• Wat is de bedoeling?
    Ik geef een opdracht, daarbij krijgen jullie 10-14 dagen de tijd om deze te schrijven en in te leveren. In de eerste twee rondes zullen er mensen afvallen, daarnaast zullen er ook mensen uit zichzelf gaan. Denk alsjeblieft goed na of je genoeg tijd hebt voor de wedstrijd. De mensen die over zijn gebleven zullen ook bij alle overige rondes blijven, hieruit komt een top 3 die in de prijzen valt.

    Wat valt er te winnen?
    1e plaats:
    1 maand op mijn profiel
    een verhaal naar keuze in de spotlight
    Een personage in één van mijn verhalen (indien je dit zelf wil natuurlijk ^^)
    30 credits

    2e plaats:
    2 weken op mijn profiel
    een verhaal naar keuze in de spotlight
    20 credits

    3e plaats
    1 week op mijn profiel
    een verhaal naar keuze in de spotlight
    15 credits

    Kan ik uitstel krijgen?
    Ja dat kan, als je er tijdig om vraagt. Dus niet als de deadline is verstreken, of 5 minuten voor het einde daarvan. Het maximale aantal dagen uitstel zal tussen 3 en 5 dagen zijn, afhankelijk wat je zelf nodig denkt te hebben.

    Let op:
    -Let op je spelling
    -Hou je aan het minimale aantal woorden dat in de opdracht staat.
    -Wees origineel
    -Vraag op tijd om uitstel als je deze nodig hebt!
    -Geef een verandering van username in het topic aan
    -Zet je opdracht in een story en zet de link van de opdracht in het topic of stuur die in een PB naar mij.

    Waar gaat de jury op letten:
    -Spelling/Grammatica
    -Originaliteit/Geloofwaardigheid
    -Het verhaal zelf
    Verder zullen we nog eventuele tips toevoegen.

    Jury:
    - Hel
    -Archer

    Deelnemers:
    - Yoda: Uitstel t/m 13 jan
    - Saph:
    - ColouredWind:
    Opdracht 1
    - Tempesta:
    - Lovingly:
    Opdracht 1
    - Cherokees:
    - ILOVENIKKI:
    - progeny:
    - defensive:
    - BandanaMan:
    Opdracht 1
    - niallvember:
    Opdracht 1
    - Birdie
    - Discord:
    Opdracht 1
    - shewerewolf:
    - cohen:
    Opdracht 1
    - ALTERMOON:
    - Hermes:
    - misssharp:
    - Paylor:
    - Bronte:
    Opdracht 1
    - Aesir:
    - Oracle:
    Opdracht 1
    - Elements:
    Opdracht 1
    - McGinty:
    - Thumper:
    - COMMUNISM:
    - Paynelinson:
    - DerekWalcott:
    Opdracht 1
    - Circe

    Opdracht één:

    Voor deze opdracht moet je een SA schrijven over één van de zeven zonden:
    Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid)
    Avaritia (hebzucht - gierigheid)
    Luxuria (onkuisheid - lust - wellust)
    Invidia (nijd - jaloezie - afgunst)
    Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht)
    Ira (woede - toorn - wraak - gramschap )
    Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid)
    Maximaal vier mensen mogen dezelfde zonde kiezen.
    Deadline: 12 januari
    Er vallen 3 mensen af.
    De opdracht moet minimaal 700 woorden bevatten.



    Story met opdrachten en uitslagen

    [ bericht aangepast op 4 jan 2012 - 20:32 ]

    inlevering opdracht één


    Ex astris, sciencia

    Luxuria~ [16+]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Hel schreef:
    (...)

    Dit zal een uitdaging zijn voor jou, gezien je altijd alles in het Engels schrijft voor wedstrijden en ik mensen graag uitdaag is het antwoord op die vraag: nee :3


    Ik zal nog eens iets vragen D: Ik zie geen van de Nederlandsschrijvers in het Engels moeten schrijven :C

    [ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 16:14 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Superbia, o, superbia, geef mij nu inzicht wat voor ingenieus verhaal ik moet schrijven!
    Nomnomnom.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ik zal nog eens iets vragen D: Ik zie geen van de Nederlandsschrijvers in het Engels moeten schrijven :C


    Haha, maar je kan het ook zo bekijken, we wonen in nederland, dit is een nederlandse site, jij en ik zijn nederlands, waarom in het engels? xD

    Hel schreef:
    (...)

    Haha, maar je kan het ook zo bekijken, we wonen in nederland, dit is een nederlandse site, jij en ik zijn nederlands, waarom in het engels? xD


    Nederlands is een stomme taal, zonder de verfijning die het Engels wel heeft (cat) Engels heeft meer woorden voor hetzelfde, en daarmee meer verschillende gradaties. He was rather/quite/very/a bit/extremely sick/ill/under the weather. In het nederlands kom je niet veel verder dan hij was een beetje/erg/heel erg ziek.

    Kijk maar naar vertalingen van engelse boeken naar het nederlands: ze hebben erg zwaar te lijden onder de vertaling, doordat de grotere verscheidenheid aan woorden om mee te spelen weg is. Van NEderlands naar Engels heeft dat probleem niet. Maar misschien ligt het aan mij, ik lees ook liever boeken in het engels dan in het nederlands. Heb gewoon te lang en teveel Engels overal gesproken, dan krijg je dat je beter word in een taal dan in je moedertaal :P


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Nederlands is een stomme taal, zonder de verfijning die het Engels wel heeft (cat) Engels heeft meer woorden voor hetzelfde, en daarmee meer verschillende gradaties. He was rather/quite/very/a bit/extremely sick/ill/under the weather. In het nederlands kom je niet veel verder dan hij was een beetje/erg/heel erg ziek.

    Kijk maar naar vertalingen van engelse boeken naar het nederlands: ze hebben erg zwaar te lijden onder de vertaling, doordat de grotere verscheidenheid aan woorden om mee te spelen weg is. Van NEderlands naar Engels heeft dat probleem niet. Maar misschien ligt het aan mij, ik lees ook liever boeken in het engels dan in het nederlands. Heb gewoon te lang en teveel Engels overal gesproken, dan krijg je dat je beter word in een taal dan in je moedertaal :P

    Engels mietje. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Nederlands is een stomme taal, zonder de verfijning die het Engels wel heeft (cat) Engels heeft meer woorden voor hetzelfde, en daarmee meer verschillende gradaties. He was rather/quite/very/a bit/extremely sick/ill/under the weather. In het nederlands kom je niet veel verder dan hij was een beetje/erg/heel erg ziek.

    Kijk maar naar vertalingen van engelse boeken naar het nederlands: ze hebben erg zwaar te lijden onder de vertaling, doordat de grotere verscheidenheid aan woorden om mee te spelen weg is. Van NEderlands naar Engels heeft dat probleem niet. Maar misschien ligt het aan mij, ik lees ook liever boeken in het engels dan in het nederlands. Heb gewoon te lang en teveel Engels overal gesproken, dan krijg je dat je beter word in een taal dan in je moedertaal :P


    Haha, ik weet het, ik ben ook beer in engels dan in nederlands, maar probeer het toch maar deze wedstrijd ;3

    Oeh, de deadline is op mijn verjaardag. :Y)

    Ik zal eens een Friese schrijfwedstrijd organiseren. (cat)
    Moeten jullie eens zien hoe mooi deze taal is!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Nederlands is een stomme taal, zonder de verfijning die het Engels wel heeft (cat) Engels heeft meer woorden voor hetzelfde, en daarmee meer verschillende gradaties. He was rather/quite/very/a bit/extremely sick/ill/under the weather. In het nederlands kom je niet veel verder dan hij was een beetje/erg/heel erg ziek.

    Kijk maar naar vertalingen van engelse boeken naar het nederlands: ze hebben erg zwaar te lijden onder de vertaling, doordat de grotere verscheidenheid aan woorden om mee te spelen weg is. Van NEderlands naar Engels heeft dat probleem niet. Maar misschien ligt het aan mij, ik lees ook liever boeken in het engels dan in het nederlands. Heb gewoon te lang en teveel Engels overal gesproken, dan krijg je dat je beter word in een taal dan in je moedertaal :P


    Ja, daar loop ik altijd tegenaan als ik aan het schrijven ben. Dan weet ik precies hoe ik iets moet formuleren in het Engels... Maar in het Nederlands? No way. (cat)
    En dat terwijl Nederlands toch echt wel mijn moedertaal is...


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Foxfaces schreef:
    Ik zal eens een Friese schrijfwedstrijd organiseren. (cat)
    Moeten jullie eens zien hoe mooi deze taal is!


    Laat me alvast beginnen met kotsen


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Laat me alvast beginnen met kotsen

    Hou je mond dicht. Jij hebt geen flauw benul van de Friese taal. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Nederlands is een stomme taal, zonder de verfijning die het Engels wel heeft (cat) Engels heeft meer woorden voor hetzelfde, en daarmee meer verschillende gradaties. He was rather/quite/very/a bit/extremely sick/ill/under the weather. In het nederlands kom je niet veel verder dan hij was een beetje/erg/heel erg ziek.

    Kijk maar naar vertalingen van engelse boeken naar het nederlands: ze hebben erg zwaar te lijden onder de vertaling, doordat de grotere verscheidenheid aan woorden om mee te spelen weg is. Van NEderlands naar Engels heeft dat probleem niet. Maar misschien ligt het aan mij, ik lees ook liever boeken in het engels dan in het nederlands. Heb gewoon te lang en teveel Engels overal gesproken, dan krijg je dat je beter word in een taal dan in je moedertaal :P

    Hij was een beetje/nogal/tamelijk/redelijk/vrij/best/ontzettend/enorm/extreem/heel/erg/heel erg/flink/serieus/... ziek. Point proven.

    Ik hou ook meer van Engels dan van Nederlands, maar ik vind dat het Nederlands niet aan het Engels onderdoet.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Wow, al zoveel mensen die hebben ingeleverd. Ik ben meestal pas de dag van de deadline klaar. (cat)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.