• Ik heb toestemming voor mijn Dichtwedstrijd *O*
    Wat is de bedoeling:
    Jullie krijgen opdrachten waar je een gedicht over moet maken. De tijd die je er voor krijgt verschilt van opdracht to opdracht. Maar het zal meestal tussen de 1 en 2 weken zijn.
    Er zullen 4-5 ronde's zijn. Dat hangt af van het aantal deelnemers.
    Er valt niemand af. Ik tel in de laatste ronde alle punten bij elkaar op om te kijken wie de winnaar is.
    Wat kan je winnen:
    De eer en vermelding op mijn profiel
    Jury:
    ik heb geen jury nodig
    Deelnemers:
    Ik zoek 15-20 actieve deelnemers
    Anhysbys
    KrachUitstel tot 20 Januari
    XDarkWingsXIngeleverd
    NialltreeIngeleverd
    MissSharp


    Uitstel:
    Als je een geldige reden hebt kan je uitstel krijgen. Dit moet je dan wel minimaal twee dagen voor het einde van de opdracht laten weten. Lever je niks in of niet op tijd en je hebt geen uitstel dan lig je eruit.
    Opdrachten:

    Opdracht 1
    Schrijf een gedicht over een stad. Bijvoorbeeld Amsterdam. Je moet mij laten weten welke stad je kiest en elke stad mag maar 1 keer worden gedaan.
    Inleverdatum: 10 December
    :P
    Opdracht 2
    Jullie moeten een nummer kiezen tussen 1 en 10. Bij elk nummer hoort een foto. Welke foto dat is kan je zien als je je nummer hebt gekozen, want dat zet ik de foto online in de story. Het is de bedoeling dat je een gedicht schrijft over dat plaatje. Staat er bijvoorbeeld een zonsondergang op dan schrijf je een gedicht over iets met zonsondergang.
    Inleverdatum: 3 Januari

    Opdracht 3:Halve Finale
    Jullie mogen weer nummers kiezen tussen 1 en 10. Dit keer hoort bij elk nummer een liedje. Welk liedje dat is kan je zien als je een nummer hebt gekozen want dan wordt het in de story gezet
    Inleverdatum: 18 Januari

    Opdracht 4: Finale!
    Schrijf een gedicht over dromen. Dat kan dus van alles zijn zolang het maar over dromen gaat.
    Inleverdatum: 5 Februari
    Link naar Story met de Gedichten en Beoordelingen

    [ bericht aangepast op 26 jan 2012 - 15:11 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 jan 2012 - 22:44 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Curtis schreef:
    Ik vind rijm niet zo toepasselijk vaak, omdat het er nogal Sinterklaasachtig van wordt.

    Daar heb ik als ik rijm dus vaak last van, dus dan laat ik het gewoon weg. Ik vind ritme belangrijker dan rijm, eerlijk gezegd.


    I can't even think straight.

    Curtis schreef:
    Damn. Je beoordeelt op rijm. *dies*


    Precies! Daarom kreeg ik ook een 5 onder andere, doordat het niet echt rijmde..


    The sun will rise and we will try again.

    Das lullig. Want er stond toch niet in de opdracht dat het moest rijmen.


    I am an idiot, I move.

    Curtis schreef:
    Das lullig. Want er stond toch niet in de opdracht dat het moest rijmen.


    Ja, ik ga me misschien uitschrijven.. Heb er niet zo veel zin meer in.


    The sun will rise and we will try again.

    Zaynius schreef:
    (...)
    Ja, ik ga me misschien uitschrijven.. Heb er niet zo veel zin meer in.

    Misschien kun je eerst wachten of zij haar juryoordeel bijsteld? Misschien begrijpt ze wat we bedoelen en kan ze haar beoordelingen aanpassen.
    Daarna kun je, je ook nog uitschrijven. Tenzij het aan andere dingen ligt natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2011 - 16:57 ]


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Misschien kun je eerst wachten of zij haar juryoordeel bijsteld? Misschien begrijpt ze wat we bedoelen en kan ze haar beoordelingen aanpassen.
    Daarna kun je, je ook nog uitschrijven. Tenzij het aan andere dingen ligt natuurlijk.


    Het ligt ook aan andere dingen haha. Ik zal het nog proberen te overwegen. :)


    The sun will rise and we will try again.

    Zaynius schreef:
    (...)

    Het ligt ook aan andere dingen haha. Ik zal het nog proberen te overwegen. :)

    Naja, het is jouw beslissing, natuurlijk, maar ik dacht als het alleen daaraan lag, moet je wel bedenken dat ze dit gaat lezen en haar manier van beoordelen misschien aanpast.


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Naja, het is jouw beslissing, natuurlijk, maar ik dacht als het alleen daaraan lag, moet je wel bedenken dat ze dit gaat lezen en haar manier van beoordelen misschien aanpast.


    Ja, sws vind ik dat ze haar manier van oordelen een beetje kan aanpassen haha.


    The sun will rise and we will try again.

    Zaynius schreef:
    (...)

    Ja, sws vind ik dat ze haar manier van oordelen een beetje kan aanpassen haha.

    Me too. Dat er in ieder geval geen dingen geëist worden in de beoordeling die niet in de opdracht staan.


    I am an idiot, I move.

    Curtis schreef:
    Ik vind rijm niet zo toepasselijk vaak, omdat het er nogal Sinterklaasachtig van wordt.

    Hangt er soms wel van af hoor. (: Bepaalde rijmschema's toepassen, of gewoon de zin om en om laten rijmen kan dat sinterklaas-achtige er best van af halen. Probeer eens, ik weet zeker dat er wat moois uit komt!

    En nu wil ik toch ook een vraagje stellen, want wat houdt het ritme dan precies in? Ik ben ook niet een expert in gedichten hoor, zeker niet!

    Minsa schreef:
    (...)
    Hangt er soms wel van af hoor. (: Bepaalde rijmschema's toepassen, of gewoon de zin om en om laten rijmen kan dat sinterklaas-achtige er best van af halen. Probeer eens, ik weet zeker dat er wat moois uit komt!

    En nu wil ik toch ook een vraagje stellen, want wat houdt het ritme dan precies in? Ik ben ook niet een expert in gedichten hoor, zeker niet!

    Ritme is dat het lekker loopt. Dat de zinnen kwa lettergrepen een soort van gelijk lopen en je het als een melodietje kunt opzeggen. Het gaat mooi en fijn klinken van ritme (net als een liedje).


    I can't even think straight.

    Ik heb jullie reacties gelezen en zal er in het vervolg rekening mee houden
    Ik hoop dat jullie snappen dat ik het druk heb met school.
    Ik zit in de derde dit jaar en ik moet heel hard werken om over te gaan.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    vallen er nu dan mensen af of niet? nee toch?
    xx


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Haha, elke keer als ik ergens een nieuwe reactie van Flickerman zie, kijk ik of ze nog een gedicht heeft beoordeeld. Buh, ik moet dit los laten. x'd


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    Haha, elke keer als ik ergens een nieuwe reactie van Flickerman zie, kijk ik of ze nog een gedicht heeft beoordeeld. Buh, ik moet dit los laten. x'd

    Dat heb ik ook xd.


    I am an idiot, I move.