• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik knik. 'Jaah ze hoort alles wat we zeggen. . Maar mijn kamer is donkergrijs althans een muur de rest is wit. ' lwg ik uit en verstrengel onze vingers.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Ah, dat klinkt veel beter,' grijns ik en net als ik mijn hoofd op Luke's schouder heb gelegd, rijdt zijn vader de auto de oprit op.
    'Dat was sneller dan verwacht,' zeg ik en laat Luke weer los om zijn rolstoel alvast uit de auto te halen.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    We lopen naar binnen toe of ik rol en ga met de krukken boven leg ik mijn spullen op mijn bed neer.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Nieuwsgierig kijk ik een beetje rond.
    'Jouw kamer ziet er veel beter uit,' beaam ik. Ik neem eerst een beetje voorzichtig plaats op Luke's bed en daarna laat ik me naar achter op mijn rug vallen.
    'Dit ligt zo lekker! Beter dan zo'n ziekenhuis bed, of beter dan de bedden op school,' glimlach ik en sluit genietend mijn ogen.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Dit ligt zo lekker! Beter dan zo'n ziekenhuis bed, of beter dan de bedden op school,' Ik ga naast haar liggen. 'Ja ik weet het maar dit is het beste.' Ik ga staan en rol het gordijn van mijn dakraam open waardoor de hemel zichtbaar word. 'Tada.' Fluister ik en ga weer liggen.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Afwachtend blijf ik liggen als Luke het gordijn open rolt en de hemel zichtbaar wordt.
    'Wauw,' fluister ik terug en terwijl ik op mijn rug blijf liggen kijken, verstrengel ik mijn vingers weer met die van Luke.
    'Jij hebt echt zo'n geluk. Wat een prachtig zicht zo.'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Jij hebt echt zo'n geluk. Wat een prachtig zicht zo.' Onze vingers verstengelen zich met elkaar. Ik draai mijn hoofd naar haar toe. 'Ja mijn zicht is nu érg mooi ja.' Ik veeg een plukje haar voor haar ogen vandaan en glimlach.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Ahw,' ik draai mijn hoofd nu ook. 'Dat is echt lief. Kom hier.'
    Ik leg mijn vrije hand op zijn wang en geef hem steeds kleine kusjes.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Dat is echt lief. Kom hier.' Haar vrije hand streelt over mijn wang en ze drukt kleine kusjes op mijn lippen. Ik glimlach en kus haar met liefde terug. Ik trek haar dichter tegen me aan en glimlach.

    Katherine - 18 - Fret > Momo.
    'Ik ga het gewoon nog een keer zeggen, want vorige keer was het veel te eng en zou ik je misschien niet meer terugkrijgen: ik hou van je, Luke,' glimlach ik voorzichtig en kijk Luke recht in zijn ogen aan. Ik schaam me een beetje, stiekem, maar het moest gezegd worden.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik glimlach naar haar. 'Ik houdt ook van jou Kathy. ' Mompel ik en druk een kus op haar lippen

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Gelukkig maar, denk ik grijnzend bij mezelf.
    'En nu nooit meer in gevaar komen, jij. Dat is veel te eng,' grinnik ik.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'En nu nooit meer in gevaar komen, jij. Dat is veel te eng,' Ik lach en knik. 'Dus ik mag niet meer voor een auto springen bedoel je?' Ik geef een kneepje in haar hand en kus haar opnieuw.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Liever niet,' zeg ik na de kus en grijns alweer. 'Zoek maar een andere hobby dan.'
    'Komen jullie eten?' wordt er van beneden geroepen. Balen, ik lach hier wel lekker.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Zoek maar een andere hobby dan.' Ik knik lachend. Beneden word geroepen of we komen eten en ik sta op. 'Kom.' Hand in hand lopen we de trap af naar beneden. 'We hebben pizza's gehaald.' GLimlacht mijn moeder.