• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik knijp mijn ogen stijf dicht en rol met mijn schouders.
    'Aaaah, hou op, ik voel het nu al trekken in mijn schouder,' zeg ik met een pijnlijk gezicht. 'Gadverdamme, ik snap je angst volkomen. Zorg dan maar dat je hier niet meer kunt, al kun je er soms niets aan doen.' Ik werp nog een blik op Luke en bedenk me iets, wat ik nog wilde vragen.
    'Telt dat eigenlijk? Iemands vriendin zijn als diegene zich het eigenlijk niet eens meer kan herinneren?'


    everything, in time

    Liam Oliver Sanz

    'Telt dat eigenlijk? Iemands vriendin zijn als diegene zich het eigenlijk niet eens meer kan herinneren?' Ik haal mijn schouders op. 'geen idee ik bedoel jullie kende elkaar pas net dus misschien is het betr opnieuw te beginnen?'

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Helemaal?' ik draai me op mijn rug en staar even naar het plafond. Fijn is dat, ik ben al zo slecht in dat hele liefdesgedoe en dan krijg je nu dit weer. Het lijkt wel alsof het me niet eens gegund is, al kan Luke er echt niets aan doen.
    'Ik ga slapen,' zeg ik kortaf en blijf gewoon op mijn rug liggen, maar nu met mijn ogen dicht.


    everything, in time

    Liam Oliver Sanz

    Ik zucht en sta op. Ik ga op mijn hurken voor ahar bed zitten. 'Sorry Kathy.' Zucht ik en leg mijn hand op haar schouder. 'Maar je vroeg mijn mening maar a-als ik jou was zou ik het gewoon aan Luke vragen goed?'

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Het is ook niet jouw schuld.'
    Ik hou mijn ogen dicht en wil doen alsof ik slaap, maar het lukt niet. De afgelopen dagen breken me echt op en ik begin opnieuw te snikken. Verdomme, ik lijk wel een kleuter. Ik open mijn ogen en veeg de tranen weg.
    'Wil je alsjeblieft nog een keer bij mij komen liggen? Alleen zijn is het laatste wat ik wil nu.'


    [ Essen!:3 ]


    everything, in time

    [Eetsmakkelijk!]

    Liam Oliver Sanz

    'Wil je alsjeblieft nog een keer bij mij komen liggen? Alleen zijn is het laatste wat ik wil nu.' Ik zucht en ga dan anast haar liggen. Ik sla mijn armen zacht rond haar middel.

    [ dankjewel nog.:3 ]

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Zodra Liam naast me ligt kruip ik tegen hem aan.
    'Bedankt,' fluister ik. Iets hieraan voelt fout, dat ik met de broer van de jongen die ik leuk vind in één bed lig 'aar tegelijkertijd voelt het zo goed. Ik snik nog steeds af en toe nog steeds.
    'Ik wil niet opnieuw beginnen,' zeg ik en vervolgens: 'Maar dat wil jij nu vast niet horen.' Ik kijk Liam glimlachend aan.


    everything, in time

    [Terug van eten ga nu douchen :D]

    Liam

    'Maar dat wil jij nu vast niet horen.' Ze glimlacht naar me. Ik glimlach terug. 'Geeft niet je kunt me alles vertellen dat weet je he?'

    [ have fun!:'D ]

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Je bent echt veel te lief voor me,' grinnik ik. 'Trouwens, ik voel de warmte van je hand gewoon door mijn kleding heen,' lach ik vervolgens. 'Het is trouwens niet alleen je hand, jij bent helemaal warm.' Ik kruip nog iets dichter tegen hem aan Vanseveren kou en vraag me af of ik hem geen ongemakkelijk gevoel geef, hopelijk zegt hij het anders eerlijk.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2012 - 19:42 ]


    everything, in time

    Liam Oliver Sanz

    'Het is trouwens niet alleen je hand, jij bent helemaal warm.' Ik grinnik. 'Dat komt omdat ik zo 'hot' ben.' Ik schud lachend mijn hoofd.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik lach met hem mee.
    'Sst, we maken je broertje nog wakker,' lach ik en haal even adem.
    'Maar dat je "hot" bent, kan ik niet ontkennen, hoor. Guess it runs in the family. Maar als jij "hot" bent, ben ik obvioulsy "cool".'


    everything, in time

    Liam Oliver Sanz

    'Maar dat je "hot" bent, kan ik niet ontkennen, hoor. Guess it runs in the family. Maar als jij "hot" bent, ben ik obvioulsy "cool" Ik lach opnieuw. 'Ja je bent extreem cool.' Ik neem haar handen vast zodat ze wat warmer worden.

    DUBBEL, faal. :'D

    [ bericht aangepast op 7 feb 2012 - 20:13 ]


    everything, in time

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'I knew it,' grijns ik. Liam neemt opnieuw mijn handen tussen zijn handen en wrijft deze warm. Ik krijg er gewoon kippenvel van, niet eens zozeer vanwege zijn aanraking, maar vanwege het feit dat het van koud ineens naar warm gaat. Al heeft zijn aanraking er zeker ook wel wat mee te maken. God, waar ben ik mee bezig? Zeg dan iets!
    'Goh, jij mag wel vaker in mijn bed voor kachel spelen.' Dat niet, stom wijf dat je bent!


    everything, in time

    Liam Oliver Sanz

    Ik lach opnieuw om haar opmerkingen. 'Hmm leuk aanbod ik zal het onthouden
    vind je dat goed?' Ik schud lachend mijn hoofd en kijk haar recht aan.