• Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek. ;)

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright
    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)
    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 16 feb 2012 - 19:48 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Alice Jackson
    "Waar woon je? En zeg nu niet in Gallardia. Iets preciezer graag." grijnsde ik. Ik vond deze jongen wel schattig.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Loren Redcliff
    "Zou hij het erg vinden als we nu al gingen? Zodat ik voor dat we waar dan ook heen moeten nog even kan rusten?" vroeg ik hem.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Alice Redbird
    Ik had geluk want nog voor ik bij haar huis was, zag ik Shireen al staan.
    "Hey"zei ik lachend


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    hahan nu gaat ge moge wachte tot Sarita online is

    Chase Young
    'Tuurlijk niet, ik moest toch al bijna gaan.' glimlachte ik en samen liepen we de paleistuin uit.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Loren Redcliff
    We bleven voor de deur van de troonzaal staan en wachtten tot de bewakers ons dood lieten. Relaxt liep ik naar voren en boog ik voor de mooi versierde kroon.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2012 - 19:26 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Damien Green
    "Ik woon op het marktplein en jij?" vroeg ik nieuwsgierig?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Amy Jackson
    "Op het paleis, zoals alle begaafden. Zin om mee terug te lopen?" vroeg ik hem.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Damien Green
    "oké, ik heb nu toch niets te doen." en terwijl ik dit zei, voelde ik kriebels in m'n buik. Nu wist ik het zeker, ik werd verliefd op Amy.Misschien moest ik toch niet verhuizen...


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    kmoe weg
    bye


    “To live will be an awfully big adventure.”

    kben ook weg want kmoe nog wat leren...


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oké, ik kom even dit topic binnen gevallen. Waar zijn we nu precies?


    "Ignite, my love. Ignite."

    euhm, Chase en Loren zijn bij koning Rover, Amy en Damien zijn op weg naar het paleis van koning Jonas, Alice staat bij shireen en ik heb geen idee wat de rest uitspookt.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Amy Jackson
    "Heb je zusjes of broertjes?" vroeg ik. Helemaal mijn vrolijke, mondige zelf.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Damien Green
    "Ik had wel 2 zusjes maar die zijn samen met m'n ouders omgekomen in een woningbrand, ik was de enige overlevende."

    [ bericht aangepast op 16 feb 2012 - 17:19 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    kben weg, kmoe eten


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.