• Mijn zusje's vriendinnetje is hier, maar die speelt dus gitaar.
    Nou heb ik een gitaar die in mijn kamer staat..
    Toen ik net naar boven liep niet meer dus. :/
    Ze hebben hem uit mijn kamer gepakt, zodat zei kan spelen, en daar kan ik me zo dood aan irriteren.
    Serieus. Als zei zo graag gitaar wil spelen, neemt ze haar eigen gitaar maar mee, of dan vraagt iemand even aan mij 'Goh, zou ik je gitaar mogen lenen?'
    En dat gebeurt ELKE keer als zei er is.
    Ze heeft zelfs een keer gewoon zelf mijn gitaar uit mijn kamer gepakt zonder te vragen. Like, ik ken jou niet. Jij gaat met mijn zusje om dafuq doe jij in mijn kamer?

    En nu zit ze dus in de tuin te spelen en ik zit hier echt zo veisobvw geef mijn gitaar terug bitch.
    Maar als ik nu naar mijn zusje toe ga gaat ze een dikke scene trappen, en dan word mama weer kwaad en mama is jarig dus dat doe ik maar even niet. Maar ik word hier echt zooo gek van.
    Serieus. Niemand heeft sowieso wat in mijn kamer te zoeken en helemaal dat vriendinnetje niet! En als je mijn gitaar wil lenen zou dat best mogen als iemand het eerst aan mij zou vragen, maar dat kunnen ze ook niet :/

    Maar om dit topic niet alleen maar zeurderig te maken enzo,
    Wie heeft er nog meer van die gèweldige zusjes/broertjes met van die leuke vrienden?

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    SchoenVeter schreef:
    (...)

    leg het me dan uit :')
    wat snap ik dan niet

    Ja, gewoon. Ik heb tot mijn twaalfde in een communistisch land gewoond waar de principes helemaal anders waren. Je weet wel ongeveer wat het inhoudt: iedereen is gelijk, niemand heeft meer of minder dan jij, je kan ook alles doen wat je wil want onderwijs is gratis. Je kent ook iedereen omdat je met iedereen in contact komt. Je bent dus eigenlijk één grote familie. Ik ging naar ene gewone school, naar een muziekschool en naar een sportschool en daar had ik vrienden, daar had ik ook leraren die ook een opvoedende rol speelden. Ik had geen vader, want die heeft mijn moeder verlaten toen ik nog klein was, maar ik had wel een hele toffe moeder en een geweldige grote zus. Ik had alleen vaak ruzie met mijn klasgenoten, maar dat komt overal voor natuurlijk. Kinderen blijven kinderen.
    Principes zoals 'stelen mag niet' of 'schelden mag niet' bleven natuurlijk hetzelfde, we waren allemaal heel goed opgevoed en gelukkig.
    Het gaat erom dat ik nogal conformistisch ben geworden. Vrijgevig en alom accepterend.

    Op mijn twaalfde verhuisden we naar België, omdat mijn mama een schilderes is en ze had hier veel tentoonstellingen en ze vond het hier ook heel aangenaam om te werken. Ze had hier meer inspiratie, geloof ik.
    En dan kwam ik in contact met mensen die echt gesloten waren. Echt 100% gesloten. Ik heb dan gewoon gerealiseerd dat mijn leeftijdsgenoten niet wisten wat echte vriendschap betekent. Ik zag dan ook dat familie hier niet zo belangrijk is als bij ons. Heel veel mensen die ik ken sturen hun ouders naar een bejaardentehuis als ze oud worden. Ik ga nog liever dood dan dat ik mijn moeder daar naar toe stuur. Ik geef nog liever mijn job op om voor haar te zorgen. Ze heeft namelijk haar dromen, tijd en kracht voor mij opgegeven en voor mij gezorgd.

    En dit is wat ik hier zo vreemd vind. Het is mij altijd geleerd om ouderen te respecteren, omdat dat mensen zijn die ouder zijn dan jij, ze zijn wijzer dan jij en zo moet je je ook gedragen.
    Hier ben ik al te vaak tegengekomen dat een leerkracht werd weggepest of dat jongeren hun ouders helemaal niet respecteren en hun moeder "bitch" en dergelijke noemen.
    Als ik dat ooit tegen mijn moeder zei, ze zou het me echt nooit vergeven.
    Omdat ik zo conformistisch ben, ben ik ook meer geneigd om situaties op een rustige en democratische manier op te lossen. Ik zie vaak dat ouders hun kinderen nooit beleefd leren te zijn en daarom gebeuren er van die toestanden zoals dat dat meisje haar gitaar meenam.

    Het is al te laat om mensen leren beleefd te zijn als ze het niet van kleins af aan hebben geleerd.
    Dus moet je op een hele duidelijke manier uitleggen dat je niet wil dat ze je gitaar meeneemt door gewoon naar haar te gaan en zeggen: "Hey, je kan echt heel mooi gitaar spelen, ik sta er echt van versteld. Maar ik vind het eigenlijk niet zo leuk dat je mijn gitaar meeneemt zonder mijn toestemming te vragen. We kunnen misschien eens een keer samen spelen als je dat wil, maar wil je voortaan eerst aan mij vragen of je het mag meenemen of je eigen gitaar meebrengen? Dan ga ik me geen zorgen meer moeten maken erover. (: "
    Iedereen gelukkig en geen onnodige conflicten.
    Het is altijd beter om iemand vriendelijk te benaderen dan kwaad, omdat in het tweede geval de andere persoon altijd veel meer geneigd zal zijn om nog meer op je zenuwen te werken, volgens de psychologie.

    Heb ik nu gelijk of niet? (:


    Where there is a sea there are pirates...

    Jeetje, wat een betoog en ik ben het wel mee met je eens. En ik probeer dat dus ook te doen (heel erg off topic, ik weet het) maar soms ben ik gewoon geneigd om het anders aan te pakken omdat je al geïrriteerd of boos bent


    Physics is awesome

    Captain schreef:
    (...)
    Ja, gewoon. Ik heb tot mijn twaalfde in een communistisch land gewoond waar de principes helemaal anders waren. Je weet wel ongeveer wat het inhoudt: iedereen is gelijk, niemand heeft meer of minder dan jij, je kan ook alles doen wat je wil want onderwijs is gratis. Je kent ook iedereen omdat je met iedereen in contact komt. Je bent dus eigenlijk één grote familie. Ik ging naar ene gewone school, naar een muziekschool en naar een sportschool en daar had ik vrienden, daar had ik ook leraren die ook een opvoedende rol speelden. Ik had geen vader, want die heeft mijn moeder verlaten toen ik nog klein was, maar ik had wel een hele toffe moeder en een geweldige grote zus. Ik had alleen vaak ruzie met mijn klasgenoten, maar dat komt overal voor natuurlijk. Kinderen blijven kinderen.
    Principes zoals 'stelen mag niet' of 'schelden mag niet' bleven natuurlijk hetzelfde, we waren allemaal heel goed opgevoed en gelukkig.
    Het gaat erom dat ik nogal conformistisch ben geworden. Vrijgevig en alom accepterend.

    Op mijn twaalfde verhuisden we naar België, omdat mijn mama een schilderes is en ze had hier veel tentoonstellingen en ze vond het hier ook heel aangenaam om te werken. Ze had hier meer inspiratie, geloof ik.
    En dan kwam ik in contact met mensen die echt gesloten waren. Echt 100% gesloten. Ik heb dan gewoon gerealiseerd dat mijn leeftijdsgenoten niet wisten wat echte vriendschap betekent. Ik zag dan ook dat familie hier niet zo belangrijk is als bij ons. Heel veel mensen die ik ken sturen hun ouders naar een bejaardentehuis als ze oud worden. Ik ga nog liever dood dan dat ik mijn moeder daar naar toe stuur. Ik geef nog liever mijn job op om voor haar te zorgen. Ze heeft namelijk haar dromen, tijd en kracht voor mij opgegeven en voor mij gezorgd.

    En dit is wat ik hier zo vreemd vind. Het is mij altijd geleerd om ouderen te respecteren, omdat dat mensen zijn die ouder zijn dan jij, ze zijn wijzer dan jij en zo moet je je ook gedragen.
    Hier ben ik al te vaak tegengekomen dat een leerkracht werd weggepest of dat jongeren hun ouders helemaal niet respecteren en hun moeder "bitch" en dergelijke noemen.
    Als ik dat ooit tegen mijn moeder zei, ze zou het me echt nooit vergeven.
    Omdat ik zo conformistisch ben, ben ik ook meer geneigd om situaties op een rustige en democratische manier op te lossen. Ik zie vaak dat ouders hun kinderen nooit beleefd leren te zijn en daarom gebeuren er van die toestanden zoals dat dat meisje haar gitaar meenam.

    Het is al te laat om mensen leren beleefd te zijn als ze het niet van kleins af aan hebben geleerd.
    Dus moet je op een hele duidelijke manier uitleggen dat je niet wil dat ze je gitaar meeneemt door gewoon naar haar te gaan en zeggen: "Hey, je kan echt heel mooi gitaar spelen, ik sta er echt van versteld. Maar ik vind het eigenlijk niet zo leuk dat je mijn gitaar meeneemt zonder mijn toestemming te vragen. We kunnen misschien eens een keer samen spelen als je dat wil, maar wil je voortaan eerst aan mij vragen of je het mag meenemen of je eigen gitaar meebrengen? Dan ga ik me geen zorgen meer moeten maken erover. (: "
    Iedereen gelukkig en geen onnodige conflicten.
    Het is altijd beter om iemand vriendelijk te benaderen dan kwaad, omdat in het tweede geval de andere persoon altijd veel meer geneigd zal zijn om nog meer op je zenuwen te werken, volgens de psychologie.

    Heb ik nu gelijk of niet? (:


    ik heb nooit gezegd dat jij ongelijk hebt hoor

    'Dus moet je op een hele duidelijke manier uitleggen dat je niet wil dat ze je gitaar meeneemt door gewoon naar haar te gaan en zeggen'

    dat is precies wat ik ook zei :')

    SchoenVeter schreef:
    (...)

    ik heb nooit gezegd dat jij ongelijk hebt hoor

    'Dus moet je op een hele duidelijke manier uitleggen dat je niet wil dat ze je gitaar meeneemt door gewoon naar haar te gaan en zeggen'

    dat is precies wat ik ook zei :')

    Ik zei ook niet dat jij dat niet zei of zo.
    Ik vond het gewoon overdreven om er zo'n heisa rond te maken.


    Where there is a sea there are pirates...

    Ik zeg; Je leeft in Nederland, daar zijn andere gewoontes, dat heb je in elk land. En ik vind dat je je ook daar wat in aan moet passen.

    En ja, Nederlanders kunnen eenmaal zeuren, omdat wij niet beter weten.
    Dus ik zeg: gewoon zeggen dat je het jouw gitaar is en je het niet wilt. :W


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    xDesire schreef:
    Ik zeg; Je leeft in Nederland, daar zijn andere gewoontes, dat heb je in elk land. En ik vind dat je je ook daar wat in aan moet passen.

    En ja, Nederlanders kunnen eenmaal zeuren, omdat wij niet beter weten.
    Dus ik zeg: gewoon zeggen dat je het jouw gitaar is en je het niet wilt. :W

    Ik pas me ook goed aan, jij hebt geen idee. En praat niet over dingen waar je geen weet van hebt. :')
    + Ik woon niet in Nederland, maar in België. En ik hou van België. Dus doe niet zo neerbuigend. :')


    Where there is a sea there are pirates...

    Mijn broer maakt me iedere ochtend wakker met die fuck hardcore. (cat)


    Smile and live.

    Captain schreef:
    (...)
    Ik zei ook niet dat jij dat niet zei of zo.
    Ik vond het gewoon overdreven om er zo'n heisa rond te maken.


    ja oke, daar heb je wel een punt
    maar het is toch niet normaal dat iemand zomaar je kamer inloopt en spullen pakt zonder het te vragen

    VERSTOP JE GITAAR op zolder?


    Pretty is just a pretty word.

    Captain schreef:
    (...)
    Ik pas me ook goed aan, jij hebt geen idee. En praat niet over dingen waar je geen weet van hebt. :')
    + Ik woon niet in Nederland, maar in België. En ik hou van België. Dus doe niet zo neerbuigend. :')



    Hmm klonk niet zo. En ik zeg gewoon mijn mening net zoals jou, dus val niet gelijk zo aan. En ik doe niet neerbuigend, praat dan zelf ook niet over mijn mening als je d'r geen weet van hebt. :W


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    arme jij ik herken dat hoor.
    want soms zit ik hw te doen komt ze zomaar binnen zonder te kloppen (cat)
    en ook haalt ze vaak dingen uit mijn kamer (cat)


    I love Quizlet

    mijn zusjes vriendinnetje gaat altijd achter me staan als ik achter de pc zit
    kan ik zo slecht tegen
    of ze blijven maar om me heen hangen
    zo vervelend


    Last night i dreamt, that somebody loved my. No hope no harm, just another false alarm