• Gebaseerd op het boek "The Host" van Stephanie Meyer.

    Zielen zijn buitenaardse wezens die naar planeten gaan om deze over te nemen. Ze nemen de lichamen van de inwoners van de planeet over en leven daar dan in harmonie met elkaar. De zielen zijn ook op aarde gekomen om beter gebruik te maken van deze prachtige wereld. Er zijn een paar mensen die het overleefd hebben en zich verschuilen in een grote grot. Daar leven ze samen van de dingen die ze nog hebben. Ze gaan zo nu en dan naar buiten om vers voedsel te stelen. Alles gaat om overleven. Natuurlijk ontstaat er van alles als je constant op elkaars lip zit. Haat, irritatie maar ook liefde en vriendschap.

    Part 1


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    Ik keek James aan en knikte. Hij leek heel erg moe maar besloot er niet verder op in te gaan. Ik dacht diep na.
    'Moet ik Zoey halen. Ik bedoel, jullie hebben veel bij te praten lijkt me.' Ik keek James vragend.
    Het idee dat James verliefd was op Zoey was nogal verrassend voor me geweest. Hij had me er nooit over verteld. Ook dat James jaloers was op mij net voordat ik hem bijna dood sloeg had me verbaasd. Ik ging iets onderuit gezakter op mijn stoel zitten.
    James wilde geen hulp met Zoey. Ik moest opeens aan de tijd denken dat ik met Zoey had. De tijd voordat ik Katherina kende. We waren vijftien. Alleen toen ik op een verjaardag bij hun was zag ik Katherina. Ik geef eerlijk toe, het was geen liefde op het eerste gezicht. Maar hoe vaker ik haar zag hoe leuker ik haar begon te vinden. Voordat ik besefte dat ik verliefd was op Katherina was het al een jaar uit met Zoey.


    Zoey
    'Ik hoop het,' zei ik. Ik probeerde positief te denken maar dat ging moeilijk. Er waren bijna geen vrienden hier die nog leefden. 'En anders blijf ik voor altijd vrijgezel en word ik kluizenaar of
    non of iets in die richting.' Ik lachte zachtjes.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2011 - 22:57 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Sorry dat ik niet meer online was.
    Ik heb veel gewerkt, en was erg moe om nog online te komen.. Maaar is er nog iets gebeurt?


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Ehm, Zoey het buurmeisje van Dean en James is er. En James is verliefd op haar maar dat weet Zoey niet. Het goed tussen James en Dean.

    Moet ik de laatste post van Dana zoeken?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ridder schreef:
    Dana
    Ik keek Jonathan aan en glimlachte verlegen.
    'Ehm, dankje?' zei ik zachtjes. Ik keek naar de ziekenzaal. 'Ik wilde niet dat zei ik toch.' Ik zuchtte en wist dat Jonathan me niet weg liet gaan voordat mijn enkel gecontroleert was. Ik keek naar zijn mooie blonde haar, zijn prachtige ogen.
    Fack, Dana, hij is je beste vriend.


    "Ignite, my love. Ignite."

    -

    [ bericht aangepast op 18 dec 2011 - 22:58 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Post van Dean en Zoey aangepast (:


    "Ignite, my love. Ignite."

    Sorry, was op de verjaardag van mijn oma de hele dag en moest net nog even iets kijken:) Ben er nu weer even.
    --

    James keek naar Dean. "Dat zou fijn zijn." zei hij met een glimlachje. "En waag het niet er iets over te zeggen." zei hij. Het was belachelijk.. Ze vielen op elkaars meisjes. Hun smaak verschilde niet veel van elkaar. Het sloeg nergens op maar het was niet anders.

    Katherina gaf Zoey een zacht duwtje. "Je bent een superleuke meid en we gaan het perfecte vriendje voor je vinden." glimlachte ze.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    'Rustig maar,' zei ik terwijl ik op stond. 'Ik hou mijn mond.' Ik wreef James haar door de war en liep het ziekenzaaltjes uit. Ik zag Katherina en Zoey staan.
    'Zoey,' zei ik. 'Ik hoop niet dat ik stoor maar ik had James belooft je naar hem toe te sturen.' Zoey knikte.
    'Ehm, dan ga ik maar, ik spreek je nog wel,' zei ze tegen Katherina. Ze draaide zich om en liep weg.
    Ik liep naar Katherina en sloeg mijn arm om haar heen. Ik tilde haar op en draaide een rondje met haar in de lucht. Daarna gaf ik haar een kus terwijl ze nog steeds in de lucht bungelde. Ik zette haar grijnzend neer.
    'Het is weer goed tussen James en mij,' zei ik grijnzend tegen haar.

    Zoey
    'Dankje Kath,' zei ik zacht. 'Je bent geweldig.'
    'Zoey!' hoorde ik opeens achter me. Ik keek om en zag Dean staan. 'Ik hoop niet dat ik stoor maar ik had James belooft je naar hem toe te sturen.' Ik knikte. 'Ehm, dan ga ik maar, ik spreek je nog wel.' Ik glimlachte naar Katherina. Ik draaide me om en liep naar het ziekenzaaltje.
    James lag nog steeds waar hij toe net lag maar hij zag er veel beter uit. Ik liep naar hem toe en ging weer bij hem op bed zitten.
    'Je ziet er beter uit,' zei ik. 'Veel gezonder ook.' Ik glimlachte naar hem.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Katherina sloeg haar armen om zijn hals en glimlachte. "Ik zei toch dat alles goed zou komen met jullie." glimlachte ze en ze drukte een kus op zijn mond. "Vanaf nu wil ik je nooit meer horen mopperen hierover." zei ze en ze keek hem aan. Ze was heel blij voor hem dat James normaal tegen hem deed. Daar had hij behoefte aan.

    James glimlachte toen hij Zoey binnen zag komen. Hij knikte na haar woorden. "Ja, ik voel me ook beter, dat drankje is echt een wondermiddel. De volgende strooptocht roof ik het hele ziekenhuis leeg, dan kan ieder mens in deze grot gezond oud worden."


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Zoey
    'Wees je dan wel voorzichtig?' Ik keek James bezorgd aan. Ik wilde hem niet weer kwijt raken. Ik legde mijn hand op de zijne. 'Ik wil je niet weer verliezen,' gaf ik toe. Ik glimlachte naar hem. 'Dus beloof je dat?'

    Dean
    'Oké, afgesproken,' zei ik. Ik dacht diep na. 'Wanneer wil je eigenlijk trouwen? Want ik ben bang dat als we geen dag afspreken, we het dadelijk nooit doen.' Ik glimlachte beschaamd. 'En daarbij kan ik niet wachten je mijn vrouw te noemen.' Ik gaf haar een kus.


    "Ignite, my love. Ignite."

    James pakte nam haar hand in de zijne en keek haar aan. Hij knikte. "Natuurlijk beloof ik dat. Op de voorwaarde dat jij ook voorzichtig bent, en hier blijft." zei hij zacht tegen haar.

    Katherina glimlachte en keek hem aan. "Ik kan ook niet wachten, zodra we klaar zijn met de voorbereidingen." zei ze glimlachend. "Het word sowieso perfect."


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Zoey
    Ik keek James aan. 'Waarom zou ik hier moeten blijven en zou ik niet mee kunnen op de strooptochten?' Ik voelde me ergens beledigd, dacht James nou echt dat ik me eigen niet uit de handen van de zielen kon houden?

    Dean
    'Moeten we wel snel beginnen met de voorbereidingen,' zei ik. 'En mag ik een gok doen, je wilt Zoey ook nog als getuigen?' Ik keek Katherina glimlachend aan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    James keek Zoey aan. "Ze bedoelde ik het niet.. Ik bedoelde dat je niet zomaar verdwijnt." zei hij snel. "Tuurlijk mag je mee stropen, het zou geweldig zijn als je mee wil."

    Katherina rolde met haar ogen. "Je kent me te goed." zei ze geamuseerd. "Dit word een geweldige dag, ik kan nu al niet wachten. Wie moet ons trouwen? Wie geeft de preek?"


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Zoey
    'Natuurlijk ga ik niet zomaar weg,' zei ik. 'Waarom zou ik dat doen?' Ik ging iets dichterbij James zitten. 'En natuurlijk wil ik mee op strooptocht. Ik moet natuurlijk wel kijken of je niks over komt.' Ik lachtte.

    Dean
    'Jij kent me ook goed,' lachte ik. 'Dat is wel gebleken toen ik mijn geheugen kwijt was.'
    Ik dacht even na over haar vraag. 'Enicro heeft toch iets in de bruiloften gedaan?'


    -ja Enicro heb ik verzonnen :'D


    "Ignite, my love. Ignite."

    James moest lachen. "Ja, ik heb echt een oppas nodig want anders loop ik in zeven sloten te gelijk." grapte hij. "Maar je zou me goed aanvullen. Ik weet zeker dat je een natuurtalent zal zijn."

    Katherina knikte. "Ik weet het niet, maar als hij dat wil zou dat natuurlijk super fijn zijn."


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow