• Een van mijn beste vriendinnen, had met een kennis van mij.
    Iemand die ik al mijn hele leven ken, en ik zie hem meer als een broer dan wat anders, dus het was al best raar om ze zo samen te zien.
    Maar anyway, gisteren las ik dus op facebook dat ze uit elkaar waren,
    en ik vroeg waarom,
    En toen heeft ze me verteld dat ze 5 weken zwanger is, en hij abortus wil, en zei niet.(Zei is 22, hij 17)
    & natuurlijk ben ik heel blij voor haar, want het is iets waar zei ook achter staat. & ze heeft altijd gedacht dat ze nooit kinderen kon krijgen, dus je kunt je voorstellen wat een verassing dat voor haar was.
    Maar haar nu dus ex-vriend, die staat er dus niet achter, en onze moeders zijn beste vriendinnen, dus ik zie hem ook nog steeds regelmatig maar ik voel me nu best vreemd, omdat ik toch het gevoel heb dat ik er tussen in sta.

    & on top of that,
    wist ze het vorige week al, en moest ik er op facebook achter komen?
    Ze zei dat ze het me wel wou vertellen, maar dat ze bang was dat ik het zou vertellen, aan mijn moeder of zijn moeder, omdat die ook regelmatig bij ons is. En dus voel ik me ook best kut, omdat ze me niet vertrouwd.

    En voor iedereen met de slimme opmerking 'en dan zet je het op internet' ze heeft het zelf ook op facebook gezet.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2011 - 15:50 ]


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Uneventful schreef:
    Zwangerschap? Moesten ze maar geen seks hebben.

    *schiet in de lach*
    Sorry, maar ik denk niet dat het realistisch is om tegen mensen van die leeftijd te zeggen om geen seks te hebben. XD

    Oké, ik kan beide wel begrijpen. Als je 22 bent is het volgens mij misschien iets vroeg, maar niet raar om een kind te willen houden. Maar als je 17 bent, moet je er echt nog niet aan denken om een kind te nemen.
    Lastige situatie...
    Maar persoonlijk denk ik dat je je er maar buiten moet laten. Als je vriendin niet wilt dat je het tegen je moeder zegt, verzwijg het dan nog even en laat haar en die vriend samen er maar uit komen. Misschien moet je wel je vriendin vragen of ze wel zeker weet of ze het wilt en of ze het kan, zo'n kind opvoeden.

    En die vriendin vertrouwt je vast nog wel, maar neemt vast het zekere voor het onzekere, denk ik.


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Dat is een aparte situatie. That's all I could say.


    26 - 02 - '16

    Rizardo schreef:


    Okay, sucks.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Square schreef:
    Dat is inderdaad een lastige situatie. Ik kan me wel voorstellen dat die jongen nog geen kind wil op zijn zeventiende. Wat het vertrouwen van je vriendin betreft denk ik niet dat je je heel erg beledigd zou moeten voelen - zij is misschien wel heel blij met de zwangerschap, maar ze zal ook wel een beetje geschrokken zijn, zeker nu die jongen haar net heeft verlaten hierom. Het is best wel logisch dat jij dan niet de eerste bent waar ze naartoe gaat (als ze er überhaupt al met iemand over wilde praten) aangezien jij ook goed bevriend bent met die jongen. Dat hoeft niet iets persoonlijks te zijn, het is gewoon een vervelende situatie voor iedereen. :/


    Maar ze zet het wel op facebook?
    Ik kan best begrijpen, dat ze geschrokken is, en misschien nog tijd nodig had om alles te laten bezinken en zo, maar ik kan niet begrijpen waarom ze het niet tegen mij zou zeggen , omdat ze bang is dat ik mijn mond misschien voorbij praat (Heb ik nog nooit gedaan, maar in deze situatie ook begrijpbaar) maar dat ze het wel doodleuk op facebook zet? Dat het ook overal op zijn fbpagina staat, waar zijn moeder het dus waarschijnlijk eerder vandaan zal hebben dan van mij.

    Hmm, maar ik zou vanavond sowieso al naar haar toe gaan, en dan zie ik wel.


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Lastig...
    Ik begrijp ze alletwee wel.

    Rizardo schreef:


    Okay, sucks.


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Poseidon schreef:
    (...)
    Nee, dan moest ze maar veilig seks hebben. Seks is natuurlijk. c:

    Anyway, dat is echt kut. :\


    Save me from myself.