• Ze lieten net beelden zien op Koffietijd van dolfijnen die vermoord werden. Ze praten wel dat het niet moet, maar toch.

    Ik zit hier half te huilen en ben 13, maar er kijken ook kinderen van 8 naar.


    Oh als dit je niet boeit, ga dan geen vage reacties schrijven , maar klik op dat kruisje daarboven!

    [ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 18:06 ]


    Firm believer of all that is magic

    Endure schreef:
    Je zat te huilen..?
    Oké, dat je het heel erg zielig vind, prima, maar dat je er serieus om gaat huilen.

    Wat is er trouwens erg aan dat ze het laten zien? Er wordt vaak van te voren gewaarschuwd: "Kan schokkende beelden bevatten."

    En het leven is hard, wen er maar aan.


    Ja, zo hard waren die beelden.

    Niks, "kan schokkende beelden bevatten"


    Firm believer of all that is magic

    Negligible schreef:
    Ik heb zo eens een mail gekregen over dolfijnen die ergens worden vermoord omdat het traditie is voor jongens die mannen worden. Ik vond het verschrikkelijk. Je vermoord geen dieren voor zoiets

    Dat zit in hun cultuur, dus dat valt moeilijk af te leren.
    Hier hebben wij ook zo'n tradities hoor, bv. ergens in een dorpje in België drinken ze op een feestdag -ofzo- drank met kleine, levende visjes in.
    Ik bedoel maar.
    In India kunnen ze het waarschijnlijk niet voorstellen dat wij hier dagelijks koe eten. Daar is de koe heilig.

    En over mijn reactie over oppervlakkigheid: die was eigenlijk gericht aan de persoon die zei dat we het uitsterven van bv. de koe kunnen tegenhouden door kip te eten.
    Ja, zo kan het inderdaad, maar het is niet zo makkelijk. Voor sommige diersoorten moet je ook denken aan het klimaat die verandert (door de mens, ja) en daardoor er geen optimale leefonstandigheden zijn voor die soort. Dit is slechts een voorbeeld-


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Zaynholic schreef:
    (...)

    Kijk weet je wat het is .. ik snap je punt. Het is alleen niet haalbaar. Denk je dat ze bang worden van boetes? Geloof me .. als het om zo veel geld gaat, hebben ze daar echt schijt aan.

    Alle jagers, nee, natuurlijk is dat niet haalbaar. Dat snap ik ook wel. Maar sommigen zullen wel wat voorzichtiger zijn, dus is de wereld weer wat verbeterd. En nou, dan hebben we toch weer iets goeds bereikt?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Alle jagers, nee, natuurlijk is dat niet haalbaar. Dat snap ik ook wel. Maar sommigen zullen wel wat voorzichtiger zijn, dus is de wereld weer wat verbeterd. En nou, dan hebben we toch weer iets goeds bereikt?

    toch. Een limiet helpt niet. Het is nu toch al illigaal? Zouden ze dan wettelijk een limiet zetten op iets dat toch al niet mag
    en als het legaal is, vangen ze er gewoon extra illigaal. Sjoemelen, het zit in de mensen. Ik wed dat jullie ook wel belastingen ontduiken. Ik bedoel, de mens doet veel voor geld. -


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik had het zelf met de 'koe/kip methode' inderdaad meer om het eten van vlees. Met bepaalde visvangst wordt dat dus ook toegepast. Als de haring dreigt uit te sterven omdat hij te veel wordt gevangen, komt er gewoon een limiet om het vissen van die vis, (=visquoten) ga je daar overheen krijg je een gigantische boete.
    Kijk je naar dieren die uitsterven, niet om het vlees, maar om de huid/ivoor/klimaar etc. moet er inderdaad iets anders gebeuren, en daar geef ik jullie groot gelijk in gezien de oppervlakkigheid van mijn eerdere reactie. Maar ook voor dit zijn methodes:
    China dood neushoorns, omdat ze denken dat dat het een potentieverhogend middel is. Het werkt voor geen meter, maar ze blijven die neushoorn toch doodschieten. Hetzelfde verhaal met Japan en de walvis. Zij willen walvis eten omdat dat cultuur gebonden is. Hierbij kan je de 'koe/kip methode' in principe wel toepassen door i.p.v. walvis iets van mosselen (gewoon een voorbeeld) te eten maar maak probeer ze maar eens op andere gedachten te brengen... Ondertussen sterft de walvis wel uit.
    Wat je dus kan doen is Walvisvaardertje pesten, door tegen het schip aan te botsen. Daar is zelfs een organisatie voor die dat doet. Zo zijn er nog vele andere methodes.
    Je kan de wereld redden, als je wilt en willen we?! Daar gaat het om, willen we het niet, gebeurd er ook niets. Maar het kan, de wereld verbeteren!
    Vroeger mochten zwarte mensen in de VS niet eens voorin de bus zitten, nu, 50 jaar later hebben we zelfs een zwarte president in de VS. Als je ergens tegen strijdt helpt het wel, doe je niets gebeurt er ook niets. En ik geloof dat deze wereld redden heus geen sprookje is, het probleem ligt bij onszelf, en als we onszelf kunnen veranderen, kunnen we ook de wereld veranderen.

    Minsa schreef:
    Ik had het zelf met de 'koe/kip methode' inderdaad meer om het eten van vlees. Met bepaalde visvangst wordt dat dus ook toegepast. Als de haring dreigt uit te sterven omdat hij te veel wordt gevangen, komt er gewoon een limiet om het vissen van die vis, (=visquoten) ga je daar overheen krijg je een gigantische boete.
    Kijk je naar dieren die uitsterven, niet om het vlees, maar om de huid/ivoor/klimaar etc. moet er inderdaad iets anders gebeuren, en daar geef ik jullie groot gelijk in gezien de oppervlakkigheid van mijn eerdere reactie. Maar ook voor dit zijn methodes:
    China dood neushoorns, omdat ze denken dat dat het een potentieverhogend middel is. Het werkt voor geen meter, maar ze blijven die neushoorn toch doodschieten. Hetzelfde verhaal met Japan en de walvis. Zij willen walvis eten omdat dat cultuur gebonden is. Hierbij kan je de 'koe/kip methode' in principe wel toepassen door i.p.v. walvis iets van mosselen (gewoon een voorbeeld) te eten maar maak probeer ze maar eens op andere gedachten te brengen... Ondertussen sterft de walvis wel uit.
    Wat je dus kan doen is Walvisvaardertje pesten, door tegen het schip aan te botsen. Daar is zelfs een organisatie voor die dat doet. Zo zijn er nog vele andere methodes.
    Je kan de wereld redden, als je wilt en willen we?! Daar gaat het om, willen we het niet, gebeurd er ook niets. Maar het kan, de wereld verbeteren!
    Vroeger mochten zwarte mensen in de VS niet eens voorin de bus zitten, nu, 50 jaar later hebben we zelfs een zwarte president in de VS. Als je ergens tegen strijdt helpt het wel, doe je niets gebeurt er ook niets. En ik geloof dat deze wereld redden heus geen sprookje is, het probleem ligt bij onszelf, en als we onszelf kunnen veranderen, kunnen we ook de wereld veranderen.

    +100000000000.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    @Minsa.
    Zo kan het inderdaad, maar het is een helse onderneming om het te doen.
    Ten eerste moet er een organisatie zijn (oprichten eventueel) die mensen nodig heeft. Die mensen kunnen vrijwillegers zijn, wat je al niet te vlug vindt (geloof me!) De organisatie moet eventueel nog opgestart worden. Dat kost al wat geld plus als er geen vrijwilligers zijn... Die organisatie heeft geld nodig, sponsers, giften, whatever (dat is ook al niet al te makkelijk, geloof me!) voor materiaal Dat is de eerst moeilijkheid.
    Ten tweede moet de overheid er iets aan doen. Het verbod moet opgemaakt, gestemd en ondertekent worden.
    Japan doet hier niets aan. Naar mijn weten hebben ze (nauwelijks) strenge wetten daarop. Ik denk ook niet dat ze van plan zijn om de jacht te verbieden.
    Ja, daarop kan je massaal betogingen gaan voeren. Het kan lukken, maar niets is gegarandeerd. Er zijn zeker al betogingen geweest daartegen (denk aan WWF of gaia) De organisatie van hierboven moet dat weer doen.
    Ja, er kunnen veranderingen komen, maar het zal moeilijk zijn.
    Als je nu denk dat ik tegen zo'n organisaties ben, heb je het volledig mis, ik ben vijfde jaar (ofzo) vrijwilliger van de gekende 11.11.11actie én dit zal het vierde jaar zijn dat ik me een weekend inzet voor damiaanactie en weet hoe moeilijk het is, hoeveel campagnes ook, om geld in te zamelen en veelal wordt er geld van zo'n organisatie niet goed gebruikt of komen ze in de verkeerde zakken
    Vandaar dat ik bij mijn eerste standpunt blijf: De wereld is hard.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik dacht dat je koffie ging drinken en dat er iets eng gebeurde. :3 maar het is wel erg, ja.


    Save me from myself.

    Ik las trouwens 'ze (de dolfijnen) praten wel niet, maar toch'. Stel je voor zeg, pratende dolfijnen.:W


    everything, in time

    Humble schreef:
    Ik las trouwens 'ze (de dolfijnen) praten wel niet, maar toch'. Stel je voor zeg, pratende dolfijnen.:W
    ze hebben een eigen, complexe taal. -die piepgeluiden- het schijnt dat het bijna even complex is als de onze. Op dat vlak zijn het slimme beesten, ja.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Flemish schreef:
    (...) ze hebben een eigen, complexe taal. -die piepgeluiden- het schijnt dat het bijna even complex is als de onze. Op dat vlak zijn het slimme beesten, ja.


    I know, kregen we twee jaar geleden bij biologie.(:
    Maar ik bedoel 'mensentaal', lol, wil je een dolfijn doodknuppelen/schieten, zegt die dolfijn ineens: 'Pardon meneer, kunt u daarme ophouden?':'D


    everything, in time

    Flemish schreef:
    @Minsa.
    Zo kan het inderdaad, maar het is een helse onderneming om het te doen.
    Ten eerste moet er een organisatie zijn (oprichten eventueel) die mensen nodig heeft. Die mensen kunnen vrijwillegers zijn, wat je al niet te vlug vindt (geloof me!) De organisatie moet eventueel nog opgestart worden. Dat kost al wat geld plus als er geen vrijwilligers zijn... Die organisatie heeft geld nodig, sponsers, giften, whatever (dat is ook al niet al te makkelijk, geloof me!) voor materiaal Dat is de eerst moeilijkheid.
    Ten tweede moet de overheid er iets aan doen. Het verbod moet opgemaakt, gestemd en ondertekent worden.
    Japan doet hier niets aan. Naar mijn weten hebben ze (nauwelijks) strenge wetten daarop. Ik denk ook niet dat ze van plan zijn om de jacht te verbieden.
    Ja, daarop kan je massaal betogingen gaan voeren. Het kan lukken, maar niets is gegarandeerd. Er zijn zeker al betogingen geweest daartegen (denk aan WWF of gaia) De organisatie van hierboven moet dat weer doen.
    Ja, er kunnen veranderingen komen, maar het zal moeilijk zijn.
    Als je nu denk dat ik tegen zo'n organisaties ben, heb je het volledig mis, ik ben vijfde jaar (ofzo) vrijwilliger van de gekende 11.11.11actie én dit zal het vierde jaar zijn dat ik me een weekend inzet voor damiaanactie en weet hoe moeilijk het is, hoeveel campagnes ook, om geld in te zamelen en veelal wordt er geld van zo'n organisatie niet goed gebruikt of komen ze in de verkeerde zakken
    Vandaar dat ik bij mijn eerste standpunt blijf: De wereld is hard.

    Japan is slim. Het is verboden om op Walvissen te vissen, tenzij het voor wetenschap is. Het vlees dat overblijf mag verkocht worden als voedsel. Japan maakt misbruik van die regel. Heel logisch. Als die regel aangepast word dan zal er minder gevist worden/meer aan gedaan kunnen worden. Nu moet de SSCS het alleen doen zonder echte hulp van de Nederlandse regering. Omdat de regering er weinig tegen kan doen, zonder een oorlog te ontketenen. Toch gaat de SSCS door en probeert o.a. Japan te stoppen.
    Dus zo'n organisatie bestaat, ze zijn alleen niet zo heel bekent omdat ze niet zo vredelievend zijn als het WNF of Greenpeace en minder aandacht krijgt/vraagt. Maar ze doen goed werk en het werk dat ze doen werkt. Die kampanjes om geld in te zamelen of brieven zoals het WNF doet werkt soms inderdaad niet, omdat de lander er niks van aantrekken. Maar organisaties als SSCS slaan letterlijk terug. Ze weken de Japanners echt tegen, niet door brieven maar door de vangst te saboteren. Dus het kan wel.

    Japan is even een voorbeeld omdat de SSCS daar het bekendst mee is en ik er het meest van weet. Maar ze doen veel meer.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Humble schreef:
    (...)

    I know, kregen we twee jaar geleden bij biologie.(:
    Maar ik bedoel 'mensentaal', lol, wil je een dolfijn doodknuppelen/schieten, zegt die dolfijn ineens: 'Pardon meneer, kunt u daarme ophouden?':'D
    +99999999999999999999999999xD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Flemish schreef:
    @Minsa.
    Zo kan het inderdaad, maar het is een helse onderneming om het te doen.
    Ten eerste moet er een organisatie zijn (oprichten eventueel) die mensen nodig heeft. Die mensen kunnen vrijwillegers zijn, wat je al niet te vlug vindt (geloof me!) De organisatie moet eventueel nog opgestart worden. Dat kost al wat geld plus als er geen vrijwilligers zijn... Die organisatie heeft geld nodig, sponsers, giften, whatever (dat is ook al niet al te makkelijk, geloof me!) voor materiaal Dat is de eerst moeilijkheid.
    Ten tweede moet de overheid er iets aan doen. Het verbod moet opgemaakt, gestemd en ondertekent worden.
    Japan doet hier niets aan. Naar mijn weten hebben ze (nauwelijks) strenge wetten daarop. Ik denk ook niet dat ze van plan zijn om de jacht te verbieden.
    Ja, daarop kan je massaal betogingen gaan voeren. Het kan lukken, maar niets is gegarandeerd. Er zijn zeker al betogingen geweest daartegen (denk aan WWF of gaia) De organisatie van hierboven moet dat weer doen.
    Ja, er kunnen veranderingen komen, maar het zal moeilijk zijn.
    Als je nu denk dat ik tegen zo'n organisaties ben, heb je het volledig mis, ik ben vijfde jaar (ofzo) vrijwilliger van de gekende 11.11.11actie én dit zal het vierde jaar zijn dat ik me een weekend inzet voor damiaanactie en weet hoe moeilijk het is, hoeveel campagnes ook, om geld in te zamelen en veelal wordt er geld van zo'n organisatie niet goed gebruikt of komen ze in de verkeerde zakken
    Vandaar dat ik bij mijn eerste standpunt blijf: De wereld is hard.

    De organisaties bestaan wel degelijk, zoals wel eerder genoemd de Sea Shepherd, ofschoon de SSCS.
    Ik geef je groot gelijk dat de wereld hard is, en dat zal 'ie vast en zeker ook blijven. Maar dat neemt niet weg dat de wereld niet te redden valt en we maar bij te pakken neer moeten gaan zitten. Omdat het wel te redden valt. Waar een wil is is een weg. Misschien gaat het niet in een keer goed, maar je kan wel een heel eind komen.
    Daarom sluit ik me ook aan bij jouw menig, maar wil ik er nog wel aan toevoegen dat ook al is de wereld hard, het wel te redden valt. Als we het maar willen.
    Ik vind het trouwens heel goed dat je meedoet aan zo'n actie. (: