• BINNENLAND Prins Johan Friso is vanmiddag in Oostenrijk bedolven onder een lawine. Hij kon daar na ongeveer twintig minuten weggehaald worden en is opgenomen in het academisch ziekenhuis van Innsbrück. Friso is in levensgevaar.
    Het ongeluk gebeurde rond 12.15. Friso was in gezelschap van drie anderen off-piste aan het skiën, ondanks een lawinegevaar van 4 op de schaal van 5. Zijn vrouw, Mabel Wisse Smit, en zijn twee dochters waren er niet bij. De drie die bij hem waren werden niet bedolven.

    Friso is nadat hij met een detector werd opgespoord naar het academisch ziekenhuis van Innsbrück gebracht. Daar ligt hij momenteel. Volgens de laatste berichten is zijn toestand ‘stabiel, maar niet buiten levensgevaar’. Onbevestigde berichten van Oostenrijkse media spreken van meervoudig trauma en een schedelbasisfractuur.

    Om 17:00 is er een persconferentie vanuit Lech.

    Volg hier ons liveblog waarin we de berichten die over de toestand van Friso binnenkomen van minuut tot minuut bijhouden.

    Bron: NRC.nl


    Oostenrijkse media meldden iets voor 17.00 uur op basis van onbevestigde bronnen dat Friso hersendood is als gevolg van zuurstoftekort.

    (Niet officieel bevestigd)


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Het is erg, maar het is weer typisch dat zoiets in het nieuws komt (:
    Ik begin het lichtelijk beu te worden


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    Het is erg, maar het is weer typisch dat zoiets in het nieuws komt (:
    Ik begin het lichtelijk beu te worden

    Ja, nogal wiedes, want 't is iemand van 't koningshuis :'D Al mogen ze de uitzendtijd wel wat beperken, ja :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wandering schreef:
    @MrCarrotCake daar geef ik je volledig gelijk in. Maar om nou te zeggen dat het je niets boeit? (niet tegen jou trouwens, maar tegen anderen die dat zeiden.

    Maar ik vind het ook gewoon erg dat 'ie twee kleine kinderen heeft D:

    Dat is wel zo, dat gaat inderdaad wel ver.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Trouwens hij is toch geen prins meer? Toen hij trouwde met Mable hoorde hij officieel toch niet meer bij de Koninklijke familie


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Tja, eigen schuld vind ik.. Hij gaat off piste.. En als het een onbekend persoon was, dan zou er niet zulk ophef over gemaakt worden.. Dus ja.
    Ik gun 't hem niet dat hij dood zou gaan, zeker niet, maar 't is wel zijn eigen schuld.


    live the life you love

    WhiteQueen schreef:
    Trouwens hij is toch geen prins meer? Toen hij trouwde met Mable hoorde hij officieel toch niet meer bij de Koninklijke familie

    Nee, hoort 'ie ook niet meer.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik vind het heel erg hoor, eerlijk waar, maar zoiets kan gebeuren als je het risico neemt.. :W


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    WhiteQueen schreef:
    Trouwens hij is toch geen prins meer? Toen hij trouwde met Mable Mabel hoorde hij officieel toch niet meer bij de Koninklijke familie

    Sinds zijn huwelijk op 24 april 2004 met Mabel Wisse Smit, is hij geen lid meer van het Koninklijk Huis, en verviel zijn titel Prins der Nederlanden, omdat voor het huwelijk geen toestemmingswet was ingediend.
    Klopt volledig. Maar ja, dan weer dit:
    Johan Friso Bernhard Christiaan David, prins van Oranje-Nassau, graaf van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg (Utrecht, 25 september 1968) is de tweede zoon van Koningin Beatrix en prins Claus.
    Oftewel, hij is nog steeds van koninklijke bloedde en een graaf + jonkheer.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Absolem schreef:
    (...)
    Ja, nogal wiedes, want 't is iemand van 't koningshuis :'D Al mogen ze de uitzendtijd wel wat beperken, ja :Y)

    Ja, dat weet ik ook wel, maar het gaat er de hele tijd over en punt twee, er sterven dagelijks mensen. En of het nu iemand van het koningshuis is of iemand anders, een mens is een mens


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Absolem schreef:
    (...)
    Laat ik hier maar niet op in gaan, lol'd :Y) Goed idee, joh. Ehe..


    DOE HEEEET!


    quidquid excusatio prandium pro

    Negligible schreef:
    (...)
    Ja, dat weet ik ook wel, maar het gaat er de hele tijd over en punt twee, er sterven dagelijks mensen. En of het nu iemand van het koningshuis is of iemand anders, een mens is een mens

    Ik zie nergens in dit topic staan dat er gezegd wordt dat 't erger is, omdat 't een prins is. Tuurlijk sterven er dagelijks mensen (: Maar dit is nu op 't nieuws, dus ik meld 't. Elk mensenleven dat wordt genomen doet er toe.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Niet slim van de prins, maar als hij overlijd komt er waarschijnlijk geen koninginnedag... tenminste dat zei mijn moeder
    Ik vind het ook ontzettend zielug voor de koningin en voor zijn vrouw, kinderen enz...


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Ik vind het zo flauw als mensen beginnen over dat 'er sterven elke dag mensen' en 'ik ken hem toch niet'. Kunnen we niet gewoon hopen dat de prins het redt? :3


    i put the fun in funeral

    ALTERMOON schreef:
    Ik vind het zo flauw als mensen beginnen over dat 'er sterven elke dag mensen' en 'ik ken hem toch niet'. Kunnen we niet gewoon hopen dat de prins het redt? :3

    Idd, voor sommige mensen nogal moeilijk om op te brengen, blijkbaar :'D Maar, afijn. Dat moet iedereen zelf ook maar weten :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hé losers, als het jullie eigen familie is, dan is het toch voor jou heel erg. Dan kun je er toch ook niet over dat anderen er zo luchtig over doen? (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"