• Hoooi ben ik weer hoor.

    Ik had eigenlijk een vraagje aan jullie, omdat ik niet zo goed weet wat ik er mee moet doen.
    Kijk het zit zo, telkens als ik een goede vriendin of vriend heb gaat me hoogstwaarschijnlijk iets dwarszitten. Dat zijn vaak dingen die in het begin wel meevallen, maar omdat ik er steeds meer op ga letten ga ik me er steeds meer aan ergeren. Het punt is alleen... ik zeg het nooit. Ik zeg het nooit als ik me aan iets erger wat betreft die persoon. En dat begin ik zo langzamerhand echt zat te worden, want die personen kunnen wel altijd zeggen wat ik fout doe want ik accepteer kritiek in dat geval gewoon. Ik wil dat ook is durven, maar ik ben zo bang om mensen pijn te doen. Als ik het probeer kom ik altijd verkeerd uit de hoek, of dan is het allemaal mijn schuld omdat ik erover begon waardoor de ander zich gekwetst voelt. Ik ben nu al heel vaak hierdoor op iemand afgekickt of in het ergste geval is er zelfs ruzie ontstaan. Ik wil dit niet meer, ik ben er zo klaar mee. Maar aan de andere kant ben ik er zooo vreselijk bang voor om iemand te kwetsen omdat ik verkeerde woorden gebruik.
    Is er iemand die zich herkend in dit verhaal of iemand die me tips kan geven? Het besef dat je iemand er alleen maar bozer mee maakt heeft helaas geen effect op me omdat de persoon sowieso wel boos zal worden in mijn denkwereld.

    [ bericht aangepast door een moderator op 23 feb 2012 - 21:58 ]


    Life is hard and then we die

    Wat voor dingen zijn dat dan, want sommige dingen moet je ook gewoon van mensen accepteren.


    Deep inside, I've never felt alive

    Me enige beste vriend woont aan andere kant van Nederland XD
    Ik ken het helaas niet echt hoe het bij jou zit.

    Maar zoals welke dingetjes beginnen jou dan dwars te zitten als ik vragen mag? of lees ik er over heen? ;$


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Op dat gebied ben ik een schijterd, dus sorry. :3

    Aife schreef:
    Wat voor dingen zijn dat dan, want sommige dingen moet je ook gewoon van mensen accepteren.
    Nou een vriendin van mij zeurt en zeurt en zeurt en zeurt en zeurt. Ze zeurt alleen maar, ze heeft het nooit is over leuke dingen, ze denkt altijd dat het verkeerd gaat lopen, ziet de toekomst veel te pessimistisch. Net begon ze ook weer over dat het PWS echt niet gaat lukken op deze manier... Ik word daar zo gek van >,<


    Life is hard and then we die

    Aife schreef:
    Wat voor dingen zijn dat dan, want sommige dingen moet je ook gewoon van mensen accepteren.

    ... maar, het moet niet zo worden dat de vriendschap stuk loopt, alleen omdat je 't nooit gezegd hebt. Als je 't al wilt zeggen, dan moet je sowieso je eigen gevoel benoemen, vanuit jezelf en niet die andere direct erop aanvallen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Nou een vriendin van mij zeurt en zeurt en zeurt en zeurt en zeurt. Ze zeurt alleen maar, ze heeft het nooit is over leuke dingen, ze denkt altijd dat het verkeerd gaat lopen, ziet de toekomst veel te pessimistisch. Net begon ze ook weer over dat het PWS echt niet gaat lukken op deze manier... Ik word daar zo gek van >,<


    Eey ;d Dat lijkt mij wel ;d. Ik heb het dan alleen in momenten.. en niet heel de tijd..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Nou een vriendin van mij zeurt en zeurt en zeurt en zeurt en zeurt. Ze zeurt alleen maar, ze heeft het nooit is over leuke dingen, ze denkt altijd dat het verkeerd gaat lopen, ziet de toekomst veel te pessimistisch. Net begon ze ook weer over dat het PWS echt niet gaat lukken op deze manier... Ik word daar zo gek van >,<


    Ik ken dat, en daar irriteer ik me ook soms aan. Ik had ook zo'n meisje in mijn klas en ik wilde haar heel graag helpen. Ik heb er ook niks van gezegd, maar ze is nooit echt mijn vriendin geweest dus.
    Als zij jou vriendin wilt zijn, zal ze zich ook moeten aanpassen (dan bedoel ik niet helemaal, maar gewoon, you know). Ik zou het gewoon eerlijk tegen haar zeggen en dat je het ook gewoon niet echt gezellig vind.
    Het klinkt misschien moeilijk, maar eerlijk zijn is altijd het beste.
    En als ze dit niet accepteert, tja, dan gaat het zelf moeilijk krijgen, want ik geloof niet dat veel mensen dit gezellig vinden...
    Ik hoop dat je hier iets meer kan, veel succes!


    Deep inside, I've never felt alive

    Nou, ik zeg altijd precies wat er op mijn tong ligt want anders vind ik dat mensen naderhand over je heen gaan lopen. En als jij dat gevoel ook hebt moet je voor je mening opkomen. En dat ze niet tegen de waarheid kunnen achteraf is het niet jouw schuld, of wel? Want ik denk wel dat je het normaal kan verwoorden.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik weet het niet, ik kwets mensen altijd en moet ik eraan werken van ze. :w


    Your make-up is terrible

    Hmmm... tips, et voilá madam:
    - Niet te veel nadenken over de consequenties als je iets zegt. Just say it, k heb zelf dat het mij liever recht in mijn gezicht wordt gezegt, en dat hebben de meeste mensen.
    - Mensen reageren minder heftig/boos op "kritiek" als je het ze op een manier brengt van, tis alleen maar dit waar k me aan erger, voor de rest ben je gwn een goed persoon et blah blah blah. Daarmee bedoel ik, ga nie boos worden dan op iemand maar breng het enigszins serieus wel.
    - Zeg niet alleen wat je ergert, maar ook wat je goed vind
    - Als je opeens zomaar zegt wat je vind, komt het raar over bij mensen. Laat mensen eraan wennen dat je nu gwn zegt wat je er dus van vind, dus begin niet gelijk een heel betoog te houden

    K hoop dat t je helpt en c'mon it's about a friend. Zij moeten zich nie aanstellen als je iets wat minder aan hen vind.

    En tja... van mezelf ben ik nogal dat ik zeg wat ik vind, maar ik denk ook te veel na, dat is het grootste probleem vaak. Dus denk gwn niet te veel na, it'll always turn out different.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Gewoon zeggen, dat doe ik ook. Ik had daar vroeger enorm veel moeite mee, maar het heeft geen zin. De enige die er een probleem door krijgt op die manier ben je zelf.
    Uiteindelijk blijkt het achteraf altijd wel mee te vallen hoe erg ik iemand kwets. Meestal schrijf ik alles op en verstuur ik het gewoon. Ik ga het ook niet overlezen, want dan ga ik twijfelen en zeg ik de helft toch maar niet.
    Gewoon doen. Als jullie vriendschap echt goed genoeg is, komt het vanzelf wel goed op die manier. (:

    dance4ever schreef:
    Hmmm... tips, et voilá madam:
    - Niet te veel nadenken over de consequenties als je iets zegt. Just say it, k heb zelf dat het mij liever recht in mijn gezicht wordt gezegt, en dat hebben de meeste mensen.
    - Mensen reageren minder heftig/boos op "kritiek" als je het ze op een manier brengt van, tis alleen maar dit waar k me aan erger, voor de rest ben je gwn een goed persoon et blah blah blah. Daarmee bedoel ik, ga nie boos worden dan op iemand maar breng het enigszins serieus wel.
    - Zeg niet alleen wat je ergert, maar ook wat je goed vind
    - Als je opeens zomaar zegt wat je vind, komt het raar over bij mensen. Laat mensen eraan wennen dat je nu gwn zegt wat je er dus van vind, dus begin niet gelijk een heel betoog te houden

    K hoop dat t je helpt en c'mon it's about a friend. Zij moeten zich nie aanstellen als je iets wat minder aan hen vind.

    En tja... van mezelf ben ik nogal dat ik zeg wat ik vind, maar ik denk ook te veel na, dat is het grootste probleem vaak. Dus denk gwn niet te veel na, it'll always turn out different.
    Ik heb het wel eens bij haar geprobeerd. Ik probeer de laatste tijd steeds vaker tegen haar in te gaan. Ze heeft er helaas weinig boodschap aan. Ze gaat er steeds harder tegen in en wordt dan steeds bozer en bozer omdat ik het niet met haar eens ben. Zij is één van de redenen waarom ik liever veilig blijf en niets zeg, ik ben er gewoon van overtuigd dat mensen altijd boos worden erdoor, hoe subtiel of zacht ik ook ben...


    Life is hard and then we die

    Ik heb eén keer tegen iemand gezegd wat me dwars zat en dat werd helemaal verkeerd opgepakt -er kwam ruzie en nu praten we niet meer-, dus ja, sindsdien zeg ik er niks meer over en probeer de dingen waar ik me aan erger voor me te houden. Ik kan dus niet echt helpen, sorry.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Dat durf ik ook nooit zeggen, omdat ik dan het gevoel heb dat ik mensen 'afkraak op hun imperfecties', waar ze ook gewoon niets aan kunnen doen en daardoor bang ben dat ik ze kwets. Maar anderen zeggen het gewoon tegen mij en omdat ik zo onzeker ben, word ik dan 'gekwetst'. Gewoon omdat ik het heel anders opneem dan zij waarschijnlijk bedoelen. Daarom durf ik het zelf ook nooit zeggen, omdat ik bang ben dat het eenzelfde effect zal hebben als bij mij. Maar op andere vlakken kan ik dan weer heel bot overkomen, omdat ik mezelf te veel in verdediging stel. Dus ik zou het niet weten, sorry (:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik heb er zelf ook verschrikkelijk veel moeite mee, maar als ik het écht, écht zat word dan gebruik ik het ik-argument. Daardoor komt het minder direct aan bij die andere persoon en in mijn hoofd is het dan gemakkelijker ofzo. :']
    'Ik merk bij mezelf dat ik vind dat je af en toe veel zeurt.'


    I can't even think straight.