• Ik heb al een tijd lang roodharigen in mijn vriendengroep, en tot nu toe zijn zij stuk voor stuk slachtoffer geweest van pesterijen. Waarom? Omdat ze rood haar hebben, sproeten en een lichte huid. Ik heb zelf geen rood haar. Waarom trek ik het me dan zo aan?

    Ik trek het me niet aan omdat ik verliefd ben op een roodharige. Ik trek het me niet aan omdat ik een voorkeur voor ze heb. Ik trek het me aan, omdat er dagelijks miljoenen kinderen lijden onder nare opmerkingen, fysiek geweld of puur het genegeerd worden dat pesten met zich meebrengt.

    Ben je lelijk als je rood haar hebt? Is dik een synoniem voor lelijk? Ben je minderwaardig als je intelligentie niet bij dat van je leeftijdsgenoten ligt, ben je een kabouter als je onder de gemiddelde lengte zit? Zijn wij niet allemaal ooit gepest om wie we zijn of waren? Hebben wij onszelf aangepast aan de norm?

    Ik sta op voor de mensen met overgewicht, voor de lange slungels en de kleinere mensen. Ik wil graag opstaan voor de mensen die gebukt gaan of hebben moeten gaan onder een zware druk die de maatschappij op hun schouders legt, omdat ze anders zijn. Ik sta op voor een vriend die al jarenlang door het leven gaat als "Pumuckl", omdat hij niet zo lang is als de anderen en prachtig rood haar heeft. Ik sta op voor een van mijn vriendinnen, die is gepest wegens haar littekens. Ik sta op voor de homo's en de lesbiennes die in deze bekrompen samenleving hun liefde niet mogen tonen. Ik sta op voor helderzienden die niet serieus worden genomen, platgegooid worden met antidepressiva. Ik sta op voor eenieder die niet voor zichzelf op kan staan en ik sta op voor mezelf.

    Ik in mijn eentje, maak weinig verschil. Ik heb hulp nodig om te staan en ik ben bereid jullie te helpen om te staan. Ik zou het heel erg waarderen als meerdere mensen hier een berichtje zouden plaatsen, waarom zij opstaan en voor wie. Sta voor jezelf.




    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Cherokees schreef:
    (...)
    Nee, maar wij hebben een restaurant waar altijd ouders met kinderen komen. De ouders trekken zich niks aan van hun kinderen en laten ze maar wat heen en weer lopen. Vroeger was de opvoeding een stuk strenger, maar nu zijn de ouders vaak aan het werk en hebben geen aandacht voor hun kinderen. En wat gaan kinderen dan doen? Aandacht zoeken. Je zegt zelf dat pesters vroeger ook gepest waren. Maar dat komt voornamelijk door hun thuissituatie. Ik heb fijne ouders, die altijd voor me klaar stonden. Een meisje dat mishandeld werd, pestte mij altijd omdat ze jaloers was op mijn lieve ouders. En dan ligt het niet aan de opvoeding? Kom op zeg, dat is gewoon een grote leugen.


    Lol, niks 'grote leugen', dit is een mening. Denk je dat huiselijk geweld ontstaat omdat de ouders het grappig vinden om hun kinderen te slaan? Die mensen hebben zelf problemen en zijn dus, zoals ik al eerder zei, niet in staat om een kind op te voeden. Dan kan je wel leuk zeggen dat ze daar iets aan moeten doen, maar dat kunnen ze niet.
    Wees maar gewoon blij dat jouw ouders lief zijn en probeer in gedachten te houden dat niet iedereen het thuis zo heeft.


    i put the fun in funeral

    @Alwin, serieus, gedraag je eens? Te veel gevraagd? Klein kind! Serieus, zo'n dingen zijn niet om mee te lachen.

    Cherokees schreef:
    Ik heb nooit begrepen waarom mensen worden gepest. Hoe kun je met jezelf leven als je pest? Dat vind ik écht verschrikkelijk en het is gewoon dom als je pest.
    Ik ben anders dan de meeste mensen en druis tegen de menigte in.
    Stuur die pestkoppen maar eens naar de bak, daar worden ze eens écht gestraft. Nare rotlui. Ik zou ze allemaal wel de nek om willen draaien, pesten kan iemands leven verpesten! Ik ben zelf ook altijd gepest en eigenlijk hoop ik dat die pesters hun verdiende loon krijgen...[/quote]
    Dit vooral.
    Ja, een keer plagen kan, maar pesten gaat veelal te ver.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Spyclon schreef:
    Iedereen wil pesten heel graag stoppen maar het blijft er altijd en iedereen doet het. Ja iedereen!
    Bewust of onbewust, in heftigere of minder heftige vorm, iedereen doet het wel is.
    En ik denk dat het ook altijd zo zou blijven, maar niet altijd tegen dezelfde personen maar wel altijd dezelfde groep die het grootste slachtoffer zijn.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    AmiZero schreef:
    Stiekem.. Heeeeel stiekem, vind ik rood haar super mooi. Ik vind het altijd raar dat mensen ze een ginger noemen en ze pesten omdat ze rood haar hebben. Hallo we zijn niet meer in de middeleeuwen, toen ze dachten dat mensen met rood haar heksen waren en ze moesten vermeiden en de stad uit moesten jagen? Ik zou het super vinden om rood haar te hebben en een lichte huid. Sproeten zijn wat minder, maar wel schattig. Ik heb geen vrienden met rood haar, want er zijn bijna geen roodharige in mijn buurt. Het kan wel zijn dat ze bij ons zijn weggepest, want mijn school is daar echt heel goed in, wegpesten..Helaas. In ieder geval, ik haat mensen die sowieso kritiek hebben over iemands uiterlijk. Welk recht heb je om dat te doen.
    xxx.


    Deep inside, I've never felt alive

    Uh.. okee dan. Schijnbaar zat/zit ik op bijzondere scholen waar pesten niet gebeurd. Ik heb dat nog nooit meegemaakt eigenlijk :')

    [ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 12:13 ]


    -

    Ik sta mee op. :Y)
    Omdat iedereen, echt iedereen, recht heeft op een geweldig leven hier.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Flemish schreef:
    @Alwin, serieus, gedraag je eens? Te veel gevraagd? Klein kind! Serieus, zo'n dingen zijn niet om mee te lachen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik wordt ook altijd uitgelachen etc. omdat ik 'anders' ben. Maar ik lach hun uit omdat ze allemaal hetzelfde zijn. Ik weet dat het moeilijk is, om gepest te worden voor een lange tijd. Maar als je wordt gepest is het een teken dat mensen jaloers op je zijn -bijvoorbeeld op je mooie rode haar-.

    De meeste mensen pesten de mensen die niet bang zijn om zichzelf te zijn, en dit te uiten. Mijn paarse haar heb ik niet omdat ik een 'freak' wil zijn, maar omdat dat bij mij hoort. Bij wie ik ben. En als ik daardoor een freak of raar ben, prima. Maar ik kan tenminste zeggen dat ik mezelf ben, in tegenstelling tot al die Barbiepoppen of alle macho-mannen.

    I dare you to be "different",
    I dare you to be ... you!

    [ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 12:22 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik vind dat bovenste filmpje echt heel goed trouwens


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Flemish schreef:
    @Alwin, serieus, gedraag je eens? Te veel gevraagd? Klein kind! Serieus, zo'n dingen zijn niet om mee te lachen





    Als iets niet om om te lachen is, is het dieptriest (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    'k Ben ook gepest, vooral in het 1e jaar, want ik droeg een bril en een beugel (: Dus, blijkbaar genoeg reden om gemene opmerkingen naar mijn hoofd te smijten! Maar, ik ben van geloof dat ik er sterker van ben geworden en ik sta nu ook boven die pestkoppen. Ik weet dat pesters hun onzekerheid nu eenmaal zo uiten, dus ergens heb ik gewoon medelijden met ze. Nu durf ik gewoon mezelf te zijn ^^ En ik vind dit topic een mooi gebaar _O_ En voor die pessimistische mensen, ik geloof niet dat dit topic, als doel heeft om 't pesten te laten verdwijnen, aangezien dat nooit zal gebeuren, maar het heeft wel als doel het bewust maken.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb ook heel lang gepest geweest. Dit school jaar nog voorgekomen. Toen ging ik zelf ook gemeen spelen. (Door de klas schreeuwen wat ze allemaal hadden gedaan. En toen had ik de hele klas achter mij <3)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    (cat)

    [ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 12:57 ]


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Discord schreef:
    (...)




    Als iets niet om om te lachen is, is het dieptriest (cat)

    Kinda true. Altijd blijven lachen :Y) 'k Ga toch ook niet een potje zitten te huilen om het feit da'k vroeger gepest ben, daar breek je jezelf alleen maar mee :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Merida schreef:
    (...)
    Kinda true. Altijd blijven lachen :Y) 'k Ga toch ook niet een potje zitten te huilen om het feit da'k vroeger gepest ben, daar breek je jezelf alleen maar mee :'D


    Precies. Ik vind het leuk om daar zelf om te lachen. Ik was vroeger hartstikke dik(viel zelfs voorover bij het rennen! Moest daarvoor naar fysio, like wtf ik wou niet rennen. Ik was wel geliefd als keeper... D:), en voor de lol verwijs ik daar nog regelmatig naar :Y)


    quidquid excusatio prandium pro