• Alleuuh.
    Ik moet een betoog maken voor Nederlands, en we moeten op een forum mensen intervieuwen, dus daarom dacht ik meteen aan Quizlet :W

    Dus, wat vind jij van Dierenproeven? Ben jij voor of tegen?


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Shogun schreef:
    Ik ben niet echt voor of tegen. Ik voel er vrij weinig voor om later meer belasting te gaan moeten betalen voor (duurdere) alternatieven. Want ik denk dat dierproeven worden gedaan om juist die duurdere alternatieven te voorkomen. En ik ga echt niet elk make-up merk checken of ze het al dan niet op dieren hebben getest.
    Weet je wat het is, als ik pertinent tegen dierproeven zou zijn, zou ik ook geen vlees mogen eten - of alleen biologische shizzle, leer of bont dragen. Dus met die dingen ben ik nogal voorzichtig met uitspraken doen.

    Dat van die duurdere dingen is niet echt zo. Men kan proever doen op dieren voor bijvoorbeeld medicijnen, of medicijnontwikkeling. Maar van zodra men een in vitro alternatief heeft, moet die ook gebruikt worden, dan mogen er geen dieren meer aan te pas komen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Rothko schreef:
    Bij dierproeven ben ik niet helemaal voor en niet helemaal tegen.
    Voor cosmetica vind ik dierproeven echt niet kunnen, aangezien het niet strikt noodzakelijk is voor ons om die producten te hebben.
    In het geval van wetenschap/medicijnen weet ik het niet zo goed.

    Dit, tenzij er alternatieve zijn. Dan altijd de alternatieve doen en zo veel mogelijk alternatieve uitvinden.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ik vind dat dierproeven niet meer uitgevoerd mogen worden want: die dieren worden gewoon gedwongen om dat te ondergaan. als het goed gaat houden ze er niks aan over en als het niet goed gaat blijven er wat aan over houden, een blijvend letsel. dat mag dus niet, het is dierenmishandeling.

    en die stelling moet iets van een mening zijn! ik heb het net tegen je gezegt! ik heb ook al een betoog gehad dus ik kan het weten!:Y)


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Ik heb ook ergens gelezen dat ze robotdieren willen proberen te maken, die net zo reageren als echte dieren.


    26 - 02 - '16

    Szerelem schreef:
    ik vind dat dierproeven niet meer uitgevoerd mogen worden want: die dieren worden gewoon gedwongen om dat te ondergaan. als het goed gaat houden ze er niks aan over en als het niet goed gaat blijven er wat aan over houden, een blijvend letsel. dat mag dus niet, het is dierenmishandeling.

    en die stelling moet iets van een mening zijn! ik heb het net tegen je gezegt! ik heb ook al een betoog gehad dus ik kan het weten!:Y)


    Dan had je ook wel kunnen lezen dat dit iemand anders is hé. En trouwens, dit gaat niet om een stellen, ze vraagt gewoon meningen om mee te kunnen nemen in het betoog, logisch toch? Je hoeft niet te doen alsof je alles weet omdat je toevallig een keer een betoog gehad hebt.


    Your make-up is terrible

    Ik ben er tegen. Dieren kunnen zich helemaal niet verweren. Het ergste is nog dat ze medicijnen enzo op apen gaan testen, en die zijn al met niet meer zo heel veel..
    Dat ze hun dingen maar op criminelen gaan testen ofzo.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Taize schreef:
    Ik ben voor, omdat het veel levens kan redden in verband met de ontwikkeling van medicijnen. Dierproeven zouden echter wel alleen voor dat doel gebruikt moeten worden, en niet voor cosmetica en zo.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.