• De stelling van deze week luidt:
    Minimumstraffen voor misdaden zouden hoger moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    annickemiek schreef:
    (...)

    hij deed het niet expres..

    Maar verder ben ik het met de stelling eens


    Ik weet. Maar even om aan te geven. er zijn zat nieuwsberichten dat iemand 2 of 3 jaar krijgt voor doodslag. Google gewoon maar "Doodslag 2/3/4/5 jaar" en dan krijg je wat artikelen. Twee jongens van 19 hebben een eis van 2 jaar gekregen voor doodslag van een man in de 40. Da's verdomd weinig voor het doden van iemand.


    quidquid excusatio prandium pro

    Pollux schreef:
    Nee, dat haalt naar mijn idee niets uit. Het zou beter zijn sommigen een heel andere straf te geven.


    Pass the damn ham, please.

    mss even een totaal andere mening maar ze zouden mss eens beginnen met heel de strafwet te herschrijven. op moord staat er een straf van 25 jaar. illigale software op het internet zetten 50 jaar. waar is de logica...

    eens, want ze moeten boeten voor wat ze hebben gedaan


    Just go forward in all your beliefs and prove to me that I am not mistaken in mine - 1st doctor

    Discord schreef:
    meh, just fix this:



    Ik weet dat dit Amerikaans is, maar Nederland heeft dit soort dingen ook. Vooral met moorden.

    Nee, de maximum moet verhoogd worden.


    Your make-up is terrible

    Heeft geen zin. En er zijn nog geen minimumstraffen xd.


    I am an idiot, I move.

    Dat moet per straf bekeken worden, bij moorden zeg ik ja maar bij verkeers boetes zeg ik nee.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nee, zware straffen verkleinen de kans op recidive niet. Daarbij moeten rechters vrij zijn in minimumstraffen in verband met het rekening houden van de omstandigheden waarin de dader leeft.


    Bad decisions make good stories.

    HellChoseMe schreef:
    mss even een totaal andere mening maar ze zouden mss eens beginnen met heel de strafwet te herschrijven. op moord staat er een straf van 25 jaar. illigale software op het internet zetten 50 jaar. waar is de logica...


    Dit klopt trouwens ook niet. Niet in Nederland in ieder geval. Een maximale vrijheidsstraf (gevangenisstraf) is namelijk alleen voor de zwaarste misdrijven. De maximale tijdelijke vrijheidsstraf is dertig jaar, anders wordt het levenslang.


    Bad decisions make good stories.

    MadameParis schreef:
    (...)

    Dit klopt trouwens ook niet. Niet in Nederland in ieder geval. Een maximale vrijheidsstraf (gevangenisstraf) is namelijk alleen voor de zwaarste misdrijven. De maximale tijdelijke vrijheidsstraf is dertig jaar, anders wordt het levenslang.


    tga over het algemeen in de hele wereld. Hier in belgie is het niet zo extreem, maar het strafrechtelijk systeem slaagt absoluut op niets.

    Ze hoeven niet persé allemaal hoger. In sommige gevallen moet het net lager.
    Het systeem moet gewoon aangepast worden. Hoe erger het misdrijf, des te erger de straf. Hoe minder erg hoe minder.
    Hoe het nu is, is het niet echt eerlijk. Het systeem moet verandert worden en daar hoeft de tijd niet persé de lucht voor in. Het zijn de verhoudingen die verandert moeten worden.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik vind dat ze moeten boeten voor wat ze gedaan hebben en niet vervroegd worden vrijgelaten.


    Olive

    Mylox schreef:
    Eerlijker systeem? Ja (zie discord)
    Hogere straffen? Nee. Zoveel onderzoek heeft uitgewezen dat het niet werkt, dus waarom zou je dat dan doen?
    Hier ben ik het mee eens. De verschillende soorten straffen moeten inderdaad meer in balans komen met de misdaden die worden bestraft.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    ligt eraan waarvoor, ik weet niet hoe dat in Nederland allemaal zit maar hiero in Spanje zijn ze echt heel streng. hier wil je niet in het gevang komen terwijl het in NL net een vakantiebestemming is. vooral voor kindermishandeling krijg je een hele grote straf. plus de bio-vader van m'n broertje komt Spanje niet meer in omdat hij me mishandeld heeft.


    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. En als je me niet gelooft stap je maar uit.