• Gebaseerd op het boek "The Host" van Stephanie Meyer.

    Zielen zijn buitenaardse wezens die naar planeten gaan om deze over te nemen. Ze nemen de lichamen van de inwoners van de planeet over en leven daar dan in harmonie met elkaar. De zielen zijn ook op aarde gekomen om beter gebruik te maken van deze prachtige wereld. Er zijn een paar mensen die het overleefd hebben en zich verschuilen in een grote grot. Daar leven ze samen van de dingen die ze nog hebben. Ze gaan zo nu en dan naar buiten om vers voedsel te stelen. Alles gaat om overleven. Natuurlijk ontstaat er van alles als je constant op elkaars lip zit. Haat, irritatie maar ook liefde en vriendschap.

    Part 1


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    james keek hem aan en zweeg voor een lange tijd. Hij wist niet wat hij moest zeggen. 'misschien was het terecht...' mompelde hij uiteindelijk. 'de rede van mijn gedrag was jaloezie.. Het spijt me.. Ik kon het niet stoppen. Ik denk nu dat ik gewoon in de war was.. Ik was jaloers op jou. Je had Kath..' hij slikte. 'maar nu weet ik dat het een illusie was. kath was niet wie ik wilde.. Ze deed me alleen herinneren aanm waar ik van hou'


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    Ik zuchtte en ging op de stoel bij zijn bed zitten.
    'James, dit was niet terrecht. Ik heb je bewusteloos geslagen. Ik sloeg bijna mijn eigen broertje dood.' Ik voelde me ellendig. 'En ookal was je jaloers. Ik had nooit zo boos mogen worden.' Ik haalde diep adem. 'Van wie hou je?' vroeg ik zacht.


    "Ignite, my love. Ignite."

    james keek hem aan en zuchtte. 'ik kan wel tegen een stootje,' mompelde hij. Hij wilde niet dat dean zou gaan en wist zeker dat hij dat zou doen als hij de indruk had dat hij boos was. 'voor ik vluchtte was ik verliefd op zoey.. Nu ze hier is blijkt dat die gevoelens nooit gesleten zijn.'


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    'Zoey lijkt best wel veel op Katherina he,' merkte ik op. 'Het enigste verschil is dat Zoey blond is en Katherina rood.' Ik glimlachte. 'Het komt wel goed tussen jou en Zoey.'
    Ik keek naar James. 'Ik ben blij dat je me niet haat.' Ik stak mijn hand uit en wachtte tot James hem zou schudden zoals alleen wij tweeën dat konden.


    "Ignite, my love. Ignite."

    james pakte deans zijn hand en grijnsde. 'laten we vanaf nu broers zijn en niet meer ruzie maken.' zei hij toen en hij keek zijn broer aan. 'in deze tijd hebben we elkaar harder nodig dan ooit tevoren.'


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    Ik grijnsde. 'Zeker. Want ik wil je nog steeds als getuigen.' Ik lachte. Het was goed tussen James en mij! 'En ik ga je helpen om Zoey voor je te winnen.'

    Zoey
    'Kath,' zei ik en ik sleurde haar mee. 'Nu wil ik het weten. Hoe heeft Dean je te huwelijk gevraagd? En wat voor jurk wil je?' Ik keek haar lachend aan. 'Ja, ik ben nieuwsgierig.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    'ik denk dat ik dat zelf moet doen.. Als ik er klaar voor ben' zei james langzaam.

    Katherina lachtte en vertelde uitgebreid hoe dean haar gevraagd had. 'ik wil heel graag een trouwjurk met een lange sleep, een soort prinsessenjurk, maar ik weet niet of dat kan.' zei ze.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    'Het komt wel goed, bro,' zei ik. 'En ander vraag ik wel aan Katherina wat Zoey van je vindt. Zoey verteld alles aan haar.' Ik haalde mijn schouders op.

    Zoey
    'Dat is zo romantisch!' Ik keek Katherina aan. 'En ik ben zo blij voor je!' Ik gaf haar nog een knuffel. 'Ik wist nog dat je voor het vluchten altijd over had om te trouwen met Dean. Je wens is in vervulling gegaan.' Ik grijnsde. 'Ik ben jaloers op je. Jij hebt de ware al gevonden,' gaf ik toe en toen glimlachte ik.


    "Ignite, my love. Ignite."

    james glimlachte. 'dat hoefd niet. Ik wil het zelf doen.' zei hij kalm.

    Katherina glimlachte naar Zoey. 'Jou beurt komt nog wel.'


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    Ik glimlachte. 'Is goed. Ik duim voor je.' Zoey zou toch wel iets voor James voelen? Dat hoopte ik tenminste voor James. Hij verdiende haar. Ze pasten perfect bij elkaar.

    Zoey
    'Ik hoop het,' zei ik. 'Maar ik denk voorlopig niet. Ik bedoel, ik ben gewoon te veel ijsend.' Ik glimlachte kleintjes.


    "Ignite, my love. Ignite."

    'wat eis je dan van een man??' vroeg katherina nieuwsgierig.

    James knikte. 'we zullen zien.' zei hij.

    Sorry voor kortheid, me duimen worden moe van me mobiel.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Zoey
    'Hij moet lief voor me zijn. Een goede vriend zijn en groter zijn dan mij. Hij mag geen blond haar hebben en hij moet me aan het lachen maken. Hij moet het leuk vinden om me te zien en het is niet al te belangrijk maar het zou leuk zijn als hij wat ouder zou zijn als ik.' Ik haalde mijn schouders op.

    Dean
    'Je moet er wel wat mee vertrouwen in hebben,' zei ik tegen James. 'Ik bedoel, meisjes zoals Zoey houden van jongens die zeker zijn van hun zaak.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    'Ik ben ook zeker, maar ik wil geen dingen overhaasten.' zei James.

    Katherina glimlachtte. 'volgens mij is dat wel haalbaar.' zei ze.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Zoey
    'Zoveel vrienden van mij zijn er niet in leven die geen blond haar hebben en langer zijn dan mij.' Opeens schrok ik. Ik had toe net James omschreven. Maar dat kon niet, ik vond James helemaal niet leuk. Ik slikte en wensde hopend dat Katherina dat niet door had.

    Dean
    'Tuurlijk,' zei ik begrijpend. Ik wensde voor James het allerbeste. Ik keek hem aan. 'Ben je moe?' vroeg ik.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2011 - 10:01 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    James haalde zijn schouders op. "Valt wel mee." zei hij kalm.

    Katherina keek naar Zoey. "Ik denk dat er in deze grot meer dan genoeg jongens zitten die aan je beschrijving voldoen." zei ze kalm


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow