, maar wij weten niet welke de interessantste is voor ons doelpubliek.
    We vroegen ons af of jullie ons even kunnen helpen. Hieronder vind je de verschillende teksten:
    Jongeren en alcohol
    Waarom nietsdoen moet
    Pesten op school
    Moeders en dochters horen geen vriendinnen te zijn
    Heeft internet slechte invloed op de studies van de kinderen?

    Gelieve er ook bij te zetten waarom je deze tekst kiest en kijk vooral niet naar de lengte van de tekst aub.


    Life is a book and there are a thousand pages I have not yet read.

    Tl;Dr.

    Maar ik ben 19. So k.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2011 - 15:08 ]


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Jackal schreef:
    Tl;Dr.

    Maar ik ben 19. So k.

    Tl;Dr?!


    Life is a book and there are a thousand pages I have not yet read.

    Too old (:

    [ bericht aangepast op 11 nov 2011 - 15:15 ]


    Don't dream your life, but live your dream!



    Too old


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    'Moeders en dochters horen geen vriendinnen te zijn' Ik denk sowieso dat dat wel een is waar veel 'jonge pubers' in geïnteresseerd zijn omdat kinderen van deze leeftijd sowieso al behoorlijk bezig zijn met het uitdagen van de ouders en dat soort dingen. En ik vind het origineler dan een artikel over pesten, die zijn er namelijk al heel veel.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2011 - 15:20 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik vind ze eigenlijk geen een van allemaal echt interessant.


    comfort in c h a o s

    Ik ben zelf 15, maar ik denk dat 'moeders en dochters horen geen vriendinnen te zijn' de interessantste is.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Cerebellum schreef:
    'Moeders en dochters horen geen vriendinnen te zijn' Ik denk sowieso dat dat wel een is waar veel 'jonge pubers' in geïnteresseerd zijn omdat kinderen van deze leeftijd sowieso al behoorlijk bezig zijn met het uitdagen van de ouders en dat soort dingen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Austen schreef:
    Ik vind ze eigenlijk geen een van allemaal echt interessant.


    Ex astris, sciencia

    Jongeren en Alcohol en Pesten op school worden we al mee doodgegooid.
    Waarom nietsdoen moet is volgens mij interessanter voor (toekomstige) ouders, net zoals Moeders en dochters horen geen vriendinnen te zijn.
    Heeft internet slechte invloed op de studies van de kinderen? kan misschien nog wel, maar bij mij wekt het ook niet erg de interesse op.
    Bij al deze teksten lijkt het daarbij dat het is geschreven voor volwassenen. Het is gewoon niet aantrekkelijk voor 12-14 jaar.

    Wat mij persoonlijk zou aanspreken is iets waar ik meer mee te maken heb, zoals school of een feest in de stad, of iets dat mijn interesse heeft, zoals muziek.

    Ik ben trouwens 14 jaar, 3e gym. (A)


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Ik ben twaalf, en dan vind ik 'moeders en dochters horen geen vriendinnen te zijn' het interessantste, omdat dat 'nieuw nieuws' is. Een verassing, zeg maar.
    Want dat gezeik over alcohol en internet hebben de meeste 12 t/m 14-jarigen wel gehoord nu, en dat er gepest wordt weten we ook. En dat nietsdoen spreekt me in geen velden of wegen aan en het lijkt mij gewoon een saai onderwerp :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Saepe schreef:
    Jongeren en Alcohol en Pesten op school worden we al mee doodgegooid.
    Waarom nietsdoen moet is volgens mij interessanter voor (toekomstige) ouders, net zoals Moeders en dochters horen geen vriendinnen te zijn.
    Heeft internet slechte invloed op de studies van de kinderen? kan misschien nog wel, maar bij mij wekt het ook niet erg de interesse op.
    Bij al deze teksten lijkt het daarbij dat het is geschreven voor volwassenen. Het is gewoon niet aantrekkelijk voor 12-14 jaar.

    Wat mij persoonlijk zou aanspreken is iets waar ik meer mee te maken heb, zoals school of een feest in de stad, of iets dat mijn interesse heeft, zoals muziek.

    Ik ben trouwens 14 jaar, 3e gym. (A)

    Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de teksten informatief zijn, want dat is immers de opdracht. Een feest in de stad is dus niet informatief.
    Bedankt voor je bruikbare mening.


    Life is a book and there are a thousand pages I have not yet read.

    Cerebellum schreef:
    'Moeders en dochters horen geen vriendinnen te zijn' Ik denk sowieso dat dat wel een is waar veel 'jonge pubers' in geïnteresseerd zijn omdat kinderen van deze leeftijd sowieso al behoorlijk bezig zijn met het uitdagen van de ouders en dat soort dingen. En ik vind het origineler dan een artikel over pesten, die zijn er namelijk al heel veel.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Amaranthine schreef:
    (...)
    Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de teksten informatief zijn, want dat is immers de opdracht. Een feest in de stad is dus niet informatief.
    Bedankt voor je bruikbare mening.

    Kan volgens mij prima, als het gaat over hoe het georganiseerd wordt ofzo. Maar het was maar een voorbeeld. (A)


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Wiarda schreef:
    Ik ben twaalf, en dan vind ik 'moeders en dochters horen geen vriendinnen te zijn' het interessantste, omdat dat 'nieuw nieuws' is. Een verassing, zeg maar.
    Want dat gezeik over alcohol en internet hebben de meeste 12 t/m 14-jarigen wel gehoord nu, en dat er gepest wordt weten we ook. En dat nietsdoen spreekt me in geen velden of wegen aan en het lijkt mij gewoon een saai onderwerp :'D


    Ik vind hetzelfde en ik ben 14 :Y)


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.