• Ik word zo moe van mezelf. Sinds de zomervakantie heb ik me niet echt goed gevoeld. Ik heb de hele zomervakantie binnen gezeten, niets gedaan, me rot gevoeld. Niemand begreep waarom, ik zelf ook niet. Mijn moeder werd helemaal gek van me, omdat ik non-stop chagrijnig was en steeds zeurde over dat ik misselijk was of duizelig was. Ik kon er niets aan doen, omdat ik zelf niet wist waar het door kwam. In september ging het steeds slechter met me. Zo slecht dat ik naar een psycholoog moest. In oktober ging het nog slechter, en sinds eind oktober/begin november ben ik niet meer naar school geweest, gewoon omdat ik niet durfde. Of durf. Ik heb heel veel slechte dagen gehad, en eigenlijk weinig goede dagen. Ik was de hele tijd misselijk, duizelig, moe, verdrietig. Als ik een dag niet gehuild had, was het een wonder. Ik had steeds paniekaanvallen, in bed, als ik moest gaan slapen, of gewoon overdag, als ik iets moest doen, iets wat me naar buiten bracht. Ik sliep heel slecht, ik kon niet in slaap komen, werd ’s nachts wakker, en dan kon ik weer niet in slaap komen. Ik durfde zelfs niet meer naar mijn psycholoog, omdat ik bang was voor verandering, omdat ik het niet meer wilde. Ik heb momenten gehad dat ik echt dacht dat ik nergens goed voor was, dat ik er gewoon geen zin meer in had. In december ging het iets beter, maar uiteindelijk ging het weer flink achteruit en heb ik antidepressiva gekregen. Ik heb heel tegenslagen gehad in januari, onder andere dat ik mijn medicatie niet goed nam, niet de goede hoeveelheid, waardoor ik opnieuw moest beginnen. Veel hoofdpijn, zeker elke dag, en voornamelijk slecht slapen en ’s ochtends misselijk wakker worden. Uiteindelijk ging het eindelijk goed en mocht ik over op pillen, wat heel erg goed ging. Ik voelde me steeds beter en ik durfde meer, wilde meer, sliep beter, voelde me weer goed. Ik had echt weer zin om naar school te gaan, om weer opnieuw te beginnen. Maar toch gaat het weer slecht met me. Een terugval. Ik heb nergens meer zin in, ik ben non-stop misselijk, ik heb weer barstende koppijn. Ik ben de hele tijd emotioneel, kan elk moment in janken uitbarsten (wat ik tijdens het schrijven van dit ook aan het doen ben).

    Ik moest dit gewoon even opschrijven. Ik ga het ook aan mijn moeder laten zien, als ze weer thuis komt. Ik moest het echt even kwijt.

    Maar nu moet ik dus weer afleiding zoeken. Ik moet mezelf gewoon afleiden. Ik heb alleen geen idee hoe. Iemand een idee? :/

    [ bericht aangepast op 27 feb 2012 - 10:41 ]


    Destroy what destroys you.

    Je bent niet alleen. Ik heb ook vet veel moeite om naar school te gaan en ik snap ook niet waarom. Dan word ik wakker en zegt een stemmetje in me hoofd van ; ga nou maar wel. Maar dan ga ik dus niet en ik weet niet waarom. Heb zelf ook nergens meer zin in. Maar als je gwn afleiding zoekt bij vrienden of familie dan komt het echt wel goed. Ik zelf ga nu ook vaak de deur uit om iets leuks te doen, maakt mij niet uit met wie als ik maar afleiding heb en het leuk heb en alles om me heen even vergeet.
    Maarja, dat is bij iedereen anders.
    Maar ik zou het echt proberen als ik jou was!

    Als je wil praten mag je me altijd mailen.
    Sterkte!


    Sometimes it's best not to care.

    SpaceBUNNY schreef:
    Je bent niet alleen. Ik heb ook vet veel moeite om naar school te gaan en ik snap ook niet waarom. Dan word ik wakker en zegt een stemmetje in me hoofd van ; ga nou maar wel. Maar dan ga ik dus niet en ik weet niet waarom. Heb zelf ook nergens meer zin in. Maar als je gwn afleiding zoekt bij vrienden of familie dan komt het echt wel goed. Ik zelf ga nu ook vaak de deur uit om iets leuks te doen, maakt mij niet uit met wie als ik maar afleiding heb en het leuk heb en alles om me heen even vergeet.
    Maarja, dat is bij iedereen anders.
    Maar ik zou het echt proberen als ik jou was!

    Als je wil praten mag je me altijd mailen.
    Sterkte!


    Bij mij is het juist andersom. Een stemmetje in mijn hoofd zegt juist dat ik niet moet gaan. :/ en de deur uit gaan werkt niet, want mijn ouders werken beide de hele week, mijn broertje gaat lang naar school, maar als hij thuis is gaan we wel altijd samen gamen of tv kijken of zo, en mijn vriendinnen zitten lang op school en werken veel. In het weekend kan ik het wel proberen.


    Destroy what destroys you.

    DEADFAMOUS schreef:
    (...)

    Bij mij is het juist andersom. Een stemmetje in mijn hoofd zegt juist dat ik niet moet gaan. :/ en de deur uit gaan werkt niet, want mijn ouders werken beide de hele week, mijn broertje gaat lang naar school, maar als hij thuis is gaan we wel altijd samen gamen of tv kijken of zo, en mijn vriendinnen zitten lang op school en werken veel. In het weekend kan ik het wel proberen.

    Jaa probeer het gewoon in het weekend met paar vrienden en dan leer je ook wel meer mensen kennen en dan kan je daar maybe door de week wat mee doen. Voor de rest gewoon zoveel mogelijk afleiding zoeken ook al is er niemand thuis. Ga gewoon het centrum op ofzo?


    Sometimes it's best not to care.

    SpaceBUNNY schreef:
    (...)
    Jaa probeer het gewoon in het weekend met paar vrienden en dan leer je ook wel meer mensen kennen en dan kan je daar maybe door de week wat mee doen. Voor de rest gewoon zoveel mogelijk afleiding zoeken ook al is er niemand thuis. Ga gewoon het centrum op ofzo?


    Ik denk dat ik dat wel ga proberen, ja. Bedankt voor de tips (:


    Destroy what destroys you.

    Schat, ik weet hoe je je voelt. Sinds de dood van mijn paard (en een aantal andere dingen) ging het met mij ook verschrikkelijk slecht. Ik moest toen ook naar de psycholoog en heb daar ruim een jaar rond gehangen. Ook dat hielp me niet, tot ik naar een natuurgeneeskundige ben gegaan. Hij heeft me een aantal dingen uitgelegt en heeft me Hypericum pillen gegeven (natuurlijke anti-depri pillen) en sindsdien gaat het langzaam weer iets beter. Maar dat heeft me drie jaar gekost.

    Wat ik hiermee wil zeggen, is dat het uiteindelijk beter wordt.
    Het duurt alleen een tijd, maar zolang je volhoud en weet dat je niet de enige bent (en erover praat) komt het allemaal goed. Je moet alleen volhouden, later zul je er een wijze les van leren. Maar nu is het gewoon klote.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Britsanity schreef:
    Schat, ik weet hoe je je voelt. Sinds de dood van mijn paard (en een aantal andere dingen) ging het met mij ook verschrikkelijk slecht. Ik moest toen ook naar de psycholoog en heb daar ruim een jaar rond gehangen. Ook dat hielp me niet, tot ik naar een natuurgeneeskundige ben gegaan. Hij heeft me een aantal dingen uitgelegt en heeft me Hypericum pillen gegeven (natuurlijke anti-depri pillen) en sindsdien gaat het langzaam weer iets beter. Maar dat heeft me drie jaar gekost.

    Wat ik hiermee wil zeggen, is dat het uiteindelijk beter wordt.
    Het duurt alleen een tijd, maar zolang je volhoud en weet dat je niet de enige bent (en erover praat) komt het allemaal goed. Je moet alleen volhouden, later zul je er een wijze les van leren. Maar nu is het gewoon klote.


    Dat dikgedrukte wil ik wel geloven, maar het lukt me nog niet.
    En ik vind dat van jou eigenlijk nog erger, omdat het bij jou drie jaar heeft geduurd :/ het duurt bij mij nu ongeveer driekwart jaar.
    Ik ga het proberen vol te houden.


    Destroy what destroys you.

    Ik heb me ooit erg K*t gevoeld. Door langdurig gepest en genegeerd te worden.
    Ik ben allen nooit naar een psycholoog gegaan of iets anders. Ik had een moeder die achter me aan zat. Ik ben er uiteindelijk toch uitgekomen en ben n weer oké , maar ik ben nog steeds bezig om er over heen te komen.
    Ik gebruikte vaak als afleiding, muziek of een hobby waar ik lekker lang bezig mee kon zijn. Ik schreef ook mijn problemen op. Dat heb ik gebruikt om na 2 jaar erover heen te komen. ;3


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Dit alles legt mijn 2011 uit. Ik weet hoe je je voelt maar je moet vooral weer dingen gaan doen en naar buiten gaan.


    Never Say Never! Dreams do come true! <33

    Wat jij hebt heb ik maar een paar weken gehad. Ik spijbelde als mijn ouders naar hun werk waren omdat ik gewoon niet naar school wilde. Ik zag het niet meer zitten maar uiteindelijk is het toch goedgekomen en ik ga nu weer normaal naar school en doe mijn dagelijkse dingen.
    Ik wens je echt veel sterkte!


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik denk dat er een grote mogelijkheid is dat je agorafobie hebt opgebouwd.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Dit topic is 2 maanden oud, iemand heeft hem omhooggebumbt, dunno why. Het gaat nu een stuk beter met e, ga weer naar school, geen agorafobie. Wil een mod dit topic sluiten?


    Destroy what destroys you.