• Mijn vriendin en ik studeren Nederlands/Engels aan de hogeschool en wij moeten voor Nederlands een lesvoorbereiding maken in verband met informatieve teksten.
    Wij hebben enkele teksten geselecteerd, maar wij weten niet welke de interessantste is voor ons doelpubliek.
    We vroegen ons af of jullie ons even kunnen helpen. Hieronder vind je de verschillende teksten:
    Jongeren en alcohol
    Waarom nietsdoen moet
    Pesten op school
    Moeders en dochters horen geen vriendinnen te zijn
    Heeft internet slechte invloed op de studies van de kinderen?

    Gelieve er ook bij te zetten waarom je deze tekst kiest en kijk vooral niet naar de lengte van de tekst aub.


    Life is a book and there are a thousand pages I have not yet read.

    Ik zou zeggen ‘‘Waarom nietsdoen moet’’, maar dat is omdat ik als vriendin van mijn moeder ben opgegroeid en daar nooit problemen mee heb gehad, ik had/heb meer behoefte aan een vriendinmoeder dan een vriendin.
    Maar ik ben 17, dus ja.


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Ik ben te oud (':


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik ben ouder maar ben geestlijk nog maar 12, telt dat ook mee? :B
    & anders geef ik toch mijn mening. Ik vind "Moeders en dochters horen geen vriendinnen te zijn," het interressantste als ik écht zou moeten kiezen.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik ben ouder, 15 jaar, maar ik vind dat moeder en dochters geval wel heel interessant.


    26 - 02 - '16

    pesten op school
    zelf ben ik 14 en erg gepset. Het zou eens gfijn zijn dat ze horen wat voor gevolgen dit kan hebben. van zelfmoord tot agressie. De meeste doen dit om stoer te doen maar wat ik stoer vind is als iemand het opneemt voor iemand die gepset wordxD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    De 1e of de laatste.

    Ik vind ze allemaal eigenlijk niet heel geweldig; ze zijn meer voor volwassenen geschreven dan voor jongeren.


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Lughnasadh schreef:
    Ik vind ze allemaal eigenlijk niet heel geweldig; ze zijn meer voor volwassenen geschreven dan voor jongeren.

    Heb je dan problemen met bepaalde woorden of vind je de lay-out gewoon niet aantrekkelijk?


    Life is a book and there are a thousand pages I have not yet read.

    Niet echt originele onderwerpen. Doe dan maar die van moeders en dochters, maarja ik ben 16 (: dus aan mijn mening heb je denk ik niks.

    Amaranthine schreef:
    (...)
    Heb je dan problemen met bepaalde woorden of vind je de lay-out gewoon niet aantrekkelijk?


    Nou, het ligt ook wel wat aan de site, want daar staan allemaal van die artikelen voor volwassen vrouwen op. En het is ook gewoon geschreven vanuit de "wat moet ik doen als mijn kind dit of dat doet"-vorm... Het is niet echt voor de juiste doelgroep, zeg maar...


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Ik zou iig geen 'Pesten op school' doen. Dan heeft iedereen iets van; STFU.