• Hey, hoi (:

    Ik maak niet extreem vaak reclame voor quizzen, maar ik heb er vandaag eentje gemaakt waar ik toch echt wel trots op ben. Hij staat volledig in het thema van de Trojaanse oorlog, meer bepaald Laocoön. Met dank aan mijn geweldige lerares Latijn, aangezien ze zo goed les geeft dat ik zelfs gemotiveerd wordt om buiten school met Latijn bezig te zijn :p

    Dus als je geïnteresseerd bent: Word jij verorberd door de slangen van Athena?

    Maar nu ik dit reclametopic maak, besef ik eigenlijk dat ik wel heel veel andere quizzen te danken heb aan het vak Latijn. Dus - neem het me alsjeblieft niet kwalijk XD - ga ik even van de gelegenheid gebruik maken om mega veel reclame te maken voor al mijn quizzen die geïnspireerd zijn door het vak latijn, dus zet je schrap :')

    Dit was mijn eerste door Latijn geïnspireerde quiz. Eigenlijk suckt hij echt, maar hé: De Grote Latijn-quiz!

    Voor de Caesar fans onder ons: Lijk jij op Julius Caesar?

    En voor de Q'ers die helemaal weg zijn van Horatius: Lijk jij op Horatius?

    En voor als er mensen zijn die liever een mythe hebben dan een bekend Romeins persoon: Hoeveel weet jij over Orpheus en Eurydice?

    Dus, hebben jullie nog quizzen creaties die je eigenlijk te danken hebt aan school?

    [ bericht aangepast op 1 maart 2016 - 20:50 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Zit jij toevallig ook in je examenjaar? Maak anders een quiz over de Aeneas, dan ken ik meteen mn examenstof hahaha


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Zit jij toevallig ook in je examenjaar? Maak anders een quiz over de Aeneas, dan ken ik meteen mn examenstof hahaha

    Ik woon in België, dus ik heb geen examenjaar, voor zover ik weet :p
    We zijn nu wel bezig met Aeneas, als het afgerond is, maak ik waarschijnlijk wel een quiz over hem, want ik vind hem wel tof tot nu toe (;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Romi schreef:
    (...)
    Ik woon in België, dus ik heb geen examenjaar, voor zover ik weet :p
    We zijn nu wel bezig met Aeneas, als het afgerond is, maak ik waarschijnlijk wel een quiz over hem, want ik vind hem wel tof tot nu toe (;

    Oh oké. Wij moeten namelijk 600 regels van de Aeneas uit ons hoofd leren :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Oh oké. Wij moeten namelijk 600 regels van de Aeneas uit ons hoofd leren :'D

    Uit je hoofd leren? In het Latijn? Hoe? :o


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Romi schreef:
    (...)
    Uit je hoofd leren? In het Latijn? Hoe? :o

    Nou ja, we hebben 600 regels Latijnse tekst en dan moete wij weten wat er staat, stijlfiguren kennen, verbanden kunnen leggen etc. Het is niet heel lastig maar wel suuuuperveel werk :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Nou ja, we hebben 600 regels Latijnse tekst en dan moete wij weten wat er staat, stijlfiguren kennen, verbanden kunnen leggen etc. Het is niet heel lastig maar wel suuuuperveel werk :'D

    Oh, dat valt nog wel mee :') Moeten wij ook kunnen, alleen van veel minder tekst denk ik dan (;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Helaas heb ik geen latijnsles, maar ik zou het zo graag willen kunnen...


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Eledhel schreef:
    (...)
    Nou ja, we hebben 600 regels Latijnse tekst en dan moete wij weten wat er staat, stijlfiguren kennen, verbanden kunnen leggen etc. Het is niet heel lastig maar wel suuuuperveel werk :'D

    Oh dear...
    Ben ik toch zo blij met mijn Ovidius :Y)

    Jaaaa, Latijnliefhebber! Ik ben een proud (ex)gymnasiaste en je kunt me nog altijd porren voor dit soort verhalen en quizzen. Ik zal ze later eens maken. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Shego schreef:
    (...)
    Oh dear...
    Ben ik toch zo blij met mijn Ovidius :Y)

    Jaaaa, Latijnliefhebber! Ik ben een proud (ex)gymnasiaste en je kunt me nog altijd porren voor dit soort verhalen en quizzen. Ik zal ze later eens maken. ^^

    Ovidius is awesome. Moet misschien ooit nog eens een quiz over hem maken (;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Romi schreef:
    (...)
    Oh, dat valt nog wel mee :') Moeten wij ook kunnen, alleen van veel minder tekst denk ik dan (;

    Ja het is ook wel te doen. Alleen het kost zo verschrikkelijk veel tijd. In de vijfde hadden we toetsen van ongeveer 150 regels, nu is het echt vier keer zoveel :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja het is ook wel te doen. Alleen het kost zo verschrikkelijk veel tijd. In de vijfde hadden we toetsen van ongeveer 150 regels, nu is het echt vier keer zoveel :'D

    Ik weet eigenlijk nooit hoeveel regels we precies moeten kennen XD Misschien moet ik eens tellen, want nu vraag ik me wel af hoeveel ik moet kennen in vergelijking met jou XD
    Maar ja, Latijn neemt wel veel tijd in beslag, maar ik vind het nog vrij leuk om te leren dus uiteindelijk valt het wel mee^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Romi schreef:
    (...)
    Ik weet eigenlijk nooit hoeveel regels we precies moeten kennen XD Misschien moet ik eens tellen, want nu vraag ik me wel af hoeveel ik moet kennen in vergelijking met jou XD
    Maar ja, Latijn neemt wel veel tijd in beslag, maar ik vind het nog vrij leuk om te leren dus uiteindelijk valt het wel mee^^

    Moet je maar eens doen ja! Daarna heb je zeker medelijden met mij hahaha (;
    Nee het valt idd best mee. Het leren vind ik ook veel leuker dan bijvoorbeeld het leren van scheikunde.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Moet je maar eens doen ja! Daarna heb je zeker medelijden met mij hahaha (;
    Nee het valt idd best mee. Het leren vind ik ook veel leuker dan bijvoorbeeld het leren van scheikunde.

    Wow, je hebt wel gelijk; ik heb medelijden met je. Bij de volgende CT (controle toets, een vrij belangrijke test, een term die blijkbaar alleen bij ons op school wordt gebruikt) moeten we nog geen 50 regels kennen :') Maar dat deeltje was wel minder dan normaal gezien, omdat het ook zelfstudie was XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Laleah schreef:
    Helaas heb ik geen latijnsles, maar ik zou het zo graag willen kunnen...


    Queer zijn is gewoon alles

    Romi schreef:
    (...)
    Wow, je hebt wel gelijk; ik heb medelijden met je. Bij de volgende CT (controle toets, een vrij belangrijke test, een term die blijkbaar alleen bij ons op school wordt gebruikt) moeten we nog geen 50 regels kennen :') Maar dat deeltje was wel minder dan normaal gezien, omdat het ook zelfstudie was XD

    Hahahaha, ja dat is wel een verschil :'D Is het bij jullie dan nooit zelfstudie? Wij doen altijd het vertalen op school maar de rest is eigen werk. Hoe werkt dat bij jullie dan?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...