• BINNENLAND Prins Johan Friso is vanmiddag in Oostenrijk bedolven onder een lawine. Hij kon daar na ongeveer twintig minuten weggehaald worden en is opgenomen in het academisch ziekenhuis van Innsbrück. Friso is in levensgevaar.
    Het ongeluk gebeurde rond 12.15. Friso was in gezelschap van drie anderen off-piste aan het skiën, ondanks een lawinegevaar van 4 op de schaal van 5. Zijn vrouw, Mabel Wisse Smit, en zijn twee dochters waren er niet bij. De drie die bij hem waren werden niet bedolven.

    Friso is nadat hij met een detector werd opgespoord naar het academisch ziekenhuis van Innsbrück gebracht. Daar ligt hij momenteel. Volgens de laatste berichten is zijn toestand ‘stabiel, maar niet buiten levensgevaar’. Onbevestigde berichten van Oostenrijkse media spreken van meervoudig trauma en een schedelbasisfractuur.

    Om 17:00 is er een persconferentie vanuit Lech.

    Volg hier ons liveblog waarin we de berichten die over de toestand van Friso binnenkomen van minuut tot minuut bijhouden.

    Bron: NRC.nl


    Oostenrijkse media meldden iets voor 17.00 uur op basis van onbevestigde bronnen dat Friso hersendood is als gevolg van zuurstoftekort.

    (Niet officieel bevestigd)


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Absolem schreef:
    Nou, 't is makkelijk om dat achteraf te zeggen :'D 't Was dan wel onverstandig, maar 't is nu al gebeurd en 't ziet er niet zo goed uit. Jullie mogen best wat medeleven tonen of gewoon niks zeggen (: Dit is zo respectloos.


    Iedereen mag zeggen wat ie wil (puh)

    En je moets het juist vergeten D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Discord schreef:
    (...)

    Iedereen mag zeggen wat ie wil (puh)

    En je moets het juist vergeten D:

    Zolang 't maar respectvol is :'D Anders schop ik ze 't topic uit :Y) Ik ben erg emotioneel nu, ja D: Ik kan 't gewoon niet hebben dat mensen zo laconiek erover doen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Het is wel heel erg voor de prins


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Absolem schreef:
    Nou, 't is makkelijk om dat achteraf te zeggen :'D 't Was dan wel onverstandig, maar 't is nu al gebeurd en 't ziet er niet zo goed uit. Jullie mogen best wat medeleven tonen of gewoon niks zeggen (: Dit is zo respectloos.

    Nou ik heb echt geen medeleven, het is erg maar ik heb geen medeleven. Waarom? Omdat ik die hele vent niet ken en het gewoon echt dom is. Als het Jan met de pet was geweest had ook niemand medelijden omdat niemand het had geweten. Daarbij hij krijgt de beste zorg mogelijk, dus hij heeft nog een soort van geluk, als je het vergelijk met Jan met de pet.
    Dan ben ik maar respectloos, dat boeit me echt geen ene flikker. Hij had gewoon na moeten denken. Met mensen die zo dom zijn heb ik geen medelijden, of het nou een prins is of niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Absolem schreef:
    (...)
    Zolang 't maar respectvol is :'D Anders schop ik ze 't topic uit :Y) Ik ben erg emotioneel nu, ja D: Ik kan 't gewoon niet hebben dat mensen zo laconiek erover doen.


    waarom word je hier emotioneel over? D: Of ken je hem fso? xD

    En je gaat niemand eruitschoppen, bulebak >:C


    quidquid excusatio prandium pro

    Discord schreef:
    (...)

    waarom word je hier emotioneel over? D: Of ken je hem fso? xD

    En je gaat niemand eruitschoppen, bulebak >:C

    Nee, ik ben ongesteld :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    WhiteQueen schreef:
    (...)
    Nou ik heb echt geen medeleven, het is erg maar ik heb geen medeleven. Waarom? Omdat ik die hele vent niet ken en het gewoon echt dom is. Als het Jan met de pet was geweest had ook niemand medelijden omdat niemand het had geweten. Daarbij hij krijgt de beste zorg mogelijk, dus hij heeft nog een soort van geluk, als je het vergelijk met Jan met de pet.
    Dan ben ik maar respectloos, dat boeit me echt geen ene flikker. Hij had gewoon na moeten denken. Met mensen die zo dom zijn heb ik geen medelijden, of het nou een prins is of niet.

    Oké (: Idc


    "I shut my eyes in order to see.'

    Absolem schreef:
    (...)
    Nee, ik ben ongesteld :Y)


    Ga in een koelkast zitten, dan kun je straks bovenop degenen gaan zitten die respectloos doen en hun onder een bloederige lawine bedelven :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    WhiteQueen schreef:
    Eigen schuld dikke bult. Klinkt hard maar moet je maat niet zo dom doen.
    Ik dacht dat de Koninklijke familie het goede voorbeeld moesten geven, nou lekker voorbeeld.

    Oh. Inderdaad.
    En het moet het dan nog eens erg maken dat het een prins is. Sorry, een mens is een mens.
    Het is dom.
    Het is erg, maar dat het een prins is maakt het niet erger. Als je weet wat ik bedoel? Het zou weer erg moeten zijn omdat hij bekend is...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ohh, jongens, jullie nemen vast en zeker nooit ergens een risico. Kom op, iedereen doet wel eens iets roekeloos. Nee, het is niet slim. Maar om nou alleen te zeggen van: 'Ahh eigen schuld.' kom op, de beste man ligt op de intensive care dood te gaan. Have a little sympathy? Als jij eens een keer iets doms doet waardoor je er misschien morgen niet meer bent ga ik toch ook niet zeggen dat het me niets kan boeien omdat het je eigen schuld was?


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    Ohh, jongens, jullie nemen vast en zeker nooit ergens een risico. Kom op, iedereen doet wel eens iets roekeloos. Nee, het is niet slim. Maar om nou alleen te zeggen van: 'Ahh eigen schuld.' kom op, de beste man ligt op de intensive care dood te gaan. Have a little sympathy? Als jij eens een keer iets doms doet waardoor je er misschien morgen niet meer bent ga ik toch ook niet zeggen dat het me niets kan boeien omdat het je eigen schuld was?

    Klopt, maar bij een lawinekans van 4 op 5 is het wel heel erg overdreven. Maar het blijft erg, of het nooit een prins is of niet.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik vind het heel erg voor hem en voor de rest van de koninklijke familie, maar ik vind het niet erg noodzakelijk dat er nou zoveel aandacht aan besteed wordt, dat hij nu uren in het nieuws moet enzo. Er gaan zoveel mensen per dag dood, maar als het een bekende is, moet het natuurlijk weer urenlang in het nieuws en is het ineens alsof het veel erger is als het bij hem gebeurt, dan bij een ander. Daar kan ik me zo aan ergeren..

    Maar verder vind ik het wel heel erg voor 'm natuurlijk. (:

    @MrCarrotCake daar geef ik je volledig gelijk in. Maar om nou te zeggen dat het je niets boeit? (niet tegen jou trouwens, maar tegen anderen die dat zeiden.

    Maar ik vind het ook gewoon erg dat 'ie twee kleine kinderen heeft D:


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    't Zijn jullie woorden, hoor, dat 't erger is, omdat het een prins is. Dat heb ik nooit gezegd :'D 't Is een mens en dat maakt 't erg. Of 't nou wel/niet een prins is. Ik heb niks met 't koningshuis, hoor, maar zulk nieuws grijpt me wel aan.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Discord schreef:
    (...)

    Ga in een koelkast zitten, dan kun je straks bovenop degenen gaan zitten die respectloos doen en hun onder een bloederige lawine bedelven :Y)

    Laat ik hier maar niet op in gaan, lol'd :Y) Goed idee, joh. Ehe..


    "I shut my eyes in order to see.'