• Hi girls!

    Hee luister, ik hoor jullie heel vaak praten over de hongerspelen. En nu ken ik het verhaal wel een beetje, maar wat maakt het nou dat het boek zo goed is? Want over het algemeen ben ik niet echt geïnteresseerd in verhalen die gaan over een wedstrijd die je met je leven kan bekopen.
    Dus, vanwaar die hype? Wat is het precies? Zijn er speciale relaties die er ontstaan? Is het herkenbaar? Is het iets waar we allemaal naar verlangen? Gebeuren er dingen die de wereld verbeteren? Ik snap het gewoon niet en ik wil niet voor niets die boeken gaan lezen snappez-vous.

    Kay thanks!


    Life is hard and then we die

    Mags schreef:
    Hetgeen waar ik naar verlang na het lezen van de Hongerspelen is iemand zoals Peeta, damn srsly. Love that guy.

    Lol, I dislike him. Hij is zo.... arggghhh hielenlikkertje. Srry k heb het meer met Gale.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    (...)
    Lol, I dislike him. Hij is zo.... arggghhh hielenlikkertje. Srry k heb het meer met Gale.


    Team Gale Hutcherson *O*


    To love is to destroy.

    Mayer schreef:
    (...)

    + ik ben verliefd op Peeta (: hahah


    Hellz yeah! Me too. (:


    We'll still love each other, forever and always. <3

    dance4ever schreef:
    (...)
    Lol, I dislike him. Hij is zo.... arggghhh hielenlikkertje. Srry k heb het meer met Gale.


    Nooooo, hij is lief. Gale is een kwal en ik haat hem. @#$%^&*


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Hel schreef:
    (...)

    Ho, ho, dezelfde mythische figuren gebruiken of een verhaal klakkeloos overnemen is heel anders.
    Natuurlijk is twilight afkomstig van vampieren en weerwolven, maar tot nu toe heeft niemand het achterlijke idee gehad om ze te laten glinsteren in het zonlicht.
    Harry potter is een wereld op zich, een verhaal die ik tot nu toe nog niet op veel andere verhalen met tovenaars heb zien lijken.

    De hongerspelen heeft echter zoveel gelijkenissen met Battle Royale dat het niet leuk meer is en het echt gewoon wéér een rip-off is met een veel te langdradige en slechte twist.


    Hmn, is in Battle Royal het laatste bewoonbare land ook opgedeeld in 13 districten, die allen een verschillende industrieën, en een capitool? Het enige wat echt opvalt is dat kinderen elkaar afslachten. Maar, als je de serie uitleest, kan je heel scherp de verschillen die de Honger Spelen van Battle Royal scheid, lezen. Aanrader ^^


    To love is to destroy.

    Mags schreef:
    (...)

    Nooooo, hij is lief. Gale is een kwal en ik haat hem. @#$%^&*

    Ze zijn allebei leuk :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik vond ze eigenlijk niet heel bijzonder. Wel leuk hoor, maar niet iets wat echt heel erg zou aanraden, zoals ik bij andere boeken eigenlijk wel heb.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik heb die film niet gezioen en heb dus geen idee of Hongerspelen zo onorigineel is. Ik zelf vond het altijd juist wel origineel en verfrissend, maar vooral goed geschreven. En ja, het gaat grotendeels om relaties.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Hel schreef:
    (...)

    Ho, ho, dezelfde mythische figuren gebruiken of een verhaal klakkeloos overnemen is heel anders.
    Natuurlijk is twilight afkomstig van vampieren en weerwolven, maar tot nu toe heeft niemand het achterlijke idee gehad om ze te laten glinsteren in het zonlicht.
    Harry potter is een wereld op zich, een verhaal die ik tot nu toe nog niet op veel andere verhalen met tovenaars heb zien lijken.

    De hongerspelen heeft echter zoveel gelijkenissen met Battle Royale dat het niet leuk meer is en het echt gewoon wéér een rip-off is met een veel te langdradige en slechte twist.

    -allen beschrijving gelezen-
    En zou heb je wel nog meer dan 1000 verhalen die er op lijken. Maar ik vind dat er echt een groot verschil is. Allen het feit dat er kinderen dood gaan en 1 overleefd. En de rest zoals Coin al zij :3


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    RainbowDay schreef:
    (...)
    Als ik de beschrijving lees op Wikipedia ben ik er niet mee eens dat het een rip-off is :3.


    Onderstaande tekst bevat spoilers!
    Battle royale in grote lijnen en honger spelen:
    De regering van Japan kan met moeite de rebelse jeugd onderhouden (het capitool die moeite heeft met de districten). De maatregel hiertegen is 'Het programma' (de spelen). In het land wordt willekeurig één school uitgekozen met 42 leerlingen (in panem zijn het kinderen in districten die uitgekozen worden). De leerlingen zijn in het begin echter in de waan dat ze op schoolreis gaan. De leerlingen worden in slaap gebracht met een slaapgas tijdens de busreis en de leraar van de klas wordt vermoord. Zodra ze met z'n allen wakker worden liggen ze op de vloer van een ruimte die wat weg heeft van een klaslokaal. Hier leren ze van hun schoolhoofd (president snow) dat ze geselecteerd zijn voor het spel. Allen dragen ze een halsband met een explosief (in dit geval de plateaus waar ze op staan voor het startschot gegeven wordt). De leerlingen zitten op een eiland(de arena) en krijgen 3 dagen om elkaar te vermoorden. Allen krijgen ze een tas mee met water, voedsel een kaart en een wapen. Het wapen kan een pistool zijn, maar ook een pannendeksel (cornucopia met tassen waarvan de inhoud onbekend is).
    Er is maar één regel; er mag maar één leerling(tribuut) zijn die het spel overleefd. Zijn het er meerdere, dan gaat iedereen eraan.
    Wat gebeurd er? Mensen gaan zich in groepjes opdelen, anderen trekken alleen verder. uiteindelijk moord het grootste gedeelte elkaar uit. De hoofdrolspelers zijn een jongen en een meisje(uiteindelijk een stelletje), die het wonderbaarlijk(not) overleven. Het schoolhoofd gaat dood(so does snow).

    En guess what? De twee leerlingen die overblijven gaan een rebellengroepering vormen om het spel en de regering een halt toe te roepen. ^^

    Ik vond 't enjoyable. Het is geen origineel concept, het is ook geen wereldliteratuur, maar ik vind 't een erg ontspannend boek.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2012 - 21:28 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Hel schreef:
    (...)

    Kijk naar de Japanse Film battle royale en bespaar je de hele hongerspelen.. Het is een Amerikaanse rip-off van een steengoed verhaal, en het boek wordt ook serieus met het deel slechter, het is dat ik niet aan boekverbranding doe want anders...


    Jaa battle royale is wel goed ^^


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Coin schreef:
    Ik vind het persoonlijk leuk omdat het zo anders is. Het is niet zo'n standaard liefdesverhaal tussen een mens en een buitengewoon wezen, zoals je tegenwoordig mee dood gegooid word, ook al komen romantiek en SF in Honger Spelen aan bod. Het toont de wreedheid van de mens, en is gewoon niet... niet leuk, qua onderwerp. Suzanne heeft wreedheid en liefde heel mooi weten samen te voegen.


    Dit dus. Je ziet wat mensen doen om te overleven, hoe ver ze willen gaan. Je ziet hoe wreed ze kunnen zijn, maar je ziet inderdaad ook liefde. Ik vond het boek niet super speciaal, maar heel interessant om te lezen en bovendien was het idee ook gewoon goed.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Boek 2 en 3 zijn niet goed. Niet verschrikkelijk, gewoon slecht. En waarom het leuk is, geen idee :'D Het is gewoon apart, een heel ander verhaal dan alle anderen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Op het begin denk je inderdaad dat ze niet zo goed zijn, maar dan begin je de personages te leren kennen en wil je toch wel verder lezen tot ze in de arena zitten. Dan is het gewoon pure actie, het een volgt op het ander waardoor je verder wilt blijven leven.

    Dan denk je dat het tweede boek niet zo spannend of goed kan zijn, maar toch, het is zo, dat merk je al na enkele pagina's en je wilt opnieuw verder lezen. Op het einde van het tweede boek wil je meteen het derde lezen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please