• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Gewillig open ik mijn mond, waardoor de kus overloopt in een heuse zoen. Mijn handen glijden over zijn nek, zijn rug en zijn zij en weer terug. Ik moet mijn best doen niet te lachen van geluk.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Blijkbaar was dit nog niet de grens want ze leek het niet erg te vinden. Nee zelfs fijn. Haar handen glijden over mijn nek naar mijn rug nar mijn zij en weer terug. Mijn handen leggen bijna het zelfde pad af op haar lichaam en ik geniet van elk moment.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Net als mijn handen weer willen verhuizen en stiekem steeds meer richting zijn onderrug glijden, gaat mijn mobiel. Geïrriteerd trek ik me los van Luke en kruip onder de dekens vandaan.
    'You've got to be kidding me,' mompel ik.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Dan zo plots dat ik er bijna van schrik gaat haar telefoon. Ze kruipt bij me vandaan tot mijn spijt om haar mobiel te pakken. 'You've got to be kidding me,' Zucht ze en neemt op terwijl ikk braaf blijf wachten.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Met Katherine.' Ik streel met mijn hand door mijn haar, dat een beetje warrig zit door al mijn gedraai, ik moet er vast verschrikkelijk uitzien.
    'Wat?' vraag ik verbaasd en ik kan mijn mond nog net stoppen met openvallen.
    'En wat gaan ze nu dan doen?' (..) 'Wat zei papa?' (..) 'Fuck, ja dat was te verwachten hè. Kut vent.' (..) 'Da's prima, bedankt voor de informatie. Ik ook van jou, daag!' Ik hing op en kijk Luke met grote ogen aan.
    'De vriendin van Joseph, mijn oudste stiefbroer, is zwanger.'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'De vriendin van Joseph, mijn oudste stiefbroer, is zwanger.' Zegt ze als
    ze zich naar me omdraait. 'Is dat goed of slecht nieuws?' Ik had geen idee hoe oud ze was en wie het waren.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik schud mijn hoofd. 'Slecht, heel slecht nieuws. Joseph is tweeëntwintig en zijn vriendin is 19, maar zelfs als ze ouder waren is dat geen goed nieuws. Mijn vader is streng tegen seks voor het huwelijk, heel streng. Niemand van ons houdt zich daar natuurlijk aan, maar ja, als er dan iemand zwanger raakt ben je wel hard betrapt,' leg ik uit. Een betere timing hadden ze niet kunnen hebben, denk ik zuchtend.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Slecht, heel slecht nieuws. Joseph is tweeëntwintig en zijn vriendin is 19, maar zelfs als ze ouder waren is dat geen goed nieuws. Mijn vader is streng tegen seks voor het huwelijk, heel streng. Niemand van ons houdt zich daar natuurlijk aan, maar ja, als er dan iemand zwanger raakt ben je wel hard betrapt,' Ik knik begrijpend. Mijn ouders waren niet zo. Tuurlijk ze zouden me wat doen als ik nu een meisje zwanger maakte maar ze zouden me steunen dat wist ik zeker. 'Kunnen we iets voor ze doen of?' Ik weet niet goed wat te zeggen.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Nee, ik heb hem in tijden niet meer gezien. Gesproken wel, maar hij is te ver verhuisd.' Zuchtend liet ik me weer onderuit op het bed zakken. 'Ik ben alleen een beetje bang voor wat mijn vader gaat doen. Anyway,' ik probeer weer te lachen. 'Daar wil ik nu echt niet aan denken, ik ben tenminste lekker bij jou.'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Daar wil ik nu echt niet aan denken, ik ben tenminste lekker bij jou.' Ik glimlach naar haar. 'Kunnen we niet iets voor hem doen? Als je naar hem toe wilt dan rij ik je er heen ik ga toch niet naar school.' Ik probeer haar te helpen.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'En dan?' vraag ik. 'Ik heb zelf geen idee wat ik voor hem kan doen. Ik zou met mijn vader kunnen praten, maar ik ben een beetje bang voor hem,' zeg ik zachtjes en ik voel me een kinderachtige 18-jarige.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik haal mijn schouders op. 'Ik kan met je mee gaan naar je vader?' Ik had geen idee hoe ik dit voor haar gemakkelijker moest maken.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'wil je dat écht voor mij doen?' verbaasd draai ik me naar Luke toe.
    'Weet je het zeker? Niets persoonlijks, maar je kent hem niet. Het is een grote, brede man met zo'n zware bromstem en een kort lontje.
    Luke, je hoeft dit echt niet voor mij te doen hoor,' maak ik duidelijk, ik wil niet dat hij dingen gaat doen die hij niet wil, alleen maar om mij beter te laten voelen. 'Sowieso, ik had beloofd dat ik bij jou zou blijven liggen.'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Weet je het zeker? Niets persoonlijks, maar je kent hem niet. Het is een grote, brede man met zo'n zware bromstem en een kort lontje. Luke, je hoeft dit echt niet voor mij te doen hoor,' Ik grinnik. 'Natuurlijk doe ik dat voor je. Ik ben namelijk heel intimiderend in die rolstoel.' Ik meen het maar lach er wel bij.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Ik hou van je!' lach ik vrolijk en kus Luke een aantal keren. 'Je bent echt een schat! Wanneer wil je gaan? Hoeft niet per se nu meteen hoor.'


    everything, in time