• Deze quiz moest ik voor school maken dus bedankt als jullie hem voor mij invullen het gaat over Stalin =)

    Discord schreef:

    Jaja, heel vaak word gedacht dat hij de eerste keizer was, maar dat is niet zo. Caesar liet zich uitroepen tot dictator (dat was een tijdelijke titel in die tijd, die het senaat kon geven in tijden van rampspoed. Een man mocht dan alle beslissingen nemen, maarm oest na een jaar verantwoording afleggen voor zijn beslissingen) alleen hij riep zich uit tot dictator voor het leven. Hij kreeg een mes in zijn buik, en zijn adoptieve zoon octavianus riep zichzelf na een burgeroorlog uit tot de eerste keizer van rome. Als ik me niet vergis xd


    Was Octavianus (ook wel Augustus genoemd) niet zijn andere adoptiezoon (welke zijn opvolger werd), en is hij vermoord door zijn -inderdaad ook adoptieve zoon- Brutus?


    Bad decisions make good stories.

    Historicus.
    Zo moeilijk waren die vragen toch ook weer niet, tenminste als je een beetje geschiedenis kent.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MadameParis schreef:
    (...)

    Was Octavianus (ook wel Augustus genoemd) niet zijn andere adoptiezoon (welke zijn opvolger werd), en is hij vermoord door zijn -inderdaad ook adoptieve zoon- Brutus?

    Volgens mij is Octavianus niet vermoord, maar gestorven aan een ziekte of ouderdom. En Caesar is vermoord door o.a. Brutus. De moord op Caesar was een groot complot, niemand weet helemaal zeker hoe het pressies zat. En de burgeroorlog daarna ook niet helemaal.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Val is in Rusland geboren toen hij aan de macht was, en volgens hem en zijn familie was hij lang niet zo slecht tegen zijn mensen als waar hij voor afgeschilderd werd. :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2012 - 1:54 ]

    Als je tijd hebt om op Quizlet te zitten, heb je ook genoeg tijd om die informatie zelf op te zoeken. :]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Disposition schreef:
    Als je tijd hebt om op Quizlet te zitten, heb je ook genoeg tijd om die informatie zelf op te zoeken. :]

    Ik lig in bed en hoor te slapen... Maar bedankt voor de hulp.

    Sioux schreef:
    (...)
    Ik lig in bed en hoor te slapen... Maar bedankt voor de hulp.


    Maar je ligt niet te slapen en zit op het internet, dus wikipedia, google, whatsoever? :]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Sioux schreef:
    Kan iemand me even over hem bijpraten? Ik heb daar maandag een toets over en geen tijd om te leren (in de lessen vertelde de leraar alleen maar dingen die hij wou dat we onthouden over bronnen...)

    Here you go


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Disposition schreef:
    Val is in Rusland geboren toen hij aan de macht was, en volgens hem en zijn familie was hij lang niet zo slecht tegen zijn mensen als waar hij voor afgeschilderd werd. :')

    Wait... what? XD
    Stalin is overleden in 1953, lijkt me nogal raar als jouw verloofde toen al geboren was, haha. :'D
    Maar tegenwoordig kan alles, kijk maar naar de politiek... XD


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Cherokees schreef:
    (...)
    Wait... what? XD
    Stalin is overleden in 1953, lijkt me nogal raar als jouw verloofde toen al geboren was, haha. :'D
    Maar tegenwoordig kan alles, kijk maar naar de politiek... XD


    Ehbeh, nou! Ik herinner me de helft maar van wat 'ie verteld heeft erover. :'D
    I.i.g, zijn familie heeft er veel mee te maken gehad. Volgens hen is het meerendeel onzin wat over hem verteld wordt.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Disposition schreef:
    (...)

    Ehbeh, nou! Ik herinner me de helft maar van wat 'ie verteld heeft erover. :'D
    I.i.g, zijn familie heeft er veel mee te maken gehad. Volgens hen is het meerendeel onzin wat over hem verteld wordt.

    Sorry! >.<
    Het viel me gewoon op, haha. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Sommige mensen tegenwoordig zijn ongeschoolde cultuurbarbaren. Dat maakt me echt ziek.
    Doe eens een beetje moeite om te leren over de wereld waarin jullie leven.


    Where there is a sea there are pirates...

    Disposition schreef:
    Val is in Rusland geboren toen hij aan de macht was, en volgens hem en zijn familie was hij lang niet zo slecht tegen zijn mensen als waar hij voor afgeschilderd werd. :')

    True true.
    Het is zoals met Poetin. Heel Europa maar zagen hoe "slecht" hij wel niet is, terwijl hij écht één van de beste dingen is die Rusland ooit zijn overkomen.
    JULLIE ZULLEN NOG ZIEN.


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    (...)
    True true.
    Het is zoals met Poetin. Heel Europa maar zagen hoe "slecht" hij wel niet is, terwijl hij écht één van de beste dingen is die Rusland ooit zijn overkomen.
    JULLIE ZULLEN NOG ZIEN.

    Same goes for Hitler.


    No growth of the heart is ever a waste