• BINNENLAND Prins Johan Friso is vanmiddag in Oostenrijk bedolven onder een lawine. Hij kon daar na ongeveer twintig minuten weggehaald worden en is opgenomen in het academisch ziekenhuis van Innsbrück. Friso is in levensgevaar.
    Het ongeluk gebeurde rond 12.15. Friso was in gezelschap van drie anderen off-piste aan het skiën, ondanks een lawinegevaar van 4 op de schaal van 5. Zijn vrouw, Mabel Wisse Smit, en zijn twee dochters waren er niet bij. De drie die bij hem waren werden niet bedolven.

    Friso is nadat hij met een detector werd opgespoord naar het academisch ziekenhuis van Innsbrück gebracht. Daar ligt hij momenteel. Volgens de laatste berichten is zijn toestand ‘stabiel, maar niet buiten levensgevaar’. Onbevestigde berichten van Oostenrijkse media spreken van meervoudig trauma en een schedelbasisfractuur.

    Om 17:00 is er een persconferentie vanuit Lech.

    Volg hier ons liveblog waarin we de berichten die over de toestand van Friso binnenkomen van minuut tot minuut bijhouden.

    Bron: NRC.nl


    Oostenrijkse media meldden iets voor 17.00 uur op basis van onbevestigde bronnen dat Friso hersendood is als gevolg van zuurstoftekort.

    (Niet officieel bevestigd)


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    DuskShine schreef:
    (...)

    Het is een vrij land om te reageren op wat je wilt en hoe je het wilt


    Dus omdat het een vrij land is worden we met z'n allen maar flink harteloos? Sorry maar ik vind dit een héel slap excuus.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    DuskShine schreef:
    (...)

    Logisch
    dan zouden ze alleen zeggen± een Nederlander is gestorven, op naar het ander nieuws



    Ja, en alleen om dat hij het is word er zo'n drama vangemaakt.
    Ik bedoel het is wel zielig voor de familie, maar toch.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    en dan gister om 20 uur ofzo ook nog even de programma verpesten om dat zooi even te zeggen dat hij in levensgevaar is tja real life eigen schuld


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Wandering schreef:
    (...)

    Dus omdat het een vrij land is worden we met z'n allen maar flink harteloos? Sorry maar ik vind dit een héel slap excuus.


    Niet iedereen is harteloos MAAR een uur lang over 1 persoon tja dat is wel erg overdreven vind je niet
    als een familie lid van jouw in zo een toestand zou zijn zouden ze niet eens het nieuws halen
    en het is wel zijn eigen schuld


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Jabberjay schreef:
    Pffft, wat een harteloze mensen hier. Als het je niet interesseert, reageer dan niet! Er zijn namelijk al genoeg 'I don't care' reacties.
    Ik kan daar echt niet over! Wacht maar, als jullie familielid daar ligt, zullen jullie wel anders piepen.

    Ja tuurlijk. Maar deze kerel ken ik niet dus boeit het me niet. Vrijheid van meningsuiting (cat)


    -

    Genius schreef:
    (...)
    Ja tuurlijk. Maar deze kerel ken ik niet dus boeit het me niet. Vrijheid van meningsuiting (cat)

    Erg makkelijk om achter zo'n slap excuus te verschuilen. Of je nou vrijheid van meningsuiting hebt of niet, het kan heus wel wat aardiger geformuleerd worden. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    DuskShine schreef:
    en dan gister om 20 uur ofzo ook nog even de programma verpesten om dat zooi even te zeggen dat hij in levensgevaar is tja real life eigen schuld


    Jezus, doe normaal of zo. Deze reactie slaat echt nergens op.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Wat zitten hier toch 'n aantal bekrompen, onverschillige en egocentrische* mensen op Q. Serieus :'D Als je iemand er al van beschuldigt dat 'ie jouw programma verpest, omdat 'ie in levensgevaar is. Waartf gaat 't heen met deze wereld :')

    * Harteloos niet te vergeten.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2012 - 12:24 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    beatrix ziet er echt somber uit op tv, echt zielig het is en blijft een mens.
    en dan zijn kinderen van 4 & 6 zo sneu.
    en ookal is het zijn eigenschuld niemand wilt dit meemaken!

    ik vind sommige mensen harteloos, hoe dan ook is het een koninklijk familie lid. natuurlijk komt dit soort dingen op tv.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2012 - 12:21 ]


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Het Nederlandse koningshuis boeit me eerlijk gezegd geen ene ruk. Het is inderdaad lullig voor Friso, maar als hij echt zo'n ervaren skiër was, dan had hij zo'n rugzakje opgehad je extra ruimte geven bij lawines. Maar nee, hij ging skiën terwijl er lawinegevaar was, en de media zegt dat het park maar gewoon een waarschuwing moest plaatsen. Really, guys? En diegene die zegt dat zijn/haar programma verstoord wordt: Jij vindt een achterlijk programma dat een miljard keer herhaald wordt belangrijker dan een mensenleven?

    Ik voel natuurlijk wel mee, maar als een vreemde dit zou overkomen, zou die gewoon in een register van lawineslachtoffers gestopt.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik ben niet harteloos.
    Ik vind het alleen niet nodig dat er zo een heise omheen wordt gemaakt.
    Natuurlijk vind ik het wel erg voor zijn vrouw en kinderen en familie.
    Maar zoals ik al eerder zei als het jou of mij zou overkomen zouden we misschien net het nieuws halen
    Natuurlijk zou ik het niet leuk vind als hij dood ging, maar het is ook niet dat ik er de hele tijd aan moet denken


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik doe normaal
    Hij was niet echt goed bezig vind je niet?
    Ik vind het wel zielig voor zijn vrouw en kinderen en dat hij wel in leven blijft
    maar zoals ik al zei eigen schuld


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Jalouis schreef:
    Ik ben niet harteloos.
    Ik vind het alleen niet nodig dat er zo een heise omheen wordt gemaakt.
    Natuurlijk vind ik het wel erg voor zijn vrouw en kinderen en familie.
    Maar zoals ik al eerder zei als het jou of mij zou overkomen zouden we misschien net het nieuws halen
    Natuurlijk zou ik het niet leuk vind als hij dood ging, maar het is ook niet dat ik er de hele tijd aan moet denken

    Da's niet tegen jou gericht, hoor :'D Maar de mensen die 't gewoon 'geen ene flikker boeit'. Natuurlijk is 't zijn eigen schuld, natuurlijk mag 't misschien wel ietsje minder op TV, maar 't is nou eenmaal iemand van 't Koningshuis en daarnaast is 't heel erg makkelijk om nu zulke verwijten naar z'n hoofd te smijten.


    "I shut my eyes in order to see.'

    DuskShine schreef:
    Ik doe normaal
    Hij was niet echt goed bezig vind je niet?
    Ik vind het wel zielig voor zijn vrouw en kinderen en dat hij wel in leven blijft
    maar zoals ik al zei eigen schuld


    Nou sorry, maar ik vind het niet echt normaal dat je gaat zeuren over één of ander programma die onderbroken wordt door een nieuwsuitzending, srs. Toon even wat respect of zo of ga hier gewoon weg uit het topic.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Jabberjay schreef:
    (...)
    Erg makkelijk om achter zo'n slap excuus te verschuilen. Of je nou vrijheid van meningsuiting hebt of niet, het kan heus wel wat aardiger geformuleerd worden. (cat)

    Had gekund ja. Maar daar kies ik niet voor :]]


    -