• Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek. ;)

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright
    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)
    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 16 feb 2012 - 19:48 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Amy Jackson
    Ik hield mijn hoofd wat schuin, terwijl ik lief naar hem glimlachte.
    "Hallo." zei ik. Ik liep stilletjes op hem af. Hij was gewoon een mens en kon misschien schrikken van mijn verschillende ogen.
    "Ik ben Amy." zei ik toen ik vlak bij hem stond. Ik stak glimlachend mijn hand uit.

    Kem aar gave veranderd
    tis vechten nu.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    Shireen?!' zei ik verbaasd, maar toch ook een beetje trots.
    Onze kleine Loren werd groot. Ik wist gewoon dat Alice elk moment in lachen kon uitbarsten, dus hield ik haar tegen met mijn gave, zodat hij niet gekwetst zou worden.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Loren Redcliff
    Dat was de druppel! Over druppels gesproken. Water behoorde ook tot de natuur. Wat betekende dat ik ook macht had over water! Laat nu toevallig een fontein in de buurt zijn. Ik keek haar grijnzend aan.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    'Ohnee, ik ken die grijns, dat ga je niet doen.' dwong ik hem. Ik hoopte dat ik hem niet moest beïnvloeden.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Loren Redcliff
    "Wees gerust, Chase. Ik zal niets tegen jou doen." bromde ik. "Jij bent maar half zo irritant als zij." ik grinnikte.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Alice Redbird
    "Luister maar naar Chase, anders zou je nog eens dik in de problemen kunnen komen!" zei ik, nog altijd een beetje verbaasd.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2012 - 15:59 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Chase Young
    'Alice, stop met hem uit te dagen, je maakt het alleen maar erger voor jezelf.' probeerde ik haar te doen stoppen zonder mijn gave. Ik had mijn gave toch enkel nodig in extreme gevallen, ze luisterden zo ook naar mij.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Loren Redcliff
    Ik negeerde Chase en zei tegen Alice: "Hoezo? Jou gave werkt toch niet aanvallend? Je kan alleen gedachten lezen!" En toen schoot ik snel wat water op haar af, voordat Chase me kon beïnvloeden en tegenhouden. Ik zorgde dat de straal boven haar uiteen spatte en in dikke druppels op haar neer regende.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2012 - 16:02 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Damien Green
    Had ze nu 2 verschillende ogen?
    "Een hoogbegaafde!" riep ik zonder dat ik het wist uit.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Amy Jackson
    Ik grinnikte. "Nou, hoogbegaafd ben ik niet echt. Maar ik ben zeker en vast begaafd." ik moest lachen.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Alice Redbird
    "Wacht maar, ik ken wel iemand die je een lesje kan leren!" riep ik dreigend.
    En zonder hem nog één blik waardig te gunnen, liep ik kletsnat weg.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Loren Redcliff
    Ik ging grinnikend op de rand van de fontein zitten.
    "Wie zou ze bedoelen?" vroeg ik aan Chase.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    'Loren! Moest dat nu echt!' riep ik uit, maar eerlijk gezegt moest ik er toch even van lachen. Ik was nu eenmaan beter bevriend met Loren dan met Alice, anders was ik wel achter haar aan gelopen. 'En ik heb geen idee wie ze bedoelt.' zei ik er nog snel achteraan. Daarna ging ik naast hem zitten.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2012 - 16:09 ]


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Damien Green
    "Ben je dan niet gevaarlijk?" vroeg ik, nog altijd niet op m'n gemak.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Loren Redcliff
    "Hé! Ik dolde maar wat!" grijnsde ik.
    "Ah, shit." ik werd wat zenuwachtig.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2012 - 16:11 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”