• Ik heb al een tijd lang roodharigen in mijn vriendengroep, en tot nu toe zijn zij stuk voor stuk slachtoffer geweest van pesterijen. Waarom? Omdat ze rood haar hebben, sproeten en een lichte huid. Ik heb zelf geen rood haar. Waarom trek ik het me dan zo aan?

    Ik trek het me niet aan omdat ik verliefd ben op een roodharige. Ik trek het me niet aan omdat ik een voorkeur voor ze heb. Ik trek het me aan, omdat er dagelijks miljoenen kinderen lijden onder nare opmerkingen, fysiek geweld of puur het genegeerd worden dat pesten met zich meebrengt.

    Ben je lelijk als je rood haar hebt? Is dik een synoniem voor lelijk? Ben je minderwaardig als je intelligentie niet bij dat van je leeftijdsgenoten ligt, ben je een kabouter als je onder de gemiddelde lengte zit? Zijn wij niet allemaal ooit gepest om wie we zijn of waren? Hebben wij onszelf aangepast aan de norm?

    Ik sta op voor de mensen met overgewicht, voor de lange slungels en de kleinere mensen. Ik wil graag opstaan voor de mensen die gebukt gaan of hebben moeten gaan onder een zware druk die de maatschappij op hun schouders legt, omdat ze anders zijn. Ik sta op voor een vriend die al jarenlang door het leven gaat als "Pumuckl", omdat hij niet zo lang is als de anderen en prachtig rood haar heeft. Ik sta op voor een van mijn vriendinnen, die is gepest wegens haar littekens. Ik sta op voor de homo's en de lesbiennes die in deze bekrompen samenleving hun liefde niet mogen tonen. Ik sta op voor helderzienden die niet serieus worden genomen, platgegooid worden met antidepressiva. Ik sta op voor eenieder die niet voor zichzelf op kan staan en ik sta op voor mezelf.

    Ik in mijn eentje, maak weinig verschil. Ik heb hulp nodig om te staan en ik ben bereid jullie te helpen om te staan. Ik zou het heel erg waarderen als meerdere mensen hier een berichtje zouden plaatsen, waarom zij opstaan en voor wie. Sta voor jezelf.




    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Discord schreef:
    (...)

    Precies. Ik vind het leuk om daar zelf om te lachen. Ik was vroeger hartstikke dik(viel zelfs voorover bij het rennen! Moest daarvoor naar fysio, like wtf ik wou niet rennen. Ik was wel geliefd als keeper... D:), en voor de lol verwijs ik daar nog regelmatig naar :Y)

    Aawh :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Discord schreef:
    (...)

    Precies. Ik vind het leuk om daar zelf om te lachen. Ik was vroeger hartstikke dik(viel zelfs voorover bij het rennen! Moest daarvoor naar fysio, like wtf ik wou niet rennen. Ik was wel geliefd als keeper... D:), en voor de lol verwijs ik daar nog regelmatig naar :Y)

    Je bent stiekem de kloon van mijn Nijmegen student hè? (cat)
    Het is echt creepy hoeveel jullie op elkaar lijken...


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Merida schreef:
    (...)
    Aawh :'D


    Jaaaa, wil je me nu niet knuffelen om me dat te laten vergeten?


    quidquid excusatio prandium pro

    Discord schreef:
    (...)

    Jaaaa, wil je me nu niet knuffelen om me dat te laten vergeten?




    Mmm-mmmh, noop.


    "I shut my eyes in order to see.'

    I ben ook een tijd heel erg gepest, ik vind het echt super dat je voor die mensen opkomt.


    Because I am a dreamer.

    Cherokees schreef:
    (...)
    Je bent stiekem de kloon van mijn Nijmegen student hè? (cat)
    Het is echt creepy hoeveel jullie op elkaar lijken...


    D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind dat je een mooi stuk geschreven hebt! Zo hoort het! Ik doe maar net alsof ik al die reacties die hier staan over dat opstaan geen zin heb niet gelezen hebt. Want als niemand opstaat zal het nog minder effect hebben. Als iedereen die het hiermee eens is opstaat en het goede voorbeeld geeft kun je namelijk iemand die gepest word helpen. Net zoals in dat eerste filmpje. Accepteer mensen en kijk niet toe als iemand gepest wordt. Kom voor iemand op. Save a life.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Merida schreef:
    (...)



    Mmm-mmmh, noop.


    I've seen enough puss in boots to know where this is going (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Discord schreef:
    (...)

    I've seen enough puss in boots to know where this is going (cat)



    :Y)

    [ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 13:30 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik schreef dit trouwens ook, om degenen die gepest worden een hart onder de riem te steken. Ik heb er niks aan als mensen hier reageren met "je gaat de mensheid niet ineens veranderen". Dat weet ik zelf ook wel, ik wilde alleen klein beginnen door het aan jullie te vertellen, wat mijn plan is. Ik wil de gepesten graag een hart onder de riem steken. Begin met jezelf, de hatelijke opmerkingen achterwege laten. "Pumuckl" is gestopt met studeren door de mensen om hem heen, is een intelligente jongen die prachtig kan fotograferen en pianospelen. Hij is gestopt met studeren, omdat de mensen daar té onvolwassen waren om hem bij zijn naam te noemen (ik doe het nu alleen niet omdat ik hem zijn anonimiteit gun) en hem een roodharig kaboutertje vonden (ongeveer 1 meter 70). Ik heb hem nu nét zo ver gekregen dat hij weer gaat kijken naar een nieuwe studie, en dat hij weet dat er mensen zijn die hem wel mooi vinden om wie hij is. Zelfde geldt voor alle anderen hier op Quizlet, die worden gepest en nog niet voor zichzelf op kunnen komen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    AmiZero schreef:
    Stiekem.. Heeeeel stiekem, vind ik rood haar super mooi. Ik vind het altijd raar dat mensen ze een ginger noemen en ze pesten omdat ze rood haar hebben. Hallo we zijn niet meer in de middeleeuwen, toen ze dachten dat mensen met rood haar heksen waren en ze moesten vermeiden en de stad uit moesten jagen? Ik zou het super vinden om rood haar te hebben en een lichte huid. Sproeten zijn wat minder, maar wel schattig. Ik heb geen vrienden met rood haar, want er zijn bijna geen roodharige in mijn buurt. Het kan wel zijn dat ze bij ons zijn weggepest, want mijn school is daar echt heel goed in, wegpesten..Helaas. In ieder geval, ik haat mensen die sowieso kritiek hebben over iemands uiterlijk. Welk recht heb je om dat te doen.
    xxx.


    “I realize there’s something incredibly honest about trees in winter, how they’re experts at letting things go.”

    ik vind het echt goed dat je dit doet, dat je hier aandacht aan geeft door middel van een topic!!! pesten is echt heel erg en het zou moeten stoppen!! ik snap trouwens helemaal niet waarom mensen met rood haar gepest zouden worden, want dat is juist ontzettend mooi!!!


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Statler schreef:
    (...)



    :Y)



    quidquid excusatio prandium pro

    Discord schreef:
    (...)



    Alwin, go away. Now, or I'll call a mod. Of ga ontopic.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Sorry (:


    "I shut my eyes in order to see.'