• Gebaseerd op het boek "The Host" van Stephanie Meyer.

    Zielen zijn buitenaardse wezens die naar planeten gaan om deze over te nemen. Ze nemen de lichamen van de inwoners van de planeet over en leven daar dan in harmonie met elkaar. De zielen zijn ook op aarde gekomen om beter gebruik te maken van deze prachtige wereld. Er zijn een paar mensen die het overleefd hebben en zich verschuilen in een grote grot. Daar leven ze samen van de dingen die ze nog hebben. Ze gaan zo nu en dan naar buiten om vers voedsel te stelen. Alles gaat om overleven. Natuurlijk ontstaat er van alles als je constant op elkaars lip zit. Haat, irritatie maar ook liefde en vriendschap.

    Part 1


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    "Het doet er niet toe wat er gebeurt is." zei Katherina kalm. Ze hoefde niet te weten van Deans uitbarsting. Het was niet aan haar om het te vertellen aan Zoey. "Zullen we maar naar hem toe gaan?"


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Zoey
    'Ja, is goed,' zei ik lichtelijk verbaasd. Katherina vertelde me vroeger altijd alles. Stilletjes liep ik zwijgend met het tweetal mee. Ik keek naar Katherina's hand en er kwam een grijns op mijn gezicht. Ik pakte haar han en keek naar haar ring.
    'Zijn jullie verloofd?' vroeg ik. Ik keek van Dean naar Katherina. Ik wist dat we bijna bij James waren. Althans, dat zei mijn gevoel.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2011 - 7:10 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Katharina keek haar aan en knikte. "ja we zijn verloofd" glimlachtte ze. "we gaan zo snel mogelijk trouwen."


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Zoey
    'Dat is zo leuk!' zei ik glimlachend. Ik gaf hun alle twee een knuffel. 'Ik ben zo blijk voor jullie.' In de verte rook ik de geur van een zieken huis. We liepen een grot in en ik zag James op een bed liggen. Ik sloeg mijn hand voor mijn mond en liep naar hem toe.
    'James?' vroeg ik zachtjes.


    "Ignite, my love. Ignite."

    James opende vermoeid zijn ogen en keek naar Zoey. "ben ik in de hemel?" mompelde hij verwacht. "maar waarom kan ik dan niet bewegen?"


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Zoey
    'Nee,' zei ik. 'Je leeft nog. Ik leef nog, we leven alle twee nog.' Ik glimlachte. Ik keek naar Dean en Katherina. Wat is er met hem gebeurd? Ik streek bezorgd een pluk haar uit James zijn gezicht weg.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2011 - 14:06 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Dean
    Ik sloeg een arm om Katherina's middel.
    'Dus je wilt nog steeds trouwen?' fluisterde ik in haar oor. 'Na alles wat er gebeurt is?' Ik snapte Katherina niet. Ik had verwacht dat ze me allang gedumpt had.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Katharina keek hem aan en knikte. "ik ben geschrokken en hoop dat je het nooit meer doet, maar ik hou nog zielsveel van je en wil nie dat je gaat." zei ze zacht.

    James glimlachte zwakjes naar haar. "dat verklaard de pijn" mompelde hij. "waar kom je vandaan?"


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    'Als ik James zo zie word ik bang voor mezelf,' fluisterde ik naar Katherina. 'Ik kan me eigen op dit moment wat aan doen uit schuld gevoel.' Ik keek Katherina niet aan maar keek naar James en Zoey.

    Zoey
    'Buiten,' zei ik. 'Ik had bijna Dean neergeschoten.' Ik keek James vol medelijden aan. 'Is er geen manier om de pijn wat te stillen.' Ik had James het liefst een knuffel gegeven maar hij zag er zo kwetsbaar uit. Ik ging bij hem op bed zitten en keek hem bezorgd aan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    "Als je dat doet dan doe je mij ook pijn.. Dus haal het maar uit je hoofd." zei Katherina zacht. Ze haalde haar tas tevoorschijn waar ze wat geneesmiddelen in had gestopt van de zielen en ze liep naar Zoey. "Hier. Ik weet niet precies hoe ze werken maar daar komen we wel uit. Ik denk dat je eerst de schoon moet gebruiken om de wonden schoon te maken."

    James glimlachte naar de twee meisjes. Hij wist niet of Katherina de dingen voor hem had meegebracht maar hij was blij dat ze het gedaan had.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    Ik keek naar Katherina toen ze bij James stond. Ik liet haar worden op me in werken en draaide me om. Ik durfde niet naar James toe. Misschien later maar ik was gewoon bang voor de harde waarheid. Ik liep de ziekenzaal uit en liet me tien meter verder tegen een muur aan vallen. Ik trok mijn knieën op en legde mijn voorhoofd op mijn knieën.

    Zoey
    'Dankje,' zei ik tegen Katherina en ik nam de medicijnen aan. Ik las van alles het ediket maar daar kwam ik niet verder mee. Ik maakte een doosje open en rook er aan. Ik kende deze geur.
    'Hier door val je in slaap.' Ik zweeg even en keek naar James. 'Wil je slapen?'


    "Ignite, my love. Ignite."

    'Nu niet." zei James. "Ik ben net wakker, ik wil niet weer slapen."

    "Deze heet dicht. Misschien dat je hier de wonden mee kan genezen." zei Katherina toen.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Zoey
    Ik keek naar Katherina en knikte.
    'Ik denk het.' Ik draaide de dop er af en rook. 'Ik ken de geur niet. We kunnen het proberen.' Ik keek aarzelend naar James.


    "Ignite, my love. Ignite."

    "Probeer maar uit, het is van de wormen dus schadelijk zal het niet zijn." Glimlachte hij naar haar. Hij was allang blij als een deel van de pijn weg zou zijn.

    "Ik ga even bij Dean kijken." zei Katherina zacht en ze liep de ziekenzaal uit en liep naar hem toe. "Gaat het met je?"


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Zoey
    'Oké,' zei ik aarzelend. Het was een flesje dus je moest het drinken. 'Ik denk dat dit heel vies smaakte. Kom ik help je overeind.' Ik ondersteunde hem terwijl ik hem recht op probeerde te krijgen. 'Neem maar eerst een slok, kijken of dat genoegt is.' En ik gaf hem het flesje.

    Dean
    'Gaat het met je?' hoorde ik Katherina vragen.
    'Nee,' zei ik met een half gebroken stem. Ik ging kapot van binnen. Ik tilde mijn hoofd op en liet hem expres kei hard tegen de muur knallen zodat ik hoofdpijn kreeg. Dit is je straf, omdat jij James pijn heb gedaan. Mijn hoofd was aan het bonken en ik voelde me iets rustiger worden. Voor dat ik het wist liet ik mijn hoofd weer tegen de muur knallen.


    "Ignite, my love. Ignite."