• Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek. ;)

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright
    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)
    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 16 feb 2012 - 19:48 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Amy Jackson
    "Wat erg." mompelde ik. "Dat moet vreselijk voor je zijn."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Damien Green
    "ja, maar ik praat er niet graag over." zei ik snel, zodat ze geen vragen meer kon stellen.
    "Hoe zit het met jouw familie?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Amy Jackson
    "Die ken ik niet. Toen ze zagen dat ik twee verschillende kleuren ogen had, dumpten ze mij in het paleis. Volgens mij zijn ze daarna verhuist." Ik haalde mijn schouders op. "Maar jij hebt niemand, ik heb niemand. Waarom kom je niet op het paleis wonen. Ik sta hoog aangeschreven bij koning Jonas. Hij houdt van vechters. Ik weet zeker dat ik hem kan overtuigen."
    shit! Ik had mijn gave verklapt.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Damien Green
    "Wat erg voor je!" zei ik gemeend
    "Is vechten je gave?" vroeg ik nieuwsgierig.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Esther Bradley
    Langzaam liep ik naar het paleis van koning Roberto.
    Voor wat had hij me nu weer nodig?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Amy Jackson
    "Ja, vechten is mijn gave." gaf ik toe. Ik was bang dat hij me nu niet meer zou mogen. Ik bedoel: ik was gevaarlijk.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Damien Green
    "Cool" zei ik zo overtuigend mogelijk, wat duidelijk mislukte.
    "Ik zou wel graag op het paleis komen wonen maar ik heb geen gave..."


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Loren Redcliff
    "Goedendag, heren." Zijn stem klonk vriendelijk en beleefd, zoals altijd. Ik mompelde een groet terug en keek hem aan.
    "Goed dat jullie samen gekomen zijn. Het bespaart me een dubbele uitleg."
    "We zijn een team." zei ik glimlachend.
    "Natuurlijk." hij glimlachte ook even, maar werd toen serieus. "Maar nu gaan we over naar de orde van de dag. Ik heb een missie voor jullie. Ze is van groot belang en eerlijk zou ik het liever anders zien." Hij keek ons even triest aan, maar toen verhardde zijn blik.
    "Het gaat over een stukje niemansland. De landheer erkent mij als zijn koning, maar volgens mijn spionnen wil Roberto daar verandering in brengen. Op dit moment is zijn beste begaafde al op weg ernaar toe. Daarom is het van het grootste belang dat jullie zo snel mogelijk vertrekken. Jullie missie: het gevangennemen van het begaafde meisje. Ze is zijn lieveling en weet dus waarschijnlijk alles van hem. Zo ook zijn zwakke plek. Jullie moeten haar hier naartoe brengen, maar pas op. Ze is klein voor haar leeftijd en ziet er lief en schattig uit, maar haar gave is dat alles behalve. Ze bezorgt pijn, zowel geestelijk als lichamelijk. Zijn twee beste krijgers, op zijn begaafden na, reizen met haar mee. Ik vrees dat jullie hen zullen moeten doden."
    De pijn klonk nu duidelijk door in zijn stem. Hij hield niet van geweld, maar wat moest, dat moest.
    "Ik laat jullie niet alleen gaan. Alice en Shireen kunnen jullie vergezellen. Het is aan jullie hen op de hoogt te brengen." hij keek ons vol vertrouwen aan.
    "Ik weet zeker dat jullie vieren in deze missie zullen slagen."
    "Bedankt uwe majesteit. Ik stel u vertrouwen op reis en kan u beloven dat wij zo snel mogelijk zullen vertrekken." zei ik met een buiging.
    "Goed. Ga nu!"
    Ik boog mijn hoofd nog eens en liep toen naar buiten.
    "Natuurlijk moest hij net Shireen en Alice meesturen." mopperde ik tegen Chase.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Amy Jackson
    Ik trok mijn wenkbrauw op.
    "Ik zei toch dat ik zijn lieveling ben! Ik overtuig hem wel." Desnoods begon ik wel te dreigen. Ik wou wel iets vinden.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    'Je vind het alleen maar erg dat Alice mee gaat, ik durf te wedden dat je vanbinnen ontploft van blijdschap omdat Shireen meegaat.' glimlachte ik naar hem.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2012 - 19:38 ]


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Loren Redcliff
    "Niet echt." Hij was de enige waar ik dit tegen zou zeggen. "Vanbinnen ontplof ik van onzekerheid."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    'AAwh, onze kleine jongen word groot.' zei ik lachend en sloeg mijn arm -vriendschappelijk- om hem heen.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Loren Redcliff
    "Ik ben niet je kleine jongen. Je bent mijn ma niet hoor." zei ik en ik gaf hem een gespeelde stomp in zijn zij.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Jack Starbright
    Ik beet onzeker op mijn lip. Zou ik echt de missie verklapt hebben? Ik dacht van niet, maar ontweek toch Zoey's blik, toen ze me kwaad aankeek. Ze dacht dat ik bang was van haar, maar dat was niet waar. Ik was gewoon onzeker. Ik was bang dat ze de verliefdheid in mijn ogen zou zien en dan zou ik pas echt reden hebben om bang te zijn. Dan zou ze me roosteren als een lekker sappig kippetje.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    'Gelukkig niet nee.' lachte ik opnieuw en porde hem.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe