• BINNENLAND Prins Johan Friso is vanmiddag in Oostenrijk bedolven onder een lawine. Hij kon daar na ongeveer twintig minuten weggehaald worden en is opgenomen in het academisch ziekenhuis van Innsbrück. Friso is in levensgevaar.
    Het ongeluk gebeurde rond 12.15. Friso was in gezelschap van drie anderen off-piste aan het skiën, ondanks een lawinegevaar van 4 op de schaal van 5. Zijn vrouw, Mabel Wisse Smit, en zijn twee dochters waren er niet bij. De drie die bij hem waren werden niet bedolven.

    Friso is nadat hij met een detector werd opgespoord naar het academisch ziekenhuis van Innsbrück gebracht. Daar ligt hij momenteel. Volgens de laatste berichten is zijn toestand ‘stabiel, maar niet buiten levensgevaar’. Onbevestigde berichten van Oostenrijkse media spreken van meervoudig trauma en een schedelbasisfractuur.

    Om 17:00 is er een persconferentie vanuit Lech.

    Volg hier ons liveblog waarin we de berichten die over de toestand van Friso binnenkomen van minuut tot minuut bijhouden.

    Bron: NRC.nl


    Oostenrijkse media meldden iets voor 17.00 uur op basis van onbevestigde bronnen dat Friso hersendood is als gevolg van zuurstoftekort.

    (Niet officieel bevestigd)


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 17:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Discord schreef:
    Lichtelijk dom om bij een lawinegevaar van 4 off piste te gaan 'hmm


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    WhiteQueen schreef:
    Trouwens hij is toch geen prins meer? Toen hij trouwde met Mable hoorde hij officieel toch niet meer bij de Koninklijke familie

    Hij hoort niet meer bij het Koninklijk huis, dat is wat anders. :]

    OT: Ik hoop dat hij het redt en dat heeft niets te maken met zijn afkomst. Als je zoiets hoort dan hoop je toch dat die persoon blijft leven, of je 'm nou kent of niet? Natuurlijk gaan er elke dag mensen dood, maar dat betekent niet dat je zo'n man dood hoeft te wensen of er onverschillig over moet doen.


    I can't even think straight.

    WhiteQueen schreef:
    Trouwens hij is toch geen prins meer? Toen hij trouwde met Mable hoorde hij officieel toch niet meer bij de Koninklijke familie


    Hij is nog steeds een prins en lid van het koninklijk huis(?), hij heeft alleen afstand van de troon gedaan, wat betekend dat hij niet op de troon kan komen.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 19:39 ]

    O jee, Prins verongelukt, nu staat het land op z'n kop.
    Wat vreselijk jongens! Vre-se-lijk.
    Zo, kunnen we weer verder naar het normale nieuws?

    Niet op dit topic bedoeld, maar gewoon op het hele gebeuren eromheen..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hij ging zelf van de piste af mét een lawinewaarschuwing, dus eigen schuld, dikke bult.
    Dat neemt niet weg dat het heel erg is, maar het is echt zijn eigen schuld.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Redelijk dom om zonder begeleiding en zonder helm buiten de piste te gaan bij lawinegevaar..


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    Absolem schreef:
    (...)
    Ik zie nergens in dit topic staan dat er gezegd wordt dat 't erger is, omdat 't een prins is. Tuurlijk sterven er dagelijks mensen (: Maar dit is nu op 't nieuws, dus ik meld 't. Elk mensenleven dat wordt genomen doet er toe.

    Ik zeg ook niet dat het uit dit topic komt, maar dat maakt het nieuws er wel weer van


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)
    Ik zeg ook niet dat het uit dit topic komt, maar dat maakt het nieuws er wel weer van

    Sorry, maar ik had 't even een beetje gehad met sommige reacties hier :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ze zeiden net op het journaal trouwens dat hij een zender bij zich had... Zou dat dan voor een reden zijn geweest?


    Deep inside, I've never felt alive

    Absolem schreef:
    (...)
    Sorry, maar ik had 't even een beetje gehad met sommige reacties hier :Y)

    Haha, geen probleem hoor (: Snap ik wel


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    RTL Boulevard gaat trouwens alléén maar over de prins *annoyed*
    Ja, ik vind het erg, maar even aandacht besteden is eigenlijk wel genoeg, niet de hele uitzending -.-


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Jabberjay schreef:
    Hé losers, als het jullie eigen familie is, dan is het toch voor jou heel erg. Dan kun je er toch ook niet over dat anderen er zo luchtig over doen? (cat)

    Inderdaad. Als je moeder in coma in het ziekenhuis ligt ga je er ook niet doodleuk bijstaan van: Joah, had ze maar niet die piste af moeten gaan, eigen schuld jonguh.
    Tenminste, normaliter niet :'].
    En persoonlijk zou ik iemand die zoiets van mijn ma zou zeggen waar ik bij ben waarschijnlijk finaal naar de tering trappen, ook al ben ik daar normaal totaal niet van :]

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 20:31 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Het is erg... Maar het is best achterlijk om dat te doen dus heb ik vrij weinig medelijden voor hem.

    Smh, eigen schuld bro.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Biologist schreef:
    O jee, Prins verongelukt, nu staat het land op z'n kop.
    Wat vreselijk jongens! Vre-se-lijk.
    Zo, kunnen we weer verder naar het normale nieuws?

    Niet op dit topic bedoeld, maar gewoon op het hele gebeuren eromheen..

    Uch, precies. Ik geef je gelijk.


    Don't walk. Run, you sheep, run.