• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Ben je gek? Dat is echt niet nodig, joh,' zeg ik lachend. 'We halen zelf wel nieuwe. Tenslotte is het nie helemaal jouw schuld, ik was te druk met praten en had je daarom niet aan zien komen. En Liam ook niet, of wel? Want dat had je dan wel mogen zeggen!' grijns ik naar hem.


    everything, in time

    Liam Oliver Sanz

    Ik knik instemmend. 'Is goed Kathy.'

    [Ja saai maar ik weet even niets met Liam]

    Luke Charles Sanz

    Ik luister met gesloten ogen naar mijn muziek. Het maakt me rustig. Tot mijn verbazing hoor ik dan mijn eigen stem. Blijkbaar had Liam onze nummers erop gezet. Ik glimlach en luister er tevreden naar.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Maar,' zei ik tegen het meisje. 'Als je het niet erg vindt, gaan we even nieuwe halen. Er wachten mensen op ons. Tot ooit, misschien nog,' ik glimlach naar haar en haar totum en trek Liam terug mee de frietzaak in.
    'Pft, nog langer wachten. Ik weet niet of mijn maag dat wel overleefd,' grijns ik.'


    [Ik zie nu pas dat ik de namenlijst er niet bij heb staan in 't begintopic, raar, want ik heb de reactie gewoon gequote en toen gekopieerd en geplakt?]

    [ bericht aangepast op 7 feb 2012 - 16:16 ]


    everything, in time

    [Achja maakt toch niet zoveel uit?]

    Liam Oliver Sanz

    Voor de tweede keer hebben we onze bestelling ingevoerd en wachten. Dan
    word ons nummer geroepen en kunnen we terug richting mijn auto. Katherine houd de frietzak vast en zo rijden we terug naar het zoekenhuis.

    {Welke dag s het? Kan iemand een kleine samenvatting geven?}


    Tijd voor koffie.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Lekker warm, die frietzak,' lach ik. Bij het ziekenhuis stappen we uit en lopen op een redelijk snel tempo naar boven. Fijn dat ziekenhuizen tegenwoordig allemaal een mini-aanrecht hebben, kan ik daar mooi mijn frietzak opleggen, denk ik terwijl ik daad bij mijn woorden voer.
    'Goed, wie wil wat? We hebben gewoon wat random snacks mee genomen dus roept u maar.'


    everything, in time

    [ Ik weet het nog altijd niet. D: en je hebt na gister niets gemist? (: ]


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Katherine en Liam zijn terug met de friet. Mijn ouders zijn thuis eten met Alison dus het zijn alleen ons drietjes. 'Doe maar wat.' Zegt Liam en hij loopt naar me toe met een glas water. Ik neem het dankbaar aan. Ik werd gek dan dat stil liggen.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik had gedacht dat Luke's ouders ook mee zouden eten, dus had ik extra snacks meegebracht. Te veel. Ik gooi bij iedereen wat op hun bord en geef ze daarna willekeurig weg, maar dat van Luke zet ik eerst op een tafel.
    'Hier, kom even wat rechter zitten als dat gaat.' Ik help Luke om wat overeind te komen en leg de kussens achter zijn rug goed, waarna ik zelf ga zitten en hem het bord aanreik.
    'Smakelijk,' lach ik. Zelf heb ik niet zo veel, ik vind eten met anderen altijd een beetje ongemakkelijk.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    De dokter had gezegt dat het herstel vrij goed ging maar dat de kans er was dat ik het me nooit meer zou kunne herinneren. Ik kon dit nog niet met Katherine delen. Met Liam misschien maar we waren niet alleen. 'Ik hoef niets meer.' Zucht ik als we allemaal uit gegeten zijn.

    {waarom zijn jullie in het ziekenhuis? :-P}


    Tijd voor koffie.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Voor iemand die net uit een coma ontwaakt is, heb je prima gegeten hoor,' zeg ik als een moeder tegen haar jonge kind. Ik neem zijn bord en het mijne en zet deze op het aanrecht, intussen is ook Liam klaar met eten en ik neem het bord uit zijn handen, waarbij zijn hand even die van mij raakt.
    'Zo zo, jij hebt warme handen. Ik ben jaloers,' zeg ik terwijl ik zijn bord ook weg zet. 'De mijne zijn altijd zo koud.'


    everything, in time

    Liam Oliver Sanz

    Katherine haar handen raken die van mij als ze het bord over neemt .'Zo zo, jij hebt warme handen. Ik ben jaloers, De mijne zijn altijd zo koud.' Ik lach naar haar en steek mijn handen uit. 'Awh kom maar hoor.' Grinnik ik en neem haar handen vast.

    [ Luke heeft een auto-ongeluk gehad en moet daar nog een paar dagen blijven omdat niet alles oké is. (: ]

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'O mijn God, dit is zo fijn. Zo voelt het dus om warme handen te hebben,' lach ik. Ik heb heus wel eens warme handen, maar de meeste tijd zijn ze koud.
    'Wacht, vind je het erg als ik hier ga zitten?' vraag ik en neem plaats op zijn schoot. 'Dat is fijner, want jij mag mijn handen nog wel even warm houden. We hebben ten slotte ook samen in één bed gelegen,' zeg ik grijnzend.


    everything, in time